بلیچینگ دندان در مشهد و روش انجام آن

بلیچینگ

مقدمه

امروزه سفید کردن دندان به یک درمان متداول در دندانپزشکی زیبایی
تبدیل شده است. در سال های اخیر، درمان های زیبایی به شدت افزایش
یافته که دندانپزشکی زیبایی هم از این امر مستثنی نبوده است.

یکی از عوامل مهم وتأثیر گذار در زیبایی تغییر
رنگ دندانی است که می تواند، ظاهر دندان را از حالت
طبیعی خارج کرده و در نتیجه فاکتور زیبایی را در
شخص مختل سازد

در این مقاله قصد داریم تا شمارا با پروسه  سفید کردن دندان بوسیله ی بلیچینگ آشنا کنیم .

 

doctorone.ir

عملکرد بلیچینگ

در استفاده از روش بلیچینگ رنگدانه‌هایی که میان هرم مینایی دندان رسوب شده‌اند و در دراز مدت باعث آسیب به دندان بیمار میشوند به وسیله مواد بلیچینگ اکسید و از بین میروند.

اغلب موادی که در فرآیند بلیچینگ دندان استفاده میشود به نفوذ تحتانی مینا و عاج دندان نفوذ میکند و باعث میشود رنگدانه‌هایی که از قبل ایجاد شده است از بین رفته و دندان شما روشن‌تر میشود.

البته باید به این نکته دقت کنید که ترمیم‌های دندانی را نمیتوان با استفاده از روش بلیچینگ دندان سفید کرد. منظور از ترمیم دندانی پر شدن دندان، لمینت دندان و روکش دندان است .

معمولا بخش‌هایی که ترمیم دندانی هستند در هنگام استفاده از بلیچینگ دندان کمی تیره‌تر از بقیه دندان‌ها نمایش داده میشوند و همین باعث میشود کمی هنگام صحبت کردن مشخص و متمایز  باشد.

البته یک راهی وجود دارد آن هم سفید کردن ترمیم‌های دندانی است که با تعویض آن میتوان آن را سفید کرد

بلیچینگ به چه روش هایی انجام میشود

بلیچینگ بصورت عمده به دو روش انجام میشود :

:office bleaching

شیوه ی انجام این روش به این صورت است که ژلی به نام bleaching که دارای غلظت بالایی نیز هست برای زمان مشخصی روی دندان های شخص قرار میگیرد , نکته ی مثبت در مورد این روش عملکرد و اثر بخشی سریغ آن است , اما باید دقت داشته باشید که اگر این روش به صورت اصولی و توسط یک متخصص با تجربه انجام نشود ممکن است امکان دارد بیمار دچار کمی حساسیت در ناحیه لثه و مخاط دهان شود که بسیار کوتاه و زود گذر است به همین علت است که توصیه میکنیم برای انام بلیچینگ به متخصص زیبایی که مهارت و تجربه بالایی در انجام این کار دارد مراجعه کنید.

Home bleaching

این روش بنام بلیچینگ خانگی هم شناخته میشود اما این نام بدین معنا نیست که میتوان بلیچینگ را بصورت کاملا مستقل و بدون نظارت پزشک در منزل انجام داد !

در ابتدا برای انجام این روش دندانپزشک زیبایی از تمامی دندان‌های شما یک قالب تهیه کرده که با استفاده از آن برای برای دندان شما تری‌های پلاستیکی که دارای شفافیت بسیار بالایی هستند و از قطر بسیار نازکی برخوردار هستند برای دندان شما ساخته میشود. اغلب برای ساخت این مرحله متخصص زیبایی قالب شما را به لابراتوار ارسال کرده و پس از ساخت آن را دریافت میکند.

در هنگام ساخت تری‌های پلاستیکی که با توجه به قالب دندان شما ساخته شده است یکسری فضای خالی بین دندان و این وسیله پلاستیکی قرار داده میشود تا ژل بلیچینگ در آن بخش قرار گیرد.

استفاده از این روش کمی زمان بر است و پس از گذشت چندین هفته میتوانید نتیجه آن که سفید کردن دندان است را مشاهده کنید. البته ژل بلیچینگی که در این روش استفاده میشود دارای ۱۶ تا ۲۰ درصد غلظت است. اغلب پزشکان توصیه میکنند تری‌ها را شب در دهان خود قرار داده و صبح که بیدار شدید آنرا خارج کنید.

قبل تر هم اشاره کردیم که روش آفیش بلینچ نسبت به بلیچینگ خانگی اثر بخشی سریعتر و مطمئن تری دارد

دو دندان قبل و بعد بلیچینگ

مزایا و معایب بلیچینگ
مزایای بلیچینگ :

استفاده از روش بلیچینگ نسبت به دیگر روش‌های مشابه برای سفید کردن دندان از نظر هزینه مقرون به صرفه‌تر است.

هیچ گونه دردی هنگام انجام بلیچینگ احساس نخواهید کرد و روشی کاملا بدون درد است.

بدلیل آنکه این روش نیازی به تراشیدن دندان ندارد از آن به عنوان یک روش کم تهاجمی یاد میشود.

در مدت زمان بسیار کوتاهی این پروسه برای شما انجام میشود مخصوصا اگر فقط نیاز به استفاده از آفیس بلیچینگ داشته باشید.

قطعا استفاده از هر روشی برای زیباتر کردن دندان‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود است. بهتر است از روشی استفاده شود که عوارض کمتری برای بیمار داشته باشد.

اغلب پزشکان از روش بلیچینگ هیچگونه معایبی دریافت نکرده‌اند و به همین علت برخی از موارد را به عنوان عارضه برای این روش زیباسازی یاد میکنند

اما در این بخش به برخی عوارض جزئی و احتمالی که ممکن است برای شخص بوجود بیاید اشاره میکنیم تا بتوانید با اطلاعات کافی در مورد این عمل تصمیم نهایی تان را بگیرید .

 

معایب بلیچینگ :

برای استفاده از این روش عواملی همو چون ژنتیک و نوع مشکل شما میتواند تاثیر بالایی در نتیجه درمان بگذارد.

طول عمر و دوام این روش خیلی بالا نبوده و درصورتی که میخواهید حداکثر ماندگاری را از آن دریافت کنید نیاز به مراقبت‌های خیلی ویژه است.

در صورتی که از محافظت کننده استفاده نشود ممکن است ژل بلیچینگ برای دهان و دندان شما ایجاد حساسیت کند.

  ممکن است صورت کاملا موقتی دندان شما نسبت به مواد خیلی سرد و مواد خیلی داغ حساسیت نشان دهد که اصلا جای نگرانی نیست و بعد از مدتی به حالت اولیه بازمیگردد.

 و در پایان , اگر خود را واجد شرایط انجام عمل بلیچینگ میدانید , میتوانید در اسرا وقت با مشاوران مجموعه ی دکتر وان رزرو داشته باشید و بصورت کامل و رایگان مشاوره بگیرید و با خیال راحت تصمیم به زیباسازی بیشتر دندان های خود بگیرید