جنگل ابر شاهرود سمنان

جنگل ابر به جرات نگین انگشتری گردشگری استان سمنان است؛ این جنگل کهن‌سال‌ترین موجود زنده دنیا به سن سه میلیون و ۳۰۰هزار سال است. جنگل ابر قسمتی از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگل‌های هیرکانی محسوب می‌شود و با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر،  یکی از ‌زیباترین جنگل‌های ایران است.

این جنگل از جنگل‌های زیبا و خوش آب‌وهوای استان سمنان است که در شمال شرق شاهرود و در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان و در روستای ابر قرار دارد.
جنگل ابر
جنگل ابر با ۳۵ هزار هکتار وسعت در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور قرار داشته و به دلیل این‌که در اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از «ابروباد» فراگرفته به این نام مشهور است. در این جنگل ابرها آن‌قدر به درخت‌ها نزدیک‌اند که گویی جنگل بر روی ابرها سوار است و می‌توان در میان ابروباد گشت‌وگذار کرد و به باور بسیاری از گردشگران یکی از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعت ایران محسوب می‌شود.

دیدنی های سمنان,حاذبه های گردشگری سمنان

جنگل ابر به جرات نگین انگشتری گردشگری استان سمنان است

وجود ۸۵ گونه گیاه مانند راش، بلوط، ممرز افرا، شیردار، توسکا، آزاد داغداغان، گونه‌های کلاه میر حسن، چوبک، اسپرس، دم روباهی، آویشن و شبدر به همراه گونه‌های گیاهی نادر مانند نارون، بارانک، سرخدار و مانند آن‌ها جنگل ابر را به موزه‌ای طبیعی تبدیل کرده است.

آب‌وهوای خاص این جنگل، درختان متفاوتی را در خود پرورش داده که برخی از این درخت‌ها با شکل خاص خود روی زمین خزیده‌اند و منظره زیبایی پدید آورده‌اند. جنگل ابر یکی از بانک‌های گیاهان دارویی سرشار در کشور شناسایی‌شده است، که همه‌ساله مشتاقان و علاقه‌مندان را از گوشه‌ و کنار جهان به‌سوی خود دعوت می‌کند.
جاذبه هاي گردشگري سمنان +عکس
در قسمت‌های جنوبی جنگل، یعنی قسمتی که به روستاها نزدیک‌تر است پوشش گیاهی تنک دیده می‌شود. در عمق جنگلٰ تپه‌های پرشیبی وجود دارد که سراسر پوشیده از درختان بلند است. مشهورترین درخت منطقه «اورس» است. درختی با ریشه‌های بلند که روی زمین می‌خزد. مناطق ابتدایی جنگل ابر ییلاق چوپانان گلستانی است، اما در عمق جنگل اثری از انسان دیده نمی‌شود.