ارزانترین غذاهای کانادا

با وجود این که از کانادایی ها به عنوان آدم هایی مؤدب و صلح طلب یاد می شود، کانادا کشوری که چیز های زیادی برای بازدید از جمله سرمای کشنده ملسون تا لبخند مغرورانه رایان رینولد دارد. کانادا، کوه های بسیار جالب و دریاچه های بسیار زیبایی دارد، با این حال اگر کمی جدی تر به انگیزه سفرتان به کشور کانادا نگاه کنید، خواهید پذیرفت که دلیل واقعی شما برای سفر به کانادا غذا های خوشمزه کانادایی است که تعریف آن ها را بسیار شنیده اید. در این میان نباید از غذا های محلی کانادا غافل شد. در کانادا غذا های شگفت انگیز کانادایی بسیاری وجود دارد که حتما بایستی آن ها را امتحان کنید. برای راحتی کار شما، در ادامه لیستی از بهترین و خوشمزه ترین غذا های کانادایی تهیه شده است که می توانید آن ها را امتحان کنید.

1.    غذای پوتین (Poutine) :

تعداد کمی از غذا های کانادایی در دنیا مشهور و شناخته شده هستند که از این میان می توان به معروف ترین غذای کانادایی خوشمزه یعنی پوتین اشاره کرد. پوتین می تواند یکی از عجیب ترین و کانادایی ترین غذای کانادایی باشد و چندین شهر کوچک در کبک ادعا می کنند که خالق پوتین بوده اند و قدمت آن به دهه 1950 باز می گردد. یک پوتین واقعی ترکیبی از سیب زمینی سرخ کرده، پنیر خامه ای و سس گریوی (آب گوشت) است که غذایی رویایی را به وجود می آورد. پوتین یکی از محبوب ترین غذای کانادایی های فرانسوی زبان است. این دستور کلاسیک و سنتی غذای پوتین است که در بیرون و در رستوران ها تنوع بیشتری دارد و به آن گوشت و … نیز اضافه می کنند. میانگین قیمت این غذا حدود 3.50 پوند است. شما می توانید این غذا را در فست فود های زنجیره ای بزرگ از جمله مک دونالد سفارش دهید. با این وجود حق مخصوص ملی آن به رستوران Smoke’s Poutinerie تعلق گرفته که در پوتین هایش انواع پروتئین یا سبزیجات با کالری های سنگین استفاده می کند. سالانه فستیوال پوتین در شهر های سراسر کشور برگزار می شود.

غذای پوتین (Poutine)

2.    نان بنوک (Bannock) :

بنوک، نان ساده ای که زمانی جزء اصلی رژیم غذایی افراد بومی کانادا محسوب می شد. این نان به دو روش مدرن پخت می شود: تنوری (که سنگین و متراکم) یا سرخ شده (که ترد و پفکی). در سال های اخیر، محبوبیت بانوک افزایش یافته و در اکثر کافه های موجود در سطح کشور می توان آن ها بیابید.

3.     تارت کره ای یا باتر تارت :

تارت کره ای، غذایی غنی، خوش مزه و عالی کانادایی است که به اواخر قرن نوزدهم بر می گردد. تارت کره ای در کمال سادگی بیش از اندازه اش، بسیار خوشمزه است. این تارت توسط خمیر ورقه ای شیرینی پزی پخته و داخل آن با کره، شکر و تخم مرغ پر می شود که برخی ها کشمش هم به آن اضافه می کنند. تارت کره ای، بهترین غذای سنتی کانادایی است که هنگام ترک کشور کانادا، به شدت هوس این تارت خوشمزه را خواهید کرد. اگر به دنبال بهترین مکان برای امتحان کردن این غذای کانادایی منحصر به فرد می گردید می توانید به انتاریو سفر کنید که محل تولد تارت کره ای است. در تورنتو، در روزهای شنبه با قدم زدن در بازار کشاورزان Evergreen Brickworks به Baker Sisters سر بزنید و تارت مشهور آن ها با شربت افرا (Maple Key Tart) را حتما امتحان کنید.

4.    ساندویچ لابستر یا رول خرچنگ نوا اسکوشیا:

کانادا کشوری با سواحل فراوان است که غذا های تازه دریایی آن نظیر ندارد. تجربه امتحان کردن غذاهای دریایی معروف کانادا از جمله سالمون آتلانتیک و اقیانوس آرام، سالمون دودی، ماهی arctic char و لابسترهای سواحل شرقی را از دست ندهید. رول خرچنگ نوا اسکوشیا، یکی از محبوب ترین غذا های کانادایی است.

