بهترین جاذبه های طبیعی گردشگری لبنان

لبنان کشوری آسیایی در حاشیه دریای مدیترانه است که سابقه تمدنی چندین هزار ساله دارد. اکثر جمعیت این کشور مسلمان هستند. لبنان کشوری است که انواع مختلفی از جاذبه های گردشگری (از ساحل گرفته تا طبیعت بینظیر و موزه) را در خود جای داده است.

1. آبشار Baatara Gorge

آبشار Baatara Gorge 
آبشار Baatara Gorge 

 آبشار Baatara Gorge  در تنورین است که یکی از خارق العاده ترین جاذبه های گردشگری لبنان محسوب می شود. این آبشار در سال 1952 توسط Henri Coiffait کشف شد، اما شهرت آن به همین اواخر باز می گردد یعنی زمانی که محلی ها و گردشگران برای گرفتن بهترین عکس ها در این مناطق کوهنوردی می کردند. زمین شناسان بر این باورند که این محل میلیون ها سال قدمت داشته و در عصر دایناسورها نیز وجود داشته است.

2. غار جعیتا

غار جعیتا
غار جعیتا

یکی از زیباترین شگفتی های طبیعت در خاورمیانه و در جهان غار خیره کننده جعیتا می باشد. غار جعیتا ۲ کیلومتر در دل کوه ها و ۶ کیلومتر در شمال بیروت امتداد می یابد. غار مرکب و سنگ آهکی که متشکل از دو قسمت مجزا است. غار بالایی و غار پایینی به نحوی متصل هستند. تقریبا هر گردشگری که به بیروت سفر می کند بازدید از این مکان را در برنامه خود می گنجاند.

3. صخره‌های کبوتر

صخره های کبوتر
صخره های کبوتر

صخره‌های کبوتر که با نام‌های صخره‌های عشق یا صخره‌های روشه نیز شناخته می شود، در غربی‌ترین نقطه از بیروت قرار دارند. با ابعادی غول‌پیکر، این صخره‌ها در حال محافظت از شهر به‌نظر می‌رسند. بهترین زمان برای بازدید از صخره‌های کبوتر، هنگام غروب است. به‌علت ازدحام گردشگران و مردم بومی، بهتر است زودتر به این مکان بروید و پس از گشت‌و‌گذار در ساحل، بهترین نقطه برای تماشای غروب خورشید را بر فراز صخره‌ها بیابید.

4. درختان سرو
درختان سرو
درختان سرو

سرو نماد غرور و سمبل لبنانی‌ها است. جنگلی کوچک از سروهای لبنانی در ارتفاع ۱۸۴۰ متری در کوهستان‌ های بچار واقع شده است. این جنگل به عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو قرار گرفته است. بیشتر درختان سرو لبنان چند صد سال عمر دارند و  گفته می‌شود عمر برخی از آن‌ها به بیش از دو هزار سال می‌رسد. درختان سرو منطقه‌های بچار و قادیشا مناسب‌ترین مکان‌ها برای پیاده‌روی در میان درختان سرو لبنان هستند.