1- آن ها به شدت سازمان یافته هستند
یک آژانس گردشگری موفق برنامه ریز خیلی خوبی است. یعنی چه؟ از نظر آن ها تماس های ممتد و پشت سر هم، رزروهای مکرر و ارتباطات یک کار روزانه ی متعادل است، آن ها کارهای مختلفی از قبیل رزرو هتل، رزرو بلیط هواپیما، تراکنش های مختلف، ارائه ی بیمه ی مسافرتی، مذاکره با آژانس های دیگر، ارسال بلیط و راهنمایی و مشاوره دادن به مشتریان را بر عهده دارند و در یک عبارت، مالتی تسک هستند. پس فقط در صورتی می توان این همه کار را با هم و به درستی انجام داد، که یک سازمان دهی و برنامه ریزی دقیق پشت آن باشد. اگر آژانسی چنین ویژگی ای داشته باشد باید به آن اعتماد کنید.
2- آنها آینده نگر هستند
نه تنها آژانس گردشگری موفق باید سازمان دهی شده باشد، بلکه باید آینده نگر هم باشد. برای مثال تعطیلاتی خاص در پیش رو است و قرار است تا برای آن برنامه ریزی شود، این کار واقعا نیاز به ذهن های خلاقی دارد. چرا؟ چون یک آژانس موفق می داند که باید چطور برنامه ریزی کند تا فروش بیشتری در این تعطیلات داشته باشد، مثلا تبلیغات خلاقانه تری داشته باشد، آفرهای ویژه ارائه دهد، برای مشتریان ثابتش تخفیف هایی در نظر بگیرد و… یک آژانس خوب باید زمان کافی را بگذارد تا متوجه شود که نیازهای مشتری دقیقا چیست و از یک سفر خوب چه می خواهد، فکر کردن درباره ی این موضوع ها باعث موفقیت می شود.
3- آن ها مهارت های انسانی فوق العاده خوبی دارند
آژانس های گردشگری موفق روابط و ارتباطات محکمی دارند و این توانایی را دارند که روی دیگران هم تاثیر بگذارند. یک بخش بزرگ و مهم از شغل این افراد، ارتباط با افراد مختلف است، افراد جالب و یا حتی افرادی که ممکن است گاهی خسته کننده باشند. این یک معنی دارد و آن هم این است که شغل شما هیچ وقت یکنواخت نخواهد بود و البته بعد دیگر آن این است که این افراد صبر بالایی دارند و حتی می توانند درباره ی توقعات گاه نا به جای مشتری ها با آن ها کنار بیایند.
4- آن ها شروع کننده هستند
آژانس های گردشگری پر رونق معمولا خودجوش هستند و نیاز به عامل بیرونی ای برای شروع کارهای بزرگ ندارند. ممکن است شما که الان دارید این نوشته را می خوانید؛ خود صاحب یک آژانس گردشگری باشید، دقت کنید که اگر دوست دارید یک آژانس گردشگری مستقل باشید، باید اول از همه جایگاه خود را پیدا کنید. مثلا بازار شروع شما می تواند یک بازار کوچک باشد که در آن تجربه دارید و یا به آن حوزه علاقه مند هستید. یک مثال خیلی ساده این است که یک آژانس گردشگری ممکن است در فروش تور استانبول خیلی ماهر باشد در حالی که در یک آژانس دیگر ممکن است تورهای اروپا رونق بیشتری داشته باشند. به همین دلیل است که می گویند باید بازار را بشناسند.
5- آژانس گردشگری موفق در حوزه ی اینترنت هم، همه فن حریف است
یکی از مهم ترین ویژگی های یک آژانس گردشگری موفق این است که در حوزه ی اینترنت هم حرف های زیادی برای گفتن دارد و منابع اطلاعات گردشگری نامحدودی را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان قرار می دهد. پس خیلی مهم است که همیشه سعی کنند تا در این مورد هم جایگاه خوبی داشته باشند و همیشه جایگاهشان را در بالا حفظ کنند.
مثلا تصور کنید که شما یک آژانس گردشگری دارید، مشتریانی که برای خرید تور و یا دیگر امکانات به شما رجوع می کنند، به احتمال خیلی زیاد، قبلا درباره ی مقصد سفرشان اطلاعاتی را در اینترنت خوانده اند، این که شما از قبل مکان ها را بشناسید خیلی مهم است تا وقتی که آن ها به شما مراجعه می کنند بتوانید به بهترین شکل ممکن کمکشان کنید.
شما باید آنلاین بودن را امتحان کنید و همیشه سعی کنید تا دست بالا را در این زمنیه داشته باشید. با روند امروزه که همه چیز در راه رفتن به سمت و سوی ساده تر شدن است، آنلاین بودن و داشتن خدمات آنلاین بسیار مهم است. یک آژانس گردشگری موفق سیستم رزرواسیون آنلاین دارد، سیستمی که می تواند در کمترین زمان، بهترین نتایج را به کاربر ارائه دهد.
6- آن ها به طور طبیعی کاشف هستند
این کسب و کار یک معنای ذاتی و درونمایه دارد و آن هم این است که ذاتا باید ماجراجو بود. از دیگر خصوصیات آژانس گردشگری موفق این است که عاشق کشف دنیا است. چه پرسنل آن بخواهند این کار را به صورت فیزیکی و در مکان و چه به صورت آنلاین انجام دهند، در هر صورت این که کارکنان آژانس اطلاعات گردشگری بالایی داشته باشند و در حوزه ای که کار می کنند همه چیز دان باشند خیلی مهم است. در این صورت می توانند مشاوره های بهتری به مشتریان و مخاطبانشان هم بدهند.
یکی از مواردی که برای یک آژانس گردشگری مستقل خیلی مهم است این است که حتما تا جایی که می توانند اطلاعات خود را بالا ببرند در این صورت است که مشتری هم می تواند بیشتر به آن ها اعتماد کند.
به طور کلی اگر آژانسی این ۶ ویژگی را داشته باشد یعنی در زمینه ی کاری خود موفق است و مخاطبان هم به راحتی می توانند به آن اعتماد کنند.