چرا به تبریز سفر کنیم؟

مکان‌های تاریخی و دیدنی تبریز

برای اینکه هتلی نزدیک به دیدنی‌های تبریز رزرو و از زمان رفت و آمدتان کم کنید، می‌توانید آدرس و موقعیت مکانی هریک از هتل‌های تبریز را در اسنپ‌تریپ ببینید. در مرکز شهر و نزدیک به مقبره الشعرا، پارک ائل گلی، و بازار تبریز می‌توانید اقامت داشته باشید. از دیگر جاهای دیدنی تبریز هم می‌توان به موزه قاجار یا خانه امیرنظام گروسی، مسجد کبود، ارگ تبریز، و خانه استاد شهریار اشاره کرد.
بازار فرش تبریز
بازار فرش تبریز

چرا به تبریز سفر کنیم؟

تبریز یکی از بزرگترین شهرهای ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. تابستان‌ها بخاطر تعطیلی طولانی مدارس معروف است به فصل سفر و تبریز هم شهری است که آب و هوای خنک و دلپذیرش ساخته شده برای سفر در تابستان. زیبایی تسخیرکننده، پاکیزگی مشهور و دیدنی، تمدن و تاریخ شورانگیز، غذاهای لذیذ و اشتهاآور، موسیقی و ادبیات شاهکار، تنها بخشی از دلایلیست که اثبات می‌کند چرا باید حداقل یک بار به دیدن تبریز برویم.

پل همسان کابلی تبریز نیمه اول سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد - ایرنا

بهترین زمان سفر به تبریز ‌چه فصلی است؟

شهر تبریز با ماهیت توریستی تقریبا شهری چهارفصل نامیده می‌شود. اما اگر جزئی‌تر بررسی کنیم، در شهرهای شمال غرب ایران تابستان فصل بهتری برای سفر است. برای تجربه‌ی هوای خنک و دل انگیز تبریز می‌توانید از نیمه‌ی بهار تا نیمه‌ی پاییز برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنید. در تابستان با یک جشنواره‌ی هرساله‌ی تابستانی و حتی در زمستان با جشنواره‌ی هرساله‌ی آدم برفی از گردشگران و مسافران شهر تبریز استقبال می‌شود. اگر به دیدن توریست‌ها و سرزندگی و شلوغی شهر علاقه دارید نوروز و تابستان وقت مناسبی برای دیدن این سرزندگیست.