توصیه هایی برای یک سفر خوب

مسافرت رفتن از اموری هست که همیشه باعث میشود قبل از آن یک سری اقدامات و تمهیداتی برای آن انجام دهیم. در این مقاله قصد داریم چند نکته جالب و در عین حال ضروری درباره سفر را ارائه دهیم که مناسب اکثر مسافرتها می باشد.

 

بار کمتري حمل کنيد

سفر با يک ساک دستي را امتحان کنيد. آيا شما واقعاً به 6 جفت کفش پاشنه بلند، چاي کيسه اي، اتو و سشوار احتياج داريد؟ هرچه بار کمتري با خود حمل کنيد سفر راحت تر و ارزان تري خواهيد داشت (هزينه بار اضافي را حذف خواهيد کرد)، سريعتر سفر خواهيد کرد (منتظر آمدن بارهيتان در فرودگاه تخواهيد ماند.)، آسانتر سفر خواهيد کرد (آوردن يک ساک به اين معني است که شما بارهاي سنگين را در هيچ جايي به دنبال خود نمي کشيد.)

 

 بدون برنامه ریزی دل به جاده نزنید

درست است که سفرهای یهویی و بدون برنامه ریزی هم جذاب هستند اما معمولا پایان خوشی ندارند! پس بهتر است قبل از شروع سفر برنامه دقیق و منظمی برای سفرتان داشته باشید. زمان شروع و پایان سفر را از همان اول مشخص کنید تا بتوانید بودجه مالی خود را مدیریت کنید. داشتن یک برنامه اولیه برای سفر کمک زیادی به خواهد کرد تا از وقت خود به صرفه استفاده کنیم. و وقت خود را برای پیدا کردن اینکه کجا بریم و یا چی بخوریم تلف نخواهد شد. از قبل لیستی از مکان هایی را که دوست دارید در سفر سری به آن ها بزنید را یادداشت کنید و در برنامه سفرتان جای دهید.

 

چک لیستی از اقلام مورد نیاز تهیه کنید

هیچ چیز بد تر از این نیست که درست در موقعی که به چیزی احتیاج دارید آن را پیدا نکنید. برای اینکه موردی را فراموش نکنید از قبل چک لیستی از تمام لوازم مورد نیازتان تهیه کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا بدون هیچ درگیری ذهنی وسایلاتان را جمع و جور کنید.

قبل اینکه ساک خود را ببندید حتما چک لیست خود را با موارد موجود در ساک دوباره چک کنید. با توجه به نوع سفر لیست موارد مورد نیاز متفاوت است پس در انتخاب لوازم و اقلام دقت داشته باشید. چک کردن وضعیت آب و هوایی چند روز آینده مقصد سفر نیز کمک خوبی است تا لباس مناسبی همراه داشته باشید.

 

مقداري زبان ياد بگيريد

چند لغت مفيد از زبان محلي را به خاطر بسپاريد و براي استفاده از آنها شهامت داشته باشيد! همين لغات کم ميتواند بسيار مفيد باشد، مردم محلي با افرادي که سعي ميکنند با زبان آنها ارتباط برقرار کنند، رفتار گرمي خواهند داشت.

 

موبایل را کنار بگذارید

هیچ کس از داشتن همسفری که مدام سرش توی گوشی باشد راضی نیست. در طول سفرتان سعی کنید کمتر از گوشی خود استفاده کنید. اینترنت خود را ببنید و با دوستان خود به تفریح بپردازید. گوشی و اینترنت همیشه در دسترس ما هستند اما کمتر پیش می آید که به سفر برویم.

ساعتی را برای استفاده از گوشی تعیین کنید و مثلا در روز فقط یک ساعت از موبایلتان استفاده کنید و سعی کنید از آن بیشتر استفاده نکنید. برای گذران وقت موضوعی برای صحبت با دوستانتان پیدا کنید. بازی های گروهی هم گزینه خوبی برای یک تفریح هیجان انگیز می باشد.

 

کمپ کنید، حتی برای یک شب

کمپ کردن در میان جنگل بسیار هیجان انگیز است. مخصوصا اگر دوستانتان همراه تان باشد. کمپ کردن در طبیعت کار چندان ساده ای نیست و با چالش های زیادی همراه خواهد بود. اما این چالش ها و گذراندن آن همره با کسانی که دوستشان دارید بسیار هیجان انگیز خواهد بود. در سفر چند روزه خود پینشهاد می کنیم حداقل برای یک روز هم که شده تجربه کمپ کردن در دل جنگل را بچشید. مسلما یکی از ماندگار ترین خاطرات برایتان در این کمپ شبانه رقم خواهد خورد. برای کمپ کردن به یک سری لوازم احتیاج دارید، پس قبل از سفر می توانید از سایت های فروش لوازم کمپینگ کمک بگیرید.