باغ پرندگان تهران

درباره باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران در میان جنگل های لویزان در شمال شرق تهران قرار گرفته است. این باغ،  بزرگترین باغ پرندگان ایران و یکی از بزرگترین باغ های پرندگان در دنیاست که در یک محیط طبیعی ساخته شده تا به محیط اصلی زندگی پرندگان شباهت بیشتری داشته باشد. این باغ، مساحتی بالغ بر ۲۰ هکتار دارد و در آن ۲۵۰ گونه از پرندگان سراسر جهان در غالب ۲۰۰۰۰ بال پرنده زندگی می کنند. این جاذبه گردشگری، در دو فاز طراحی و احداث شده است. فاز اول مربوط به پرندگانیست که توان پرواز کردن ندارند یا درون قفس های مجموعه نگه داری می شوند. این فاز که در سال ۹۲ افتتاح شد، دشتچر نام دارد. فاز دوم مربوط به پرندگانیست که پرواز می کنند و آبچر نام گرفته است. بنابراین، در باغ پرندگان تهران هم پرندگانی را مشاهده خواهید کرد که آزادانه در جای جای آن می چرخند و پرواز می کنند و هم پرندگانی را می بینید که در قفس های بزرگ و جا دار نگه داری می شوند. به طور کلی فقط پرندگان شکاری و طوطی سانان درون قفس ها نگه داری می شوند.

تمام محوطه این باغ توسط تور پوشیده و از سایر نقاط جنگل های لویزان جدا شده است. به محض اینکه وارد باغ پرندگان شوید، طراحی زیبا و منحصر به فردش که آن را جزء زیباترین باغ های کشور قرار می دهد، توجهتان را جلب خواهد کرد. برکه ها و نهرهایی که در این باغ جاری هستند و همچنین پل های چوبی زیبایی که بر روی این نهرها ساخته شده اند، زیبایی های آن را دو چندان کرده اند. تمامی مسیرهایی که بازدید کنندگان می توانند از آن ها عبور کنند، سنگ فرش شده و توسط تابلوهای راهنما مشخص شده اند.

پرندگان موجود در باغ پرندگان تهران

پس از تهیه بلیط مجموعه، از دروازه زیبایی که برای ان ساخته اند، عبور کرده و وارد باغ خواهید شد. از اینجا به بعد چند مسیر پیش روی شما خواهد بود. مسیرهایی که هر کدام شما را به یک بخش از پارک برای تماشای گونه های خاص آن می برند. از بخش پرندگان شکاری که بخش مورد علاقه من است شروع می کنیم! تماشای موجودات عظیمی که فقط در مستندهای حیات وحش دیده اید، بدون شک جذابیت زیادی برایتان خواهد داشت. انواع و اقسام پرندگانی همچون عقاب، شاهین، باز، کرکس، جغد و … را می توان در این بخش از باغ مشاهده کرد. این پرندگان درون قفس هایی نگه داری می شوند که ارتفاع زیادی دارند تا پرندگان بتوانند در آن پرواز کنند.

در گوشه دیگری از این باغ، پرندگانی نگه داری می شوند می توان آن ها اهلی دانست. این پرندگان در دسته بندی ماکیان قرار می گیرند. انواع و اقسام مرغ ها و خروس ها از جمله مرغ و خروس ابریشمی و لهستانی از آن جمله اند. برای ورود به بخش گنجشک سانان این مجموعه، باید اعصاب قوی داشته باشید! چراکه سر و صدای این پرندگان تمام فضا را پر کرده است. انواع گنجشک ها، قناری ها، فنچ، سهره طلایی و … از پرندگانی هستند که در این بخش می توان مشاهده کرد.

بخش دیگری از پرندگان باغ پرندگان تهران در بخش برکه های باغ سکونت دارند. برکه های زیبایی که بر روی آن ها پل های چوبی ساخته شده اند. تماشای انواع قو، پلیکان، غاز، اردک، قرقاول، فلامینگو و … که بر روی برکه شنا می کنند، تجربه ای به یاد ماندنی برایتان خواهد بود. در بخش پرندگان گرمسیری، کبوتر سانان و بخش طاووس ها و شتر مرغ ها هم گونه های نادر و زیبایی از پرندگان در معرض دید بازدید کنندگان قرار دارند.

باغ پرندگان تهران کجاست؟

این باغ در گوشه ای پارک جنگلی لویزان در شمال شرقی تهران احداث شده است. برای رسیدن به این باغ دو راه کلی وجود دارد که در زیر آورده شده اند:

آدرس اول: خیابان هنگام، خیابان استقلال، خیابان کوهستان، مجموعه باغ پرندگان تهران

آدرس دوم: بزرگراه بابایی، خروجی شهرک امید (باغ پرندگان)، خیابان کوهستان، مجموعه باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران یکی از جاذبه های گردشگری تازه تاسیس شهر تهران است. هم طبیعت باغ و هم پرندگانی که درون آن رها شده اند، جذابیت زیادی به این مکان داده اند. درون این پارک، تسهیلاتی همچون پارکینگ، آلاچیق های چوبی، سرویس بهداشتی، نمازخانه، کافه و رستوران وجود دارند. اگر تاکنون موفق به بازدید از این مجموعه نشده اید، پیشنهاد می کنیم در اسرع وقت بازدید از آن را در برنامه های خود بگنجانید.