5.    بیگل یا نان شیرینی حلقوی به سبک مونترال:

بیگل مونترال، یکی از بهترین غذا های عالی کانادا است. بیگل مونترال، شیرین تر، سفت تر و نازک تر از نان نیویورک سیتی است. بیگل مونترال در اجاق هایی با چوب پخته می شود و روی بیگل ها اغلب با کنجد و دانه های خشخاش پوشانده می شوند. با تضمین می توان گفت که معروف ترین و بهترین بیگل های مونترال را می توانید از سنت ویاتور (St. Viateur) و فیرمونت بیگل (Fairmount Bagel) خریداری نمایید.

بیگل یا نان شیرینی حلقوی به سبک مونترال

6.    پای توت ساسکاتون:

توت های ساسکاتون را اغلب به خاطر طعم شیرین و بادامی اش می شناسند که همین موضوع باعث شده که از این توت ها برای درست کردن یک پای خوشمزه و عالی استفاده کنند. هیچ جای تعجبی باقی نخواهد بود اگر اسم شهر ساسکاتون را به نام این توت ها تغییر بدهند.

7.    گوشت دودی به سبک مونترال:

گوشت دودی مونترال به پاسترامی شباهت دارد با این تفاوت که گوشت دودی مونترال نتیجه گوشت سینه نمک زده شده و  خوابانده شده با طیف وسیعی از ادویه ها به مدت یک هفته قبل از دودی کردن و بخار پز کردن آن به طور کامل است. معمولا این گوشت دودی با نان ساوندویچی چاودار به همراه سس خردل زرد تند سرو می شود. در رستوران ها می توانید بخواهید که بر روی پوتین، گوشت دودی مونترال را به عنوان تاپینگ قرار بدهند. ساندویچ های گوشت دودی دلی شوارتز (Schwartz’s Deli) در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است و برخی ها معتقدند که این رستوران می تواند به یکی از بهترین رستوران های کانادا نیز تبدیل شود. شانس امتحان کردن این غذا را از دست ندهید زیرا تنها راهی است که می توانید بفهیمد واقعا چقدر این غذا خوشمزه است. این هم آدرس سایت رستوران دلی شوارتز (http://www.schwartzsdeli.com/) که بهترین گوشت دودی مونترال را دارد.

8.    غذای پیمل بیکن (Peameal Bacon):

آن چه در کانادا به عنوان پیمل بیکن شناخته می شود در سراسر دنیا آن را به عنوان بیکن کانادایی می شناسند. این غذا برخلاف بیکن سنتی که از گوشت شکم گرفته می شود، نسخه کانادایی بیکن است که از گوشت بدون استخوان است که از قسمت عقب دنده درست می شود. این گوشت مرطوب شده و آن را در آرد ذرت چرخانده تا پوسته آن زرد رنگ و پوشیده از آرد ذرت شود. این غذا، آبدار تر از بیکن آمریکایی است البته نازک تر و خوشمزه تر است. در طول قرن کانادا صادر کننده گوشت به انگستان بوده است و در آن زمان از نخود زرد برای حفظ و نگهداری گوشت استفاده می کردند که با گذشت سال ها به ذرت تغییر پیدا کرد. Carousel Bakery در بازار سنت لارنس تورنتو، بهترین و مشهور ترین ساندویچ های بیکن کانادایی موجود است  و البته کانادایی ها اصرار دارند که این ساندویچ ها را به نام ساندویچ های بیکن پیمل مشهور بخوانند.

غذای پیمل بیکن (Peameal Bacon)

9.    بیورتیلز (Beavertails):

یک تکه خمیر سرخ شده و خوشمزه را تصور کنید که با تاپینگ های متنوع از جمله نوتلا، اسمارتیز های Reese’s Pieces، کره بادام زمینی و غیره پوشیده شود. بیورتیلز، یک پیراشکی یا دونات صاف و بدون سوراخ است که به عنوان یک غذای بی نظیر کانادایی می شناسند اما این غذا، غذای سنتی کانادایی نیست، با این حال بسیار ترد و با طعمی به یاد ماندنی و به معنای واقعی خوشمزه است. دستور پخت بیورتیلز نسل به نسل در خانواده گراهام هوکر دست به دست گشته تا این که در سال 1978 گراهام اقدام به معرفی آن در مقابل مخاطبان گسترده ای کرد و یک سال بعد اولین فروشگاه بیورتیلز خود را در اتاوا افتتاح کرد و تاپینگ های شکر، نوتلا و انواع شیرینی جات دیگر را در کنار آن قرار داد. بازدید شما از کشور کانادا بدون امتحان کردن بیورتیلز کامل نیست. از آن زمان تا کنون در مکان های زیادی از جمله نقاط دیدنی کانادا مانند کوه گروس ونکوور و آب نما و اسکله هالیفکس گسترش یافته است.

