بهترین زمان برای بازدید از میدان تکسیم

میدان تکسیم واقع در استانبول 

یکی از شهر های پرجمعیت واقع در ترکیه، استانبول است. در سال 2020 میلادی از کلان شهر استانبول به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا یاد شد.

شهر استانبول، یادگاری از دوره امپراتوری روم و امپراتوری عثمانی است. بدین ترتیب شاهکار های بی نظیری از معماری اسلامی و عثمانی در استانبول قابل مشاهده است.

قلب استانبول مدرن، میدان تکسیم یا تقسیم است.

میدان تکسیم استانبول، معروف ترین، شناخته ترین و توریستی ترین مرکز مدرن شهر به شمار می رود. این میدان یکی از مراکز خرید، جاذبه های تفریحی و گردشگری در استانبول است که به موجب وجود هتل های متعدد، مغازه و رستوران های مجلل معروف شده است.

از سری مکان های گردشگری موجود در اطراف میدان تکسیم می توان به تراموا نوستالژیک، پارک گزی، کلیسای گنبدی ایا تریادا و مسجد حسین آقا اشاره کرد.

خیابان استقلال در میدان تکسیم 

 

زمان بازدید از میدان تکسیم, مسیر دسترسی به میدان تکسیم, میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم نمادی از جمهوری سکولار و مدرن ترکیه است

 

مشهور ترین خیابان متصل به میدان تکسیم، خیابان استقلال است. اهالی استانبول در این خیابان پر ترافیک، به عرضه موارد مختلف می پردازند.

زمانی که مردم استانبول خواهان رساندن صدا به گوش دولت هستند، مسیر تجمع اعتراضی را از خیابان استقلال آغاز می کنند و هم گام با سر دادن شعار، به سوی میدان تکسیم حرکت می کنند.

 

اول ماه مه عده ای از مردن به عنوان فعالان کارگری در میدان تکسیم جشن برگزار می کردند. در یکی از اعتراضات میدان تکسیم، در سال 1977 افرادی مسلح و ناشناس به سمت فعالان کارگری تیراندازی نمودند. در این واقعه جان چندین انسان بی گناه گرفته شد. بدین ترتیب میدان تکسیم به نماد ایدئولوژیک مبدل شد.

مناسب ترین زمان برای بازدید از میدان تکسیم

مشخصه اصلی آب و هوایی در استانبول، وجود تابستان های گرم و مرطوب با زمستان هایی سرد، بارانی و برفی است.

مناسب ترین زمان برای سفر به استانبول و بازدید از میدان تکسیم، برای افرادی که از گرما فراری هستند فصل بهار است. در این فصل فستیوال های مختلف اعم از جشن روز خضر، موسیقی چیل اوت و گل لاله برگزار می گردد.

در فصل پاییز نیز، به مثابه ی فصل بهار هوای استانبول دلچسب می شود.

مسیر دسترسی به میدان تکسیم 

ترکیه- استانبول- بخش اروپایی- منطقه بی اغلو- میدان تکسیم