تور لحظه اخری چیست؟

تور لحظه آخری

تور لحظه آخری

خرید تور لحظه آخری یکی از محبوب ترین راه های سفر به شهرهای داخلی و خارجی است که بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلفی آن را برای مسافرت انتخاب می کنند. اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که منظور از تورهای لحظه آخری چیست و پرفروش ترین آن ها کدام اند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این موضوع و نحوه خرید آن بیشتر آشنا کنیم.

تور لحظه آخری یعنی چه؟

صنعت گردشگری در هر کشوری جزو مهم ترین راه های کسب درآمد محسوب می شود و در همین راستا، بسیاری از آژانس های مسافرتی برای رونق این صنعت دست به کار شده اند؛ در این میان، ممکن است در برخی مواقع فروش بلیط ها سیر نزولی داشته باشد و آژانس ها برای جبران آن دست به فروش تور های ارزان بزنند که یکی از آن ها تور لحظه آخری است. شما نیز در صورت تمایل به خرید آن باید همواره گوش به زنگ باشید، چراکه حداکثر تا ۲ الی ۳ روز قبل از پرواز اعلام می شود و در صورت عدم آمادگی ممکن است این شانس را از دست بدهید.

شرایط لازم برای خرید تور لحظه آخری

همانگونه که گفته شد، تور لحظه آخری معمولا در ۲ الی ۳ روز یا حتی ساعاتی قبل از پرواز اعلام می شود و باید منتظر اعلام آژانس های مسافرتی باشید؛ اما خرید آن برای افرادی که سفرهای مهم یا کاری داشته باشند، ریسک بوده و امکان دارد موفق به دریافت آن نشوند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این دسته از تورها برای کشورهایی خواهد بود که ورود به آن ها نیاز به ویزا نداشته باشد.

بهترین تورهای لحظه آخری

برخی از کشورها و شهرها در میان ایرانیان محبوبیت زیادی دارند و همین موضوع باعث بالا رفتن آمار مسافرت ها به آن مناطق شده است؛ در این میان، تور استانبول را می توان پرفروش ترین آن ها دانست و علاوه بر آن، مناطق دیگری مانند آنتالیا، کوش آداسی، گرجستان، مالزی، دبی، ارمنستان، مالزی و تایلند نیز متقاضیان زیادی دارند.
از شهرهای داخلی نیز می توان مشهد، کیش و قشم را نام برد که هر یک از آن ها به نوبه خود سالانه پذیرای مسافران زیادی هستند. حال می خواهیم با هر کدام از این مقاصد گردشگری بیشتر آشنا شویم:

استانبول

شهر استانبول یکی از بزرگترین قطب های گردشگری و تجاری دنیا محسوب می شود و به همین خاطر، خرید تورهای آن متقاضیان زیادی دارد. علاوه بر این، ترانزیت کالا از آنجا به ایران بسیار کم دردسر خواهد بود و در صورت سفر به استانبول، به راحتی می توان به سایر شهرهای مهم ترکیه نیز دسترسی پیدا کرد. اما عمده افراد به خاطر تفریح و گشت و گذار به آنجا سفر می کنند که این موضوع به دلیل وجود آثار زیبای باستانی و مراکز تفریحی در این شهر است.

دبی

بی شک دبی یکی از جذاب ترین و لوکس ترین مناطق جهان است و نمی توان از لذت گردش و خرید در مراکز تجاری آن گذشت. در کنار آن، جزایر مصنوعی و جاذبه های توریستی این کشور جزو زیباترین اماکن گردشگری در دنیا محسوب می شود و مسافران اغلب با اهداف تفریحی و تجاری به آنجا سفر می کنند.

آنتالیا

آنتالیا یکی دیگر از شهرهای زیبای ترکیه است که در قسمت جنوبی آن واقع شده و از لحاظ توریست پذیری نیز در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد. این شهر در مقاطعی از سال مانند تعطیلی ها و مناسبت ها بسیار شلوغ می شود و برای خرید تور لحظه آخری آن نمی توان در این ایام شانس زیادی داشت؛ چراکه آمار مسافرت ها به آنجا خیلی بالا است و امکان خالی ماندن پروازها بسیار کم خواهد بود.

