بهترین قطار برای سفر به مشهد

مشهد

اگر قصد مسافرت به مشهد را دارید به‌هیچ‌عنوان با مشکل کمبود بلیط مواجه نخواهید شد. چیزی که زیاد است شرکت‌های هواپیمایی و ریلی و اتوبوسی است که بلیط مشهد را ارائه می‌دهند. اما شاید این تنوع، امکان انتخاب را برای شما کمی سخت کند. اگر بنا به هر دلیلی، برای سفر خود به مشهد قطار را انتخاب کرده‌اید و قصد خرید بلیط قطار را دارید در این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین قطارهای مسیر تهران مشهد را به شما معرفی کنیم.

انواع قطارهای مسیر مشهد

در یک دسته‌بندی کلی قطارهای تهران مشهد و بالعکس به دو دسته‌ی کوپه‌ای و سالنی تقسیم می‌شوند. قطارهای کوپه‌ای اغلب بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت مسیر تهران مشهد را طی می‌کنند و قطارهای سالنی بین ۸ تا ۱۰ ساعت. از طرف دیگر قطارهای این مسیر با توجه به کیفیت و نوع خدماتی که ارائه می‌دهند به انواع پنج ستاره، چهار ستاره و سه ستاره تقسیم می‌شوند. (قطار تهران مشهد)

زندگی با پنج ستاره

قطار زندگی یکی از اولین قطارهای لوکس و پنج ستاره‌ای است که با کوپه‌های چهار نفرِ و لوکس و زیبا به مشتریان سرویس می‌دهد. این قطارها ظرفیتی معادل سیصد نفر دارند و با سه کلاس شامل زندگی با عصرانه، زندگی با شام و زندگی با شام ویژه به ارائه خدمات به مشتریان می‌پردازند. این سه کلاس به جز در مورد پذیرایی دارای امکانات یکسانی است. همچنین این قطار دارای رستورانی بهداشتی و مجهز و همچنین کافه‌ای برای خرید مایحتاج خوراکی در طول سفر است. در صورت نیاز غذای رستوران در کوپه برایتان سرو می‌شود ولی باید مهماندار را در جریان بگذارید. این قطارها دارای خدمه و مهماندارانی آموزش‌دیده و مجرب هستند که تجربه یک سفر لذت‌بخش را برای شما دو چندان می‌کنند. از دیگر امکانات این قطارها تهویه مطبوع با امکان تنظیم دما توسط مسافر، سرویس مجهز و بهداشتی برای خواب، سیستم رسانه‌ای با امکان تماشای تمام شبکه‌های دیجیتال، سیستم احضار مهماندار از داخل کوپه، در اختیار قرار دادن دمپایی راحتی، مجله، کتاب، روزنامه و… است.  این قطار تندرو است و مدت زمان سفر با آن در حدود ۱۰ ساعت است.

 

قطار فدک

از دیگر قطارهای کوپه‌ای پنج ستاره در مسیر تهران مشهد قطار فدک است. قطار فدک با شعار مهمان‌نوازی از سال۱۳۹۳ با استفاده از پرسنل مجرب و کارآزموده فعالیت خود را آغاز کرده است. مهمانداران از ابتدای سفر و لحظه سوار شدن به قطار تا پایان سفر همراه شما هستند و در طول سفر با انواع عصرانه، پیش‌غذا، شام، دسر و نوشیدنی از مسافران پذیرایی می‌کنند. همچنین مسافران تمام انواع بلیط‌های این قطار امکان سفارش نامحدود نوشیدنی گرم را تا پایان سفر دارند. این قطار در پنج کلاس متفاوت به ارائه خدمات به مشتریان می‌پردازد. این پنج کلاس عبارت‌اند از کلاس ویژه، بیزینس، اکونومی، عصرانه و تور با هتل. کوپه‌های این قطار بسته به کلاس بلیط چهار یا ۶ ظرفیتِ هستند. از امکانات مشترک تمام این بلیط‌ها می‌توان به استفاده از سیستم صوتی و تصویری به همراه آرشیوی از انواع فیلم و موسیقی، استفاده از سیستم خواب راحت و کاملاً بهداشتی، دسترسی به دکمه احضار مهماندار از داخل کوپه، ارائه ویلچر در صورت نیاز مسافر و توالت فرنگی و ایرانی در هر واگن نام برد.

