بهترین رستوران های تبریز

با گرم شدن هوا، بازار مسافرت به شهرهای سردسیر هم حسابی داغ میشه. استان های آذربایجان همیشه انتخاب اول برای سفرهای تابستانی هستند. تبریز با هوایی خنک ، آثار تاریخی – فرهنگی، اماکن گردشگری انتخاب خوبی برای سفرهای خانوادگی و تفریحی در فصول گرم ساله. بهترین رستوران های تبریز رو هم باید به جذابیت های این شهر اضافه کرد. بیشتر از 100 رستوران معروف در تبریز وجود داره که همگی از بهترین رستوران های تبریز هستند و کیفیت غذایی بالایی دارند. اگر به چند تا از کافه رستوران های تبریز سر بزنی متوجه میشی که تنوع غذایی در این شهر خیلی زیاده.

بهترین رستوران های تبریز

رستوران سنتی هزار دستان تبریز

آدرس: تبریز چهارراه آبرسان، بالاتر از هتل گسترش، نرسیده به قنادی ایوبی

برای قرارهای عاشقانه و خاص، رستوران سنتی هزاردستان انتخاب خوبیه. این محل از رستوران های برتر تبریز برای دوستداران فضاهای تاریخی و قدیمیه. مکانی دنج که دیوارهاش رو با تصاویری تاریخی تزیین کرده و هر نوع غذای سنتی آذری رو هم سرو می کنه.

رستوران و باغچه سنتی برکه سردرود

رستوران های برتر تبریز

آدرس : کمربندی سردرود – بعد از شهرک رجایی – حد فاصل  زیرگذر اول و دوم

در کمربندی سردرود بهترین رستوران های تبریز رو می تونی پیدا کنی. رستوران برکه یک رستوران معروف در تبریز هست که دکوراسیون فوق العاده ای داره و انواع غذاهای سنتی تبریز و ایران رو سرو می کنه. هوای پاک و فضای سر سبز این رستوران اشتها رو بیشتر می کنه. پیشنهاد می کنم از آبگوشت سنتی تبریز در برکه امتحان کنی.

رستوران سنتی دلستان

آدرس : تبریز – بلوار 29 بهمن – روبروی جام جم

رستوران دلستان با با دکور سنتی ، حوضچه زیبای آب و غذاهای خوشمزه ای که داره یک رستوران معروف در تبریز هست. همه جور غذایی رو سرو می کنه ولی غذاهای سنتی ، کباب ها و کوفته تبریزیش از بقیه بیشتر طرفدار داره. سقف های گنبدی شکل، دیوارهای سفالی، و پنجره های چوبی دلستان فضایی دنج و قدیمی رو تداعی می کنه.

رستوران بام تبریز

کافه رستوران در تبریز

تبریز.اتوبان پاسداران- بعد از پل عابر پیاده- جنب مسجد عون ابن علی ( بالای کوه عینالی)

یکی از کافه رستوران های تبریز که چشم اندازی از کل شهر تبریز رو می تونی ببینی همینجاست. این رستوران در بالاترین قسمت پارک جنگلی و تفرجگاه عینالی واقع شده و از رستوران معروف در تبریز هست که بسیارمدرنه. هوای پاک و خنک، تماشای شهر و خوردن غذایی خوشمزه رو در بام تبریز هرگز فراموش نمی کنی.

رستوران های زنجیره ای جلالی

لیست رستوران های تبریز

  • تبریز- دروازه تهران – میدان بسیج  (ابتدای جاده نمایشگاه بین المللی ) – ایستگاه بی آر  تی
  • تبریز- ارتش جنوبی  – ما بین تقاطع پاستور و باغشمال  – جنب سینما سرباز
  • تبریز – میدان فهمیده – طبقه ی فوقانی مرکز خرید رشدیه

جلالی از رستوران های برتر تبریز هستش که غذاهای سنتی عالی و لذیذی سرو می کنه. کوفته تبریزی و کباب های خوشمزه ای رو در این رستوران معروف تبریز می نونی نوش جان کنی. جلالی شعبه هایی در چند نقطه از تبریز داره که کیفیت غذای همشون عالیه.

