پل طبیعت کیانپارس اهواز

پل طبیعت کیانپارس دو پارک توریستی و معروف اهواز یعنی «لاله» و «ساحلی» را به‌هم وصل می‌کند. این پل یکی از جاهای دیدنی اهواز است که در سراسرش صندلی‌هایی برای نشستن و تماشای رود زیبای کارون دارد. شب گردی روی این پل از مهم‌ترین تفریحات شبانه‌ی مردم شهر اهواز است.

این پل عابر پیاده از لوله‌های انتقال آب روی رودخانه ساخته شده تا یادآور پل‌های معروف ایام دفاع مقدس باشد. می‌توانید از پارک لاله به سمت پل بروید و با کمی پیاده روی به پارک ساحلی اهواز برسید و در طول مسیر از تماشای شط کارون، قایق‌ها و کشتی‌های درون آب لذت ببرید. از پل طبیعت اهواز نمای زیبایی از کارون را می‌بینید که با صدای خروشان آب و صدای پرندگان که بر روی درختان پارک‌ها لانه دارند، ترکیب دلنشینی را به وجود آورده است. این پل به منظور افزایش نشاط، گسترش ورزش میان مردم و به عنوان مکانی برای پیاده‌روی و گذرگاه عابر پیاده به بهره برداری رسید. در شب‌های دل انگیز و پر ستاره‌ی اهواز می‌توانید از روی پل به انعکاس تصاویر در رود چشم بدوزید.

اسکله تفریحی اهواز هم در نزدیکی همین پل قرار دارد که اوقات خوشی را برای انجام تفریحات خانوادگی محی می‌کند.

پل طبیعت اهواز با طول ۵۰۰ متر (۱٫۶۴۰ فوت) و عرض ۵ متر (۱۶٫۴ فوت) از خط لولهٔ انتقال آب که از رده خارج شده بودند ساخته شد. پل از سه لایه قطعات و حدود ۳۰۰ نقطه جوش تشکیل شد است تا استحکام آن تضمین شود. همچنین در سطح پل حدود ۲۵۰۰ متر مربع چوب پلاست برای کفپوش قرار گرفته است.

 

آدرس پل طبیعت روی نقشه گوگل

این پل را با خلاقیت و با توجه به فن زیبایی شناسی طراحی کردند و از لوله‌های انتقال آب به عنوان یکی از مصالح در ساخت آن استفاده کردند. امروزه این مکان به عنوان یکی از دیدنی‌های اهواز شناخته می‌شود که در ایام نوروز و فصل‌های پاییز و زمستان با استقبال خوبی از طرف مسافران و شهروندان مواجه می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که در تور خوزستان از پل طبیعت کیانپارس بازدید کنید و در کنار آن خاطرات خوش و ماندگاری را رقم بزنید.