قطار نورالرضا

شرکت نورالرضا نیز یکی دیگر از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی قطارهای پنج ستاره است. برای تجهیز قطارهای نوالرضا از به‌ روزترین فناوری‌های روز دنیا استفاده شده است. هرچند واگن‌های این قطارها از چین خریداری شده‌اند اما سیستم‌های ترمز و تهویه و …. همگی از شرکت‌های معتبر اروپایی مانند شرکت کنور و شرکت فیولی آلمان و شرکت لوچینی ایتالیا خریداری شده‌اند. از امکانات این قطار می‌توان به سیستم تهویه قابل تنظیم توسط مسافر، دکمه احضار مهماندار، سیستم صوتی و تصویری LCD، ارائه هدفون و ویلچر در صورت نیاز مسافر، سرویس خواب کاملاً بهداشتی، پذیرایی در بدو ورود به واگن، ماکروفر در سالن برای گرم کردن غذا و توالت فرنگی سیار نام برد.

 قطارهای چهار ستاره و سه ستاره

علاوه بر قطارهای پنج ستاره قطارهای چهار ستاره و سه ستاره بسیاری در مسیر تهران مشهد به جابه‌جایی مسافر می‌پردازند. این قطارها عبارت‌اند از قطار سیمرغ، سپهر، سریر، سبز، غزال و امید که همگی چهار ستاره هستند و قطارهای الوند، توس، شهاب، البرز و خلیج فارس که سه ستاره هستند. علاوه بر قطارهای کوپه‌ای قطارهای سالنی یا اتوبوسی نیز در این مسیر به جابه‌جایی مسافران می‌پردازند. قطارهای سالنی راحتی و استقلال قطارهای کوپه‌ای را ندارند اما نکته‌ی حائز اهمیت در مورد این قطارها سرعت بالای آن‌ها است. این قطارها با سرعتی معادل ۱۶۰ کیلومتر در ساعت مسیر تهران تا مشهد را به‌جای ۱۰ یا دوازده ساعت تنها در ۸ ساعت طی می‌کنند. چند نمونه از بهترین قطارهای سالنی را به شما معرفی می‌کنیم.

قطار سالنی پردیس

قطار پردیس یکی از قطارهای چهار ستاره‌ی اتوبوسی است. این قطار دارای امکاناتی همچون سیستم تهویه مطبوع، صندلی‌های راحت هواپیما، امکان خرید تنقلات از کافه قطار، پذیرایی با میان‌وعده و غذای اصلی(مختص مسیر مشهد)، استفاده از سیستم صوتی و تصویری به همراه هدفون و سرویس بهداشتی در هر واگن است.

ماهان

قطار ماهان سه ستاره است و نسبت به قطار پردیس امکانات کمتری دارد. به عنوان مثال اگر قصد سفارش غذا دارید باید هنگام خرید بلیط قطار سفارش خود را ثبت کرده و هزینه‌ای اضافی برای غذا پرداخت کنید. اما یکی از امکانات خوبی که شرکت ماهان برای مسافران خود فراهم کرده امکان استفاده از تخفیف ۱۰ درصدی در سفرهای بعدی است. به این منظور از مهماندار بخواهید که کد تخفیف شما را در پایان سفر در اختیارتان قرار دهد تا در خرید بلیط قطار بعدی از آن استفاده کنید.

صبا

قطار صبا نیز از دیگر قطارهای اتوبوسی مسیر مشهد است که دو طبقه دارد. این قطار تندرو نیست و مسیر تهران مشهد را در ۱۰ ساعت طی می‌کند. اما بلیط آن جزو ارزان‌ترین بلیط‌هایی است که در این مسیر می‌توانید پیدا کنید. بر روی بلیط شما پذیرایی با بسته‌های پذیرایی و آب معدنی در نظر گرفته شده و هزینه‌ی غذای اصلی را باید به‌طور جداگانه هنگام خرید بلیط پرداخت نمایید.