رستوران سنتی شهریار – حمام نوبر

رستوران سنتی در تبریز

تبریز- میدان ساعت نبش خیابان تربیت

در لیست بهترین رستوران های تبریز یک حمام چند صد ساله وقجری هم جای داره! یک سفره خانه سنتی و جالب در مکان بازسازی شده و تغییر کاربری داده شده حمام نوبر رو حتما امتحان کن. رستوران، کافی شاپ و سفره خانه سنتی شهریار،غذاهای ایرانی و خارجی رو به همراه انواع نوشیدنی های مدرن، بستنی و دمنوش های مختلف سرو می کنه. لباس سنتی آذری پرسنل و پخش موزیک سنتی آذری از جذابیت های این رستوران معروف در تبریز هست.

چلوکبابی حاج علی

قدیمی ترین رستوران تبریز

آدرس: تبریز بازار  قدیم و تاریخی

یکی از قدیمی ترین رستوران های تبریز که 100 ساله غذاهای با کیفیت عرضه می کنه در بازار اصلی تبریز قرار داره. بازار تبریز در مسیر جاده ابریشم قرار داشت و جزئی از بافت تاریخی و دیدنی تبریز هم هست. در ضمن چلوکبابی حاج علی فقط سرویس ناهار داره.

رستوران بالیق بهترین رستوران های تبریز

رستوران غذاهای دریایی در تبریز

آدرس: تبریز جاده ائل گلی، خیابان صادقی، گلشهر، نرسیده به سه راهی بیمارستان شهدا

بالیق به معنای ماهی، یک رستوران معروف در تبریز هستش که غذاهای دریایی سرو می کنه. بالیق از رستوران های برتر تبریز هست و در منوش گوشت قرمز و سفید وجود نداره. جالبه که حتی کباب کوبیده و برگ هم در بالیق با ماهی تهیه میشه. دکوراسیون خیلی جذابی هم داره که شبیه یک کشتی با نورپردازی و صدای دریا و صندلی هایی چوبیه.

رستوران مکزیکی چیپوتله تبریز

رستوران های برتر تبریز کدامند؟

آدرس: تبریز, فودکورت مرکزخرید لاله پارک

رستوران های برتر تبریز همه جور سلیقه ای رو راضی می کنن. اگر اهل غذاهای تند و تیز و مکزیکی باشی بهترین پیشنهاد در لیست رستوران های تبریز، رستوران مکزیکی Chipotle هست. در فودکورت مرکز خرید لاله پارک، یکی از بهترین رستوران های خارجی تبریز رو می بینی که غذاهای با کیفیت و خوشمزه ای رو سرو می کنه. Chipotle در اختیاریه تهران هم شعبه داره و از بهترین رستوران های تهران هم هست.

اجاق رستوران معروف در تبریز

خوشمزه ترین غذاها در تبریز

  • تبریز: ولیعصر ، فلکه همافر ، به سمت نگین پارک ، نرسیده به چهارراه نگین پارک
  • تبریز کیلومتر ۵ جاده تبریز، ابتدای جاده کند رود

در لیست رستوران های برتر تبریز اسم رستوران اجاق هم دیده میشه. جالبه که در این رستوران سر آشپز خودش سفارش رو می گیره و سر میز شروع به طبخ غذا می کنه. همه مراحل تهیه غذا جلوی چشمت انجام میشه و گوشت ها سرخ یا کباب میشن! از میز اردور هم می تونی همه نوع سالاد و نوشابه و دورچین رو انتخاب کنی.

رستوران سنتی و باغ آنا

تبریزی ها از آن سر شهر به عشق خوردن غذا در فضای بی نظیر رستوران سنتی و باغ آنا به کمربندی سردرود می آیند تا به قول خودشان دمی بیاسایند. در این رستوران کباب، ماهیچه، آبگوشت و صد البته کوفته تبریزی حرف اول را می‌زند. اگر سری به خانه های کله قندی روستای کندوان تبریز زدید، حتما بر سر راهتان به رستوران سنتی و باغ آنا سری بزنید تا زیر سایه درختان موز که حال میوه داده اند، از غذاهای خوشمزه این رستوران سنتی لذت ببرید. قیمت غذاهای این رستوران نسبت به کیفیت غذاهای آن مناسب است.

لیست رستوران های تبریز خیلی طولانیه و محدود به این 10 رستوران معروف در تبریز نمیشه. هنوز از رستوران های هتل های تبریز و رستوران های جاده ایل گلی نگفتم. اصلا نمیشه در یک پست از  بهترین رستوران های تبریز نام برد. تبریز  شهر مردمانی است که خوب طعم  واقعی غذا رو می شناسند. خوشحال میشم تبریزی ها یا کسانی که به تبریز سفر داشتند همینجا از رستوران های خوب تبریز اسم ببرن.