تور لحظه آخری تبریز

تورهای لحظه آخری چیست؟

تور لحظه آخری به توری گفته میشود که در حداقل فاصله زمانی تا تاریخ شروع تور قرار گرفته است( که این مدت زمانی معمولا بین 1 تا 2 روز مانده به اتمام تاریخ ثبت نام تور و اجرای آن تور است) و به دلیل عدم تکمیل ظرفیت سهمیه رزرو شده توسط آژانس ها، تور ها با قیمتی بین 10% تا 50% پایین تر از قیمت واقعی خود به فروش می رسند.

تور لحظه آخری
تور لحظه آخری

تفاوت تور لحظه آخری و تور معمولی

احتمالا برای شما سوال پیش بیاید که تفاوت تور لحظه آخرین با تور معمولی چیست؟ به شما این اطمینان را میدهیم که از نظر فنی این دو هیچ تفاوتی با نیز ندارند و تنها به عاملی که در ابتدا ذکر شد تورهای لحظه آخرین ارزان خیس ارائه میگردند . بزرگ ترین حسن این تور ارزان بودن آن است . برای مثال تور استانبول در روز ها معمولی سال بها های متفاوتی داراست البته همین تور زمانی تحت عنوان لحظه آخرین ارائه شود قادر است تا ۵۰ % نسبت به روزهای معمولی ارزانتر باشد و به شما این امکان را می دهد از تور خود با هزینه‌ی پایین لذت ببرید.

تبریز برای سفر

تبریز یکی از کلان‌ شهرهای ایران، دیار آذری زبان ها و مرکز استان آذربایجان شرقی است. شهری تاریخی که به عنوان پایتخت های گردشگری ایران در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد. شهر قدیمی و زیبای شمال غربی کشور که سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور و حتی دنیاست و دارای جاذبه های دیدنی و تاریخی و طبیعی زیادی است. می توان گفت یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان همین شهر است تا خنکی هوا شما را سرحال کند.

معرفی شهر تبریز

شهر تبریز دارای قدمتی بیش از ۳۵۰۰ سال است که به عنوان بزرگترین شهر شمال غرب کشور و سومین شهر بزرگ ایران بعد از تهران و مشهد شناخته شده است. این شهر زیبا علاوه بر ارزش خاص در زمینه های صنعتی، اقتصادی، هنری دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیار غنی است. تبریز با اینکه در طول تاریخ دچار فراز و نشیب های زیادی شده است اما همواره توانسته با صلابت خود را حفظ کند. از نظر موقعیت جغرافیایی، تبریز در غرب استان آذربایجان شرقی واقع شده و از سمت شمال به کوه‌ های پکه‌ چین و عون بن علی، از سمت شمال ‌شرق به کوه‌ های گوزنی و بابا باغی، از سمت شرق به گردنه پایان و از سمت جنوب به دامنه ‌های رشته‌ کوه سهند محدود می شود، شهری کاملا کوهستانی محصور در میان کوه های زیبا همینجاست. پس حتما در برنامه های سفرتان تبریز را نیز در اولویت قرار دهید و شاهد این جاذبه های طبیعی و تاریخی بی نظیر این شهر باشید. از دید تاریخی در دوره ساسانی منطقه آذربایجان به نام آذرآبادگان، یا سرزمین آتش شناخته می‌شده است و دلیل آن میزبانی از آتشکده‌های بزرگ دوران ساسانی، مخصوصا آتشکده آذرگشسب بوده است.

آب و هوای تبریز

آب و هوای تبریز خشک و کوهستانی است، بدین صورت که در تابستان آب و هوای خنک و خشک و در زمستان سرمای سوزناکی حاکم است. می توان گفت میانگین دمای هوای تبریز در گرم ترین حالت بین ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد و در سردترین حالت نیز بین ۱۰- تا ۵ درجه سانتی گراد است. اما مورد جالب توجه در مورد تبریز اینست که شب های خنک تابستان‌ در این شهر زبانزد همگان است و همین امر باعث جذب مسافران زیادی به این خطه می شود. اگر بخواهید بهترین زمان سفر به تبریز را از لحاظ آب و هوایی بدانید، بهتر است در اواسط بهار تا اواخر تابستان سفر کنید، مخصوصا در ماه شهریور بی نظیرترین هوا را در شهر Tabriz تجربه خواهید کرد.

جاهای دیدنی و گردشگری شهر تبریز

کاخ و موزه‌ شهرداری: یکی از نمادهای شهر تبریز در میدان ساعت این شهر واقع شده است. ساختمان کاخ شهرداری تبریز به عنوان موزه کاربری دارد و در میان اهالی به ساختمان ساعت یا ساعات قاباغی نیز معروف است. برج ساعت شهرداری تبریز در سال ۱۳۱۴ خورشیدی ساخته شده. این میدان از سال ۱۳۲۴ تاکنون به عنوان میدان اصلی شهر به شمار می رود.

اطلاعات کامل درباره عمارت شهرداری تبریز را از اینجا بخوانید.
بازار فرش تبریز: فرش به عنوان یکی از ریشه های شهر تبریز است که در سراسر جهان شهرت دارد. بازار سنتی فرش حتما ارزش بازدید دارد که کسبه به فعالیت و خرید و فروش مشغولند، این بازار به شکل خاصی از راسته بازار، سرا، تیمچه، دالان و گذر تشکیل شده است.

اطاعات کامل درباره بازار فرش تبریز را اینجا بخوانید.
موزه آذربایجان: یکی از مهم‌ ترین موزه‌ های ایران در نزدیکی مسجد کبود واقع شده. موزه آذربایجان ۲۳۰۰ قطعه اشیای عتیقه و هنری مربوط به دوران پیش از اسلام و دوران اسلامی را در خود جای داده است. این موزه از سال ۱۳۴۱ مورد بهره برداری قرار گرفته و با سه سالن نمایش به عنوان یکی از بزرگترین موزه های کشور محسوب می شود.

اطاعات کامل درباره موزه آذربایجان را اینجا بخوانید.
خانه مشروطه: یکی از محله های قدیمی تبریز، راسته کوچه نام دارد و بنایی مربوط به دوران قاجار به عنوان یکی از خانه‌ های تاریخی شهر در آن قرار دارد. مشروطه خواهان بعد از به توپ بستن مجلس در این مکان جمع می شدند که از این جهت خانه مشروطه نام گرفته. کاربری موزه به این خانه از سال ۱۳۷۵ داده شده و میزبان علاقه مندان زیادی شده است. آثار تاریخی این موزه عبارتند از سلاح کمری ستارخان، فرش مشروطه، وسایل شخصی سران مشروطه و چندین موارد دیگر.

اطاعات کامل درباره خانه مشروطه را اینجا بخوانید.
ائل گلی یا شاهگلی تبریز: یکی از بزرگ ترین تفرجگاه های شهر تبریز با استخری بزرگ و طبیعتی بی نظیر در زمان آق قویونلوها ساخته شده. عمق این دریاچه ۱۲ متر است. محوطه این استخر زیباترین طبیعت را داشته که در هر فصلی از سال با زیبایی های خاص خود مورد توجه خیلی از اهالی و مسافران قرار می گیرد. شاهگلی برای قدم زدن و تنفس آب و هوای عالی می تواند بهترین انتخاب باشد.

اطاعات کامل درباره شاهگلی را اینجا بخوانید.