بهترین مکان های دیدنی سوئد

1- هالمستاد Halmstad

اگرچه بیشتر ساختمان ها و بناهای تاریخی این شهر که در گذشته بنا شده بودند، در آتش سوزی سال ۱۶۱۹ تخریب شد، هالمستاد هنوز هم مکانی دلپذیر و محبوب برای بازدید است. در حالی که رستوران های بسیار خوب و همچنین یک موزه جالب در این شهر وجود دارد، بیشتر مردم برای وقت گذرانی در سواحلی که خارج از مرکز شهر قرار دارد؛ عازم این شهر می شوند. در تابستان، کافه های فضای باز از نقاط محبوب برای برگزاری مهمانی هستند و مملو از بازدید کننده می شوند.

 

2- اوربرو Orebro

در حالیکه قلعه زیبا و سنگی اوربرو، برجسته ترین جاذبه گردشگری این شهر است، اما تپه ها و زمین های خوش منظره آن نیز چیزی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد. یک شهر دانشگاهی پر جنب و جوش است و جمعیت دانشجویی بسیار زیاد باعث شده است که کافه های روباز و غذاهای ارزان قیمت بسیاری در اختیارتان قرار بگیرد.

اوربرو در فاصله کمی از استکهلم قرار گرفته است، پارک های آرامش بخش، کوچه های آرام و بدون شتاب و دریاچه وانرن که در مجاورت این شهر قرار گرفته است، می تواند نظر هر گردشگری را به خود جلب نماید.

 

3- واستروس Vasteras

وقتی از دور به واستروس نزدیک می شوید، ممکن است به دلیل مناطق صنعتی و مجتمع های خرید بی روحی که در حومه شهر قرار گرفته است، احساس ناامیدی کنید، اما این مناطق کم کم ناپدید می شود و قلب شهر می تواند مکانی لذت بخش برای کشف و مشاهده باشد. کلبه های زیبا و باغ های زیبا و پر از گل، خیابان های سنگفرش شده را احاطه کرده است.

شما با یک شهر بزرگ روبه رو می شوید که موزه ها و رستوران های بسیار خوبی دارد و همچنین می توانید از حومه شهر بازدید کنید، زیرا بخش های غیر مسیحی در این حومه هستند که ارزش بازدید کردن دارند. از بین اماکن دیدنی این شهر می توان به دریاچه دوست داشتنی مالارن و یک پارک آبی عظیم اشاره کرد.

4- اوپسالا Uppsala

یکی از قدیمی ترین شهرها در سوئد است که به عنوان قلب ملت هم از آن یاد می شود. علاوه بر تاریخ غنی و طولانی این شهر، سرزندگی و احساسات شادمانه ای در آنجا موج می زند. درون خیابانهای باستانی این شهر، جمعیت دانشجویی زیادی در رفت و آمد هستند. مکانی آرامش بخش که زندگی شبانه کاملاً در آن جریان دارد. رودخانه فیریس از وسط شهر می گذرد و زیبایی خاصی به اوپسالا بخشیده است.

کافه ها و بارهای رویایی سواحل این شهر را پر کرده اند، مسیرهای کنار رودخانه بهترین مکان برای پیاده روی است. در نزدیکی این شهر؛ یک مکان باستانی است که بقایای اوپسالای باستانی بوده و برای علاقمندان به تاریخ می تواند بسیار جاذب باشد. به سادگی می توانید از استکهلم به اوپسالا بروید و چند روزی را در آن شهر توقف کنید.

5- اومئو Umea

علاوه بر چیزهایی که می توانید در این شهر ببینید و کارهایی که می توانید انجام بدهید، اومئو شهری است که در سال ۲۰۱۴ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شده و مانند جواهری پنهان در سوئد است. این شهر یک گالری هنری بزرگ، یک موزه مربوط به پیشینه گیتار و تعدادی موزه جالب دیگر دارد که به فرهنگ مردم بومی از نژاد اسکاندیناوی می پردازد.

به جز جذابیت های فرهنگی و تاریخی، اومئو یک شهر دانشگاهی است که بارها و رستوارن های بسیار خوبی دارد، همچنین مکان خوبی برای خرید است و پارک های کوچک و زیبایی برای گشت و گذار دارد. این شهر در ۴۰۰ کیلومتری زیر خط مدار شمالگان قرار دارد؛ به همین دلیل مردم زیادی در اینجا توقف می کنند تا شفق قطبی شمالی را ببینند.