غار اسرار آمیز تام خون سی

 

غار تام خون سی اسرار آمیز و جادویی است!
آیا تا به حال درباره غار تام خون سی (Tham Khoun Xe) در لائوس چیزی شنیده اید؟ این محل، مقصد گردشگری کامل برای آن دسته از گردشگرانی است که به غارهای بزرگ صخره ای، رودخانه و جنگل های قدیمی علاقه مند هستند. تام خون سی، بزرگ ترین غار رودخانه ای جهان است که در استان دور افتاده خاموان در مرکز لائوس قرار دارد.


نگاهی کلی به غار تام خون سی
این غار معروف لائوس از کوه «آنام ترانگ سان» در مرز بین لائوس – ویتنام شروع می شود و از کوهسار ناخوی عبور و به رودخانه مکونگ می ریزد.  این غار برای اولین بار در سال ۱۹۰۵ توسط فردی فرانسوی به نام «پل مکی» کشف شد. طبق گفته گروهی که این غار را کشف کردند، این غار بخش پنهان رودخانه «زی بانگ فای» است که با ارتفاع ۱۲۰ و طول ۲۰۰ متر یکی از بزرگ ترین غارهای رودخانه ای جهان است.

 

غار آنقدر مناظر جذابی دارد که از لحظه ورود به آن تحت تاثیر زیبایی های آن قرار می گیرید. حتی قبل از اینکه فرد فرانسوی این محل را کشف کند مردم محلی به دهانه این غار می آمدند تا در آن ماهی گیری کنند. در سال ۲۰۰۵ این غار به روی علاقمندان به طبیعت باز شد، پس از آن بود که کاوشگرن آمریکای شمالی و فرانسوی به این محل آمدند تا درباره سازه های طبیعی آن تحقیق کنند.

 

در سال ۲۰۰۸ نشنال جئوگرافیک این غار را بزرگ ترین غار رودخانه ای جهان معرفی کرد و این محل تبدیل به یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری جهان شد.

در ورودی غار، سکویی ۶۰ متری قرار دارد، بلندترین نقطه این غار ارتفاعی بیش از ۱۰۰ متر دارد که در آن جا می توانید چشم اندازی تماشایی و باشکوه از غار داشته باشید. غار سنگ ها در این محل ۲۰ متر ارتفاع دارد و در این غار اسرار آمیز حتی می توانید مروارید هم پیدا کنید. دیواره های سنگ آهنگی این غار، رنگارنگ و چشم نواز هستند و جنگلی سرسبز و انبوه در دهانه آن قرار دارد.

 

غار تام خون سی,غار تام خون سی در کشو لائوس,دیدنیهای کشو لائوسغار تام خون سی

غار تام خون سی اسرار آمیز و جادویی است!
مردم بر این باور هستند که در این غار حیرت آور، ارواحی زندگی می کنند که به طور اسرار آمیزی از مردم محلی محافظت می کنند. درباره این غار داستان های افسانه ای زیادی وجود دارد مردم لائوس می گویند اگر ابزار موسیقی خود را به صورت شکسته در این غار رها کنند روز بعد آن ها را سالم پیدا می کنید! آن ها همچنین بر این باور هستند که هر وقت کسی از روی صخره های این غار بیفتد ارواحی مقدس از او محافظت می کنند و به همین دلیل است که تاکنون در این غار هیچ حادثه ای اتفاق نیفتاده است.

 

هر سال مردم محلی جشنی را برگزار می کنند تا احترام خود را به این ارواح مقدس نشان دهند و برای بستگان خود و گردشگران بهترین ها را آرزو کنند. جذابیت جادویی و معماگونه این غار قابل مقایسه با هیچ جای دیگر نیست، در داخل غار می توانید قایق سواری کنید و یا از صخره ها بالا روید تا زیبایی های آن را بهتر ببینید.