گرجستان

احتمالا نام باتومی و تفلیس را بارها شنیده اید؛ این دو شهر جزو محبوب ترین مناطق کشور گرجستان هستند که سالانه گردشگران زیادی به آن ها سفر می کنند. خوشبختانه ورود به این کشور نیاز به ویزا ندارد و از همین رو، به راحتی می توان برای مسافرت به آنجا برنامه ریزی کرد و با توجه به دارا بودن اماکن توریستی فراوان، هر ساله ایرانیان زیادی گرجستان را برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب می کنند.

مالزی

مالزی نیز یکی دیگر از مقاصد گردشگری محبوب در میان هموطنان ما است و از مهم ترین دلایل محبوبیت آن می توان به وجود نژادهای مختلف و شهرهای زیبای آن اشاره کرد. برای خرید تور لحظه آخری مالزی می توانید در ایام غیرتعطیل اقدام کنید و برای سفر به آنجا ما شهر کوالالامپور و جزایر لنکاوی و پنانگ را به شما پیشنهاد می دهیم.

تایلند

این کشور برای علاقه مندان به آب و هوای استوایی بهترین گزینه است و علاوه براین، می توان از آثار باستانی و جاذبه های طبیعی آن نیز لذت برد. در کنار همه اینها، سفر به تایلند به خاطر وجود مراکز تجاری نیز متقاضیان زیادی دارد و پایتخت آن یعنی شهر بانکوک در اغلب اوقات با جمع زیادی از تجار و خریداران کالاهای مختلف روبه رو است.

روسیه

اگر بخواهیم کشورهای منحصر به فرد در سرتاسر جهان را نام ببریم، بی شک روسیه جزو اولین گزینه ها خواهد بود که به خاطر وسعت زیاد و دارا بودن مرزهای خاکی با چهارده کشور، در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد. خرید تور لحظه آخری روسیه برای افراد علاقه مند به جاذبه های طبیعی و مراکز تفریحی انتخاب مناسبی می باشد و این نکته را نیز در نظر داشته باشید که به دلیل بالا بودن آمار مسافرت ها به آن، در بیشتر ایام سال شاهد جمع زیادی از مسافران در آن خواهید بود.

کیشجزیره کیش به دلیل داشتن سواحل زیبا و مراکز تفریحی مختلف توریست پذیرترین منطقه ایران می باشد و دوستداران ورزش های آبی و تفریحات ساحلی می توانند آنجا را برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب نمایند. این جزیره آب و هوای گرم و مرطوب دارد و در ماه های سرد سال (به خصوص در زمستان) شاهد بارندگی های شدید است.

مشهد

برای خرید تور لحظه آخری مشهد وب سایت ما این امکان را به شما می دهد تا با مشاهده تورهای آژانس های مختلف و مقایسه قیمت ها تصمیم گیری نمایید. این شهر معنوی به دلیل دارا بودن حرم امام رضا (ع) و مردمانی خونگرم و مهمان نواز توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند و علاوه براین، وجود آثار باستانی و جاذبه های طبیعی نیز در توریست پذیر بودن آن بی تاثیر نبوده است.

قشم

قشم وسیع ترین جزیره کشور ما می باشد و به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی منحصر به فرد، توانسته در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کند. در کنار اماکن توریستی، شما می توانید به مراکز خرید آن نیز سری بزنید و علاوه بر گردش در آن ها، از خرید های باکیفیت و به صرفه لذت ببرید.

تور لحظه آخری دبی

سوالات متداول

تورهای لحظه آخری شامل کدام کشورها می شوند؟

ایرانیان برای ورود به ۴۲ کشور به ویزا نیاز ندارند که در میان آن ها، برای ۳۰ کشور ویزای فرودگاهی صادر می شود. از محبوب ترین کشورهایی که به ویزا نیاز ندارند می توان ترکیه، مالزی، گرجستان، ارمنستان و آذربایجان را نام برد.

بهترین فرصت برای خرید تور لحظه آخری چه زمانی است؟

اغلب در ایام غیر تعطیل و ماه هایی مانند مهر تا دی می توان انتظار فروش آن را داشت.

محبوب ترین شهرهای داخلی برای مسافرت کدام اند؟

جزایز کیش و قشم، شهر مشهد، اصفهان و شیراز پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایران هستند.

تور لحظه آخری چه مزایایی دارد؟

کیفیت بالا و قیمت پایین مهم ترین مزیت آن محسوب می شود.

تور لحظه آخری چه معایبی دارد؟

متاسفانه افرادی که سفرهای مهم دارند، نباید روی آن حساب کنند؛ چراکه نمی توان در هر زمانی انتظار فروش آن را داشت.