همه چیز درباره قلعه مورس ها در پرتغال

قلعه مورس ها در پرتغال

قلعه مورس ها,قلعه مورس ها در پرتغال,عکس های قلعه مورس ها

قلعه مورس ها در پرتغال

قلعه مورس ها یکی از قلعه های تاریخی پرتغال می باشد که در نزدیکی شهر لیسبون، پایتخت پرتغال قرار دارد.

پرتغال کشوری است کوچک که در حاشيه غربی شبه جزیرهٔ ایبری یعنی پائین ترین بخش جنوب غربی اروپا قرار دارد. این سرزمین را میتوان امتداد فلات مرتفع مرکزی کشور اسپانیا دانست که هرچه به طرف دریا پیش میرود ، ارتفاعشکمتر می شود. سواحل غربی و جنوبی آن را اقیانوس اطلس فرا گرفته و در شرق آن اسپانیا قرار دارد. لیسبون، پایتخت کشور پرتغال است.

 

قلعه مورس ها,قلعه مورس ها در پرتغال,عکس های قلعه مورس ها

قلعه مورس ها در نزدیکی شهر لیسبون قرار دارد

 

پرتغال با اینکه در غرب اروپا و در نزدیکی کشورهای گران قیمت اروپایی قرار گرفته ولی مقصد نسبتا ارزانی محسوب می شود و با هزینه ای مقرون به صرفه میتوان به این کشور سفر کرد. در پرتغال جاذبه های تاریخی متعددی وجود دارد یکی از این مکانهای تاریخی قلعه مورس های می باشد.

قلعه مورس ها,تصاویر قلعه مورس ها در پرتغال,جاذبه های گردشگری پرتغال

تصاویر قلعه مورس ها

 

 

موقعیت قلعه

این قلعه یک ایستگاه نظامی با برنامه ریزی نامنظم است که پیرامون یک محیط ۴۵۰ متری در بالای صخره ای کوهستانی ، جهت جنوب غربی به شمال غربی دنبال می شود. این شامل یک خط دوتایی از دیواره های نظامی است که بر روی زمین گرانیتی تپه کوهی پیچ و تاب می خورد. مکان آن در بالای تپه ، احاطه شده و پوشش گیاهی طبیعی و عجیب و غریب ، شخصیت رمانتیک آن مکان را برجسته می کند.

قلعه مورس ها ، به دلیل موقعیت جغرافیایی و طراحی آن ، به همراه Santarém ، یکی از نکات اصلی در طرح نظامی بلاتا در نظر گرفته شد.

قلعه مورس ها

قلعه مورس ها در یک تپه مرتفع در بالای شهر سنترا واقع شده است. قلعه مورس ها  بعنوان یکی از زیباترین قلعه های لیسبون که کم تر از ۳۰ کیلومتر از این شهر فاصله دارد شناخته می شود.

این قلعه در قرن هشتم میلادی توسط مورس ها ساخته شده به همین علت به این اسم شناخته می شود. است. قلعه مورس ها بعدا به وسیله مسیحیان در زمان ریکونکیستا( Reconquista) اشغال گردید. کلیسای قلعه در زلزله ۱۷۵۴ بسیار آسیب دید. این قلعه در نهایت رها شد و در اواسط قرن نوزدهم بازسازی های محدودی روی آن انجام گردید.

قلعه مورس ها,عکس های قلعه مورس ها,تصاویر قلعه مورس ها

عکس های قلعه مورس ها

 

قلعه مورس ها از یک خط دو جداره از دیوارهای نظامی تشکیل یافته است که بر فراز زمین گرانیتی از محوطه جنگل سرگردان قرار دارد و با پوشش گیاهی طبیعی و عجیب و غریب احاطه شده است. چنانچه خودتان را به این منطقه برسانید میتوانید چشم اندازهایی عالی از سنترا را از بالای این قلعه مشاهده نمائید.

این مطلب به صورت تخصصی توسط سایت توریسم  آماده شده است