10.    سوپ لپه :

سوپ لپه یا نخود دو لپه، یک غذای سنتی راحت و خوشمزه کبکی (Québécois) است. سوپ لپه از ترکیب لپه، گوشت و سبزیجات تهیه می شود که این مخلوط را داخل مخلوط کن ریخته تا به شکل پوره، خامه ای و خوشمزه در بیاید. با یک کاسه سوپ لپه در دستانتان می توانید از زمستان های سرد کانادا لذت ببرید. به عنوان چهارصدمین سالگرد کاشف فرانسوی ساموئل چامپلین (Samuel de Champlain)، مارک میرون (Marc Miron) سرآشپز اتاوا، از آن چه که این کاشف و همراهانش هنگام سکونت در این سرزمین جدید تغذیه می کردند الهام گرفت و سوپ لپه پوره شده را اختراع کرد.

11.    Tire d’érable sur la neige یا مپل تافی یا شربت درخت افرا :

این آب نبات شیرین با ریختن شربت درخت افرا بر روی برفک (یخ پودر شده) تهیه می شود، که این سرمای برفک ها موجب سفت شدن شربت شده و شما می توانید آن را با یک دسته چوبی که دارد مانند بستنی چوبی میل کنید. در حقیقت هیچ غذایی را کانادایی خوشمزه تر از مپل تافی نمی توانید پیدا کنید. این دسر با بافتی نرم و طعمی شیرین به یکی از دسر های پر طرفدار در کانادا تبدیل شده است.

Tire d'érable sur la neige یا مپل تافی یا شربت درخت افرا

12.    چیپس کچاپ :

طعم های مختلف زیادی از چیپس در کانادا پیدا می شود که در هیچ جای دیگر نمی توانید پیدا کنید، کانادایی ها طرفدار شدید چیپس برند رافلز (Ruffles) هستند که طعم های مختلفی از جمله پیاز و گوجه فرنگی، نمکی، سرکه، خامه ترش (sour cream)، پوتین و باربکیو را ارائه می دهد. اما هیچ کدام از آن ها مانند چیپس با طعم سس کچاپ یا چیپس با طعم خیارشور و شوید نیست. این دو چیپس از پر طرفدارترین ها و محبوب ترین ها در کانادا است.

13.    دسر تخته ای نانایمو (Nanaimo) :

اسم این شکلات از شهر نانایمو در استان بریتیش کلمبیا گرفته شده است. این دسر در سه لایه است که نیازی به پخت ندارد. لایه پایه ای آن از کراست یا بیسکوئیت های ترد تهیه شده، لایه میانی آن کاستارد و یک لایه نازک شکلات تشکیل شده است. منشا دقیق این دسر تأیید نشده با این حال دستورالعمل آن را با نام شکلات مربعی در کتابی به نام امداد خانم ها که در سال 1950 در بیمارستان عمومی نانایمو منتشر شده، می توانید پیدا کنید. یک سال بعد، یک کتاب آشپزی دستور این دسر را با نام نانائیمو منتشر کرد.

14.    پودینگ Chômeur یا پودینگ بیکاری :

این دسر فرانسوی کانادایی به معنای پودینگ بیکاری است که در دوره رکود بزرگ ایجاد شد و به یکی از سنتی ترین غذا های کانادایی در این لیست تبدیل شده است. این دسر خوشمزه از ترکیب یک سری مواد اولیه پایه تهیه شده است که این دسر خوشمزه و راحت هنوز هم مورد علاقه کانادایی های سراسر کشور است. این دسر از کیک اسفنجی که بر روی آن شربت شیرین و خوشمزه داغ ریخته شده است تشکیل شده است.

15.    Tourtière یا پای گوشت :

Tourtière فرانسوی کانادایی، یک پای گوشت خوشمزه است که معمولا در طول تعطیلات عید خورده می شود اما می توانید آن را در کل سال پیدا کنید.

پای گوشت کانادایی