همه چیز در باره قلعه سرخ دهلی هند

هند کشور با جاذبه های گردشگری فراوان است. و اکثر این جاذبه ها معابد و قلعه های بسیار با شکوه و زیبا هستند. یکی از این قلعه ها قلعه سرخ دهلی است. در برنامه تور هند و تمام گروه هایی که به دهلی سفر می کنند، بازدید از قلعه سرخ دهلی گنجانده شده است. قلعه ای که حتی اگر شما هم به دهلی بروید، حتما نام آن را خواهید شنید.

قلعه سرخ دهلی
قلعه سرخ دهلی

تاریخچه قلعه سرخ دهلی

قلعه سرخ دهلی که با نام لال قلعه دهلی نیز شناخته می‌شود، جواهری با ارزش، بازمانده از دوران مغول‌ها است. در سال ۱۶۳۸، زمانی که شاه‌ جهان پایتخت را از آگرا به دهلی منتقل کرد، دستور ساخت‌و ساز قلعه سرخ را با استفاده از تجربه‌ی ساخته‌ های قبلی صادر کرد.

از همین رو این مکان به طرز قابل توجهی با نمونه‌های همتایش در آگرا متفاوت ساخته شده است. ورودی تاثیرگذار قلعه با نام دروازه لاهور که حتی از دروازه‌ی دهلی هم بزرگ‌تر است، توسط امپراتور برای جشن‌های تشریفاتی استفاده می‌شد.

چراغانی و نورپردازی‌های ویژه‌ی قلعه هنگام شب به همراه موسیقی مخصوص، ۳۰۰ سال تاریخ را پیش روی بازدیدکنندگان زنده خواهد کرد. با توجه به ارزش تاریخی، معماری و فرهنگی، قلعه سرخ دهلی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

قلعه سرخ هند
قلعه سرخ هند

مجموعه قلعه دهلی برای گردشگری

مجموعه قلعه سرخ دهلی یک مجموعه بزرگ و زیبا است. که با توجه به رسیدگی و توجه دولت هند به این مکان برای گردشگران خارجی مکان مناسبی است. در این مجموعه به جز بخش اصلی بنا که قلعه آن است، یک موزه و بازارچه نیز دارد. که معماری انها بسیار در خور توجه است.

درهای قلعه از ساعت ۰۹:۳۰ تا ۱۶:۳۰ باز هستند و تمام روزهای هفته را به جز دوشنبه ها می توانید برای بازدید انتخاب کنید. اگر می خواهید که اجرای نور و صدای دورن مجموعه را هم ببینید، حتما باید از نگهبانان قلعه زمان اجرای آن را بپرسید. این اجراها زمان مشخصی نداشته و بسته به دما و آب و هوا زمان آن، تغییر می کنند.

اگر قصد سفر به هند را دارید قلعه سرخ هند یکی از مکان هایی است که حتما باید آن را در برنامه ریزی سفر خود بگنجانید.

از دیگر جاذبه های گردشگری هند تاج محل است که کمتر کسی پیدا می شود که تاج محل را نشناسد برای شناخت بیشتر از تاج محل کلیک کنید…