راهنمای کامل اخذ ویزای زیارتی

چگونه می توانیم ویزای زیارتی را دریافت کنیم؟

برای این که بتوانید یک ویزای زیارتی داشته باشید ابتدا شما باید با توجه به قوانین کشوری که قصد دارید به آن سفر کنید و همچنین در بازه زمانی زیارت, به سفارت کشور مورد نظرتان درخواست ویزای زیارتی را ارسال کنید.

 

انواعی از ویزاهای زیارتی وجود دارد که از میان آن ها می توان به ویزای فردی, گروهی و ویزا های مخصوص مثل ویزای طرح سماح اشاره نمود. ویزای طرح سماح جزو ویزاهای مخصوصی است که ویژه مراسم اربعین عراق است و به این منظور برای افراد صادر می شود.

 

مدت زمان اعتبار ویزاهای زیارتی

هر ویزایی تا مدت زمان خاصی اعتبار دارد و ویزای زیارتی نیز از این قاعده مستثنی نیست. ویزا های زیارتی معمولا تا دو ماه اعتبار دارند. به این ترتیب فردی که قصد زیارت دارد می تواند تا یک ماه در کشور مورد نظرش اقامت داشته باشد.

 

قوانین موجود برای دریافت ویزای زیارتی

فردی که تقاضای ویزای زیارتی برای ورود به کشور مورد نظرش را دارد باید به همراه پاسپورتش به کشوری که قصد دارد در آن زیارت انجام دهد برود و درخواست ویزایش را ارسال کند.

 

اگر فردی که قصد زیارت دارد می خواهد گروهی به کشور هدفش سفر کند, نماینده آن گروه می تواند پاسپورت اعضای گروه را دریافت کرده و خودش تنهایی به سفارت کشور هدف مراجعه و در خواست ویزا را برای تمامی اعضای گروه ارسال کند و دیگر نیازی نیست تا تمامی افراد گروه به سفارت بروند.

 

برای دریافت ویزای زیارتی به چه مدارکی نیاز داریم؟

مدارکی که برای دریافت ویزای زیارتی به آن نیازمند هستید معمولا با توجه به قوانین آن کشور و مناسبت های مورد نظر انتخاب می شوند. اما ما در این مقاله به شما مدارک رایج برای ویزای زیارتی را معرفی خواهیم کرد.

1- پاسپورت

2- بیمه مسافرتی

3- پرواز رفت و برگشت

4- عکس پرسنلی

 

پاسپورت، یکی از مدارک لازم برای دریافت ویزای زیارتی است

 

ویزای عراق

یکی از کشور های پرطرفداری که معمولا برای زیارت انتخاب می شود کشور عراق است. این کشور سالانه به ویژه در ایام محرم و صفر و همچنین به مناسبت مراسم اربعین زائران زیادی را به خود جذب می کند. به همین دلیل ما در این مقاله تلاش کردیم تا در مورد شرایط ویزای عراق برای شما توضیحاتی را داده و به صورت ویژه به این کشور بپردازیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

سامانه سماح چیست و چگونه می توان در آن ثبت نام کرد؟

سامانه سماح توسط سازمان حج و زیارت راه اندازی شده و زوار اربعین به وسیله این سامانه می توانند اقدام به دریافت ویزای عراق کنند. البته این سامانه مخصوص افرادی است که قصد پیاده روی در این ایام را دارند و آن ها به جای دریافت ویزا باید در این سامانه ثبت نام کنند.

 

برای ثبت نام در سامانه سماح شما باید ابتدا اطلاعات هویتی خود را در این سایت ثبت کنید. در مرحله بعد شما باید به نزدیک ترین دفتر خدمات زیارتی مراجعه کرده و به همراه خود دو قطعه عکس سه در چهار پشت سفید و گذرنامه معتبر ببرید. توجه کنید که گذرنامه متقاضیان اربعین باید شش ماه اعتبار داشته باشد.

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای عراق

برای این که بتوانید ویزای عراق را دریافت کنید شما نیازمند مدارک زیر هستید.

1-  فرم تکمیل شده درخواست ویزا

2- اصل پاسپورت با امضاء و حداقل 6 ماه اعتبار

3- اصل و کپی شناسنامه

4- اصل و کپی کارت ملی

5- رضایت نامه برای مجوز خروج

6- گواهی و بیمه سلامت پزشکی

آفر ویژه تور کیش 16 اردیبهشت

مدت اعتبار ویزای عراق

ویزای کوتاه مدت عراق 3 ماه اعتبار دارد و شما بعد از ورود به خاک عراق می توانید تا یک ماه در آنجا اقامت کنید. البته این ویزا یک نکته دارد و آن هم این است که شما به وسیله این ویزا و فقط یک بار می توانید به عراق وارد و از آن خارج شوید. یعنی حتی اگر ویزای شما هنوز هم اعتبار داشته باشد و شما قبلا به وسیله آن یک بار به عراق وارد و از آن خارج شده باشید دیگر نمی توانید به این کشور سفر کنید.

ویزای زیارتی ایران

این ویزا برای مسلمانانی که به برای زیارت قصد سفر به ایران را دارند صادر می شود. در خواست کنندگان این ویزا معمولا مسلمانان کشورهایی همچون عراق, عربستان, سوریه, قطر, ترکیه, پاکستان, اندونزی, مالزی, امارات و آذربایجان می باشند. یکی از ضروریات دریافت ویزای زیارتی ایران بیان کامل برنامه سفر مسافران است.  این مسافران برای سفر به ایران و دریافت ویزا باید طبق قوانین ایران وارد عمل شوند. همچنین این مسافران باید در زمان مشخص شده از کشور ایران خارج شوند.

 

اگر مسافری با تور به ایران وارد شده باشد باید اصول و قوانین ایران را به خوبی رعایت کرده و مد نظر داشته باشد. همچنین مسافرانی که برای دریافت ویزای زیارتی ایران اقدام می کنند مراحلی مثل ویزای توریستی ایران را پیش رو خواهند داشت.

 

برای دریافت ویزای زیارتی ایران به مدارکی همچون تصویر رنگی پاسپورت, تصویر یک قطعه عکس شش در چهار, تصویر دو طرف کارت ملی دعوت کننده, فرم دعوت نامه برای ویزای زیارتی و فرم اطلاعات زائر نیاز است.