سفر به هلند

هلند، آب ‌وهوای معتدلی دارد؛ تابستان‌های ملایم و زمستان‌های نسبتا سرد، از ویژگی‌های آب‌و‌هوای هلند است.

راهنمای سفر به کشور هلند

کشور هلند با طبیعت بی نظیرش یکی از بهترین مقصدهایی است که می توانید برای سفر آن جا را انتخاب کنید.
هلند یکی از زیباترین و آرام ترین کشورهای اروپایی است. کشوری که به هیچ عنوان نمی شود از دیدنی هایش دست کشید. کشور گل های زیبا، پنیرهای هلندی، آسیاب بادی ها و دوچرخه ها، سالیانه میزبان تعداد بسیاری از گردشگران است. حس و حالی که در هلند پیدا خواهید کرد، بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی است. شاید اگر به کشور همسایه هلند یعنی فرانسه سفر کنید، در دنیای مدرنیته غرق شوید اما در هلند همه چیز متفاوت است. از آسمان آبی گرفته تا سکوت بدون اتومبیل در هلند جلوه گری می کند. وقتی پا به این کشور می گذارید، معنای واقعی نفس کشیدن را می فهمید.

درباره هلند
هُلند، کشوری است کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا با شانزده و نیم میلیون جمعیت که بیشترشان مسیحی پروتستان هستند. جمعیت مسلمانان هلند نزدیک به یک میلیون نفر است. پایتخت هلند شهر آمستردام است، اما به منظور تمرکززدایی بسیاری از وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها در شهر لاهه یا پیرامون آن مستقر شده‌اند.

هلند از شرق با آلمان همسایه‌است و از جنوب با بلژیک و از غرب نیز از طریق دریا با بریتانیا هم‌جوار است. بندر روتردام دومین شهر بزرگ هلند است و از نظر مساحت و تعداد اسکله‌هایی که دارد، بزرگ‌ترین بندر اروپا نیز به‌شمار می‌رود.

زبان رسمی هلند، هلندی است (به هلندی:Nederlands). این زبان شاخه‌ای از زبان‌های ژرمنی است و به آلمانی شباهت‌هایی دارد. برخی واژگان فرانسوی نیز از دوره‌های تسلط فرانسویان بر این منطقه، در زبان هلندی جذب شده‌اند.

 

راهنمای سفر به هلند,راهنمای مسافرت به هلند,جاذبه های دیدنی هلند

کشور هلند با طبیعت بی نظیرش یکی از بهترین مقصدهایی است

آب و هوای هلند
این کشور تابستان هایی گرم و زمستان هایی خنک دارد و مقدار طوبت هوا در آن معمولا بالاست. بادهایی که از سمت جنوب غربی وارد این کشور می شود باعث شده که آب و هوایی معتدل داشته باشد.

شهرهای مهم هلند
آمستردام: پایتخت هلند است که با معماری جذاب، کانال های آب دوست داشتنی و موزه های خود گردشگران زیادی دارد.

آرنهم: شهری در شرق هلند است که دو رودخانه بزرگ دارد که باعث توسعه این شهر شده است. این شهر پر از محله های قدیمی و قصرهای زیباست و در آن رویدادهای فرهنگی زیادی برگزار می شود.

دلفت: شهری در استان هلند جنوبی است که سرامیک های آبی و سفید آن در جهان معروف است.

خرونینگن: شهری در شمال هلند است که با داشتن دانشگاهی معروف دانشجویان زیادی در آن زندگی می کنند. این شهر فضایی آرامش بخش و شب هایی پر هیاهو دارد.

بهترین زمان برای سفر به هلند
هلند، آب ‌وهوای معتدلی دارد؛ تابستان‌های ملایم و زمستان‌های نسبتا سرد، از ویژگی‌های آب‌و‌هوای هلند است. اگر می‌خواهید از باغ‌های لاله دیدن کنید، بهترین زمان برای سفر به این کشور از اواسط مارس تا اواسط ماه مه است. در مجموع، هر چه به سمت جنوب این کشور بروید، آب‌وهوا گرم‌تر می‌شود. بادهای غربی که از سمت دریای شمال می‌وزد، نواحی ساحلی مرطوب‌تر را با زمستان‌های گرم‌تر و تابستان‌های خنک‌تر همراه می‌کند. در تمام طول سال احتمال بارش باران وجود دارد.

رفتار هلندی ها
هلندی ها کمی رک و راست هستند اما ذهنیت بازی دارند. هیچ گاه در رفتار آن ها خودخواهی و بد رفتاری را مشاهده نمی کنید. بیشتر هلندی ها برای مهمانان ارزش قائلند البته به محض ورود به این کشور، این موضوع را در نمی یابید. کمی زمان می برد اما بعد از مدتی متوجه خواهید شد که هلندی ها مهربان اند و حتی حس شوخ طبعی هم دارند.

غذای های معروف هلند
پنیر: هلند به داشتن پنیرهای متنوع و خوشمزه معروف است به طوری که خیلی از پنیرهای معروف دنیا برای اولین بار در این شهر تهیه شدند. در گوشه کنار شهرهای این کشور مغازه هایی را می بینید که انواع پنیرها را می فروشند.

وافل استروپ: دسر و شیرینی معروف هلندی است که در تهیه آن در بین دو خمیر نازک، شربت کارامل پر می شود.

کیبلینگ: از غذاهایی است که در هنگام میان وعده خورده می شود. این غذا در واقع تکه های کوچک ماهی است که در روغن سرخ شده و با سس سفید خورده می شود.

استامپ پای: از غذاهای سنتی هلند است که در آن سیب زمینی پخته را با انواع سبزیجات مخلوط می کنند و معمولا همراه سبزیجات سوسیس هم استفاده می شود.

 

راهنمای سفر به هلند,راهنمای سفر کرن به هلند,کشور هلند

باغ های گل کوکنهوف هلند

فهرست جاذبه های دیدنی هلند
باغ های گل کوکنهوف هلند
باغ های گل کوکنهوف بزرگترین باغ گل در جهان است و نمادی از صنعت پیشرفته پرورش گل در هلند می باشد.

موزه ریجکس هلند
موزه ریجکس در آمستردام، بزرگترین و معتبرترین موزه هنر و تاریخ هلند است.

میدان وریجتف
وریجتف معروفترین میدان شهر در ماستریخ می باشد که جنوبی ترین قسمت هلند است.

کانال بلت
مرکز آمستردام دارای چهار کانال آبی است که از قرن ۱۷ به جای مانده اند. سیستم این کانال ها در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

ریکسمیوزیم
این موزه که احتمالا یکی از مهمترین موزه و جاذبه های کشور هلند است، بیش از ۱ میلیون اثر مهم را در خود جای داده است.

ناتورا آرتیس ماگیسترا
این مورد از جاذبه های آمستردام که به باغ وحش آرتیس نیز معروف است، برای تقریبا ۲۰۰ سال است که جایگاه حیوانات وحشی بزرگی می باشد.

منطقه یوردان در آمستردام

اگر دوست دارید در محله ای در آمستردام گردش کنید که پر از بوتیک، فروشگاه، کافه های دنج و خانه های رنگارنگ و زیبا باشد به محله یوردان بروید.