مگه میشه به تبریز سفر کرد و به این مکان های گردشگری سر نزد

تبریز برای سفر

گردشگری در تبریز

جاذبه های گردشگری در تبریز

نقشه تبریز

گردشگری در تبریز

تبریز پایتخت تاریخی و بزرگ ترین شهر شمال غربی ایران مدرن است. شهری بزرگ سرسبز و دارای آب و هوای کوهستانی! در شهر تبریز دیدنی های زیادی وجود دارد، از بناهای تاریخی گرفته تا جاذبه های دیدنی تبریز و مناظر طبیعی فوق العاده که آذربایجان پیش روی بازدید کنندگانش قرار می دهد. اگر قصد سفر به شهر تبریز را دارید با ما همراه شوید تا با این شهر و حومه آن آشنا شوید و بتوانید برای اقامت خود در تبریز برنامه ریزی مناسبی داشته باشید.

بازار تبریز از قدیمی ترین جاهای دیدنی تبریز

یکی از جاهای دیدنی تبریز که قدم زدن در آن خود سفری است به دل تاریخ، بازار تبریز است. بازاری که به بزرگترین بازار مسقف جهان شهره است و حجره ها، سراها و تیمچه های زیادی دارد. بازار تبریز که هر بخشش مختص کسب و کاری است و به خصوص بازار فرش آن بسیار پررونق است، مغازه های زیادی دارد. بازار بلورفروشان، شیشه گران و کفش دوزان از جمله جاهای دیدنی بازار است که دیدنشان خالی از لطف نیست. اگر به دیدن بازار تبریز رفتید از تیمچه مظفریه که با سقف بلند خود و پنجره های کوچک و بزرگ رنگی اش، قشنگ‌ترین قسمت بازار تبریز است دیدن کنید.

آدرس: خیابان جمهوری

بازار تبریز از قدیمی ترین جاهای دیدنی تبریز جاهای دیدنی تبریز (معرفی 100 جاذبه با عکس)

موزه قاجار

یکی از قشنگ‌ترین موزه‌های تبریز، موزه قاجار است. موزه قاجار که پیش از این خانه امیرنظام گروسی، از رجال سیاسی دوره ناصرالدین شاه بوده، عمارتی زیبا با حیاطی پر از گل دارد و سفری است به دوره قاجار. این موزه بخش های مختلفی دارد، یک تالار آن مخصوص پول و سکه‌های دوره قاجار است، تالاری دیگر مختص ظرف و ظروف، تالاری برای کاشی های رنگارنگ، تالاری برای تفنگ و اسلحه و تالاری برای ساز و تالارهایی هم برای وسایل دیگر. موزه‌ قاجار در یکی از محله‌های قدیمی تبریز به نام ششگلان قرار دارد. خیابانی که می‌توان خانه‌های قدیمی زیادی در آن پیدا کرد. مقبره الشعرا که مدفن بیش از ۴۰۰ شاعر نامدار ایرانی از جمله شهریار، قطران و اسدی طوسی است در این خیابان قرار گرفته.

آدرس: سمت راست خیابان ثقه الاسلام، در خیابان فرعی شهریار و در کنار بیمارستان کودکان

موزه قاجار از جاهای دیدنی تبریز جاهای دیدنی تبریز (معرفی 100 جاذبه با عکس)

 مسجد کبود یا مسجد جهانشاه

مسجد کبود در زمان ابومظفر جهانشاه قراقویونلو به دستور دخترش صالحه خانم در قرن نهم هجری بنا شد. متاسفانه این مسجد نیز در زلزله ۱۱۹۳ هجری قمری آسیب جدی دید، فقط ایوان و ورودی اصلی آن از تخریب زلزله در امان ماندند و اغلب قسمت های آن در ۵۰ سال گذشته بازسازی شدند. این باقی مانده ها هرچند ناچیز ولی شاهدی بر شکوه و زیبایی این مسجد هستند. روی کاشی های ایوان می توانید طرح های آبی پیچیده ای که مسجد کبود نامش را از آن گرفته است مشاهده کنید. درون مسجد انواع خطاطی های زیبا و هنرمندانه نیز وجود دارد. بازسازی کاشی کاری درونی و خارجی مسجد هنوز ادامه دارد.

مسجد کبود یا مسجد جهانشاه، از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری تبریز
 ارگ تبریز (علیشاه)

بنای اصلی ارگ به قرن هشتم میلادی برمی گردد. هدف از احداث آن ساخت مسجد بود که با فرو ریختن سقف هنگام ساخت و مرگ علیشاه نیمه کاره رها شد. در هنگام جنگ میان ایران و روسیه سال ۱۸۰۴ تا ۱۸۲۴ میلادی این سازه نیمه کاره را تبدیل به دیواره نظامی کردند. در سال های اخیر بیشتر قسمت های این سازه تخریب شدند. امروزه تنها دیوارهای شبستان این مورد از جاهای تاریخی تبریز  باقی مانده است.

ارگ تبریز (علیشاه)، از آثار تاریخی تبریز