معرفی بهترین پارکهای آبی دنیا

بهترین پارکهای آبی دنیا

امروزه پارک‌های آبی، یکی از پرطرفدارترین مکان‌های تفریحی در جهان هستند. سالانه تعداد زیادی از افراد هزینه می‌کنند تا در این مکان‌های تفریحی، وقت بگذرانند. کشورهای بسیاری در رقابت هستند تا بهترین پارک آبی در جهان را به نام خود ثبت کنند، از افراد بیشتری در این مکان‌ها استقبال نمایند و سطح درآمدزایی خود را از این طریق به طرز چشمگیری افزایش دهند. مقاله قصد داریم ۱۰ مورد از بهترین پارک های آبی جهان را معرفی کنیم.

بازی های هیجانی در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد، از جمله این بازی ها می ‌توان به تفریحات آبی اشاره کرد. در تفریحات آبی استفاده از آب در عین آرامش بخشی، هیجان و شور و نشاط فراوانی به همراه دارد. پارک‌های آبی در سراسر دنیا از جمله این تفریحات آبی محسوب می‌ شوند که در همه فصول سال مطلوب طرفداران زیادی هستند. مهیج ترین وسیله برای لذت بیشتر در پارک های آبی، انواع سرسره ها با ارتفاعات گوناگون هستند که قلب انسان را به تپش وا می دارد و هیجان و لذت تکرار نشدنی را به ما میدهد. امروزه با توجه به علاقه زیادی که در سراسر جهان نسبت به پارک های آبی احساس می شود، روز به روز به تعداد این پارک‌ ها اضافه می ‌شود و این پارک های آبی همواره در تلاش اند تا با استفاده از امکانات جدید و مهیج تر جذابیت خود را نسبت به سایر رقبا افزایش دهند.

پارک آبی سند کاستل در انگلستان

پارک آبی سند کاستل در انگلستان یکی از پارکهای آبی دنیا است و با توجه به مسقف بودن برای افرادی که علاقه زیادی به شنا دارند و آن هم شنا در بخار و در فصل زمستان، گزینه بسیار مناسبی است. این پارک بزرگ ترین پارک آبی دنیا است و از جمله جاذبه های اصلی آن می توان به زمین آب پاشی بچه ها اشاره کرد.

پارک آبی گلدکست در استرالیا

در واقع می‌ توان گفت گلدکست بزرگترین پارک آبی دنیا در استرالیا است و در ساحل گلد واقع شده و همواره میزبان توریست های زیادی است که از سراسر جهان برای تفریح به این منطقه می آیند. این پارک برای تمام فصول سال باز است و پذیرای بازدیدکنندگان است، علاوه بر این بازی های هیجان انگیز زیادی در این پارک وجود دارد که می تواند یکی از بهترین راه ها برای گذراندن تعطیلات همه افراد با سنین مختلف باشد.

پارک آبی وایلد وادی در دبی

 امارات متحده عربی از جمله کشورهایی است که تاکنون دست به پیشرفت های اقتصادی زیادی زده و کشور خود را به یکی از قطب های گردشگری در سراسر جهان تبدیل کرده است. بنابراین توریست ها و سرمایه ‌گذاران زیادی از سراسر دنیا برای بازدید و یافتن فرصت های شغلی به این کشور سفر می کنند. پارک آبی وایلد وادی با دارا بودن امکانات پیشرفته یکی از پارک هایی است که با توجه به درجه حرارت بالای شهر دبی یک مکان مناسب برای تفریح و لذت بردن در همه ایام محسوب می  شود.پارک آبی وایلدا یکی از بهترین پارکهای آبی دنیا در شهر مدرن دبی است.

پارک آبی سان وی لاگون در مالزی

 کوالالامپور یک منطقه آسیایی دیگر است که مانند دبی پذیرای سرمایه‌ گذاران و گردشگران از سراسر جهان است. با توجه به آب و هوای گرم این منطقه، پارک آبی سان وی لاگون به یکی از محبوب ترین قطب های گردشگری تبدیل شده که همه روزه پذیرای گردشگران از سراسر جهان است. در سفر به مالزی حتما از بهترین پارک آبی دنیا بازدید کنید.

پارک آبی تروپیکال آیلند در آلمان

پارک آبی تروپیکال آیلند در آلمان یکی از بزرگترین پارکهای آبی دنیا است که در ۶۰ کیلومتری برلین واقع شده است. محل هواپیمایی سابق شوروی در این مکان بوده که ۷۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. نکته حائز اهمیت این پارک آبی این است که شامل روستاهای گرمسیری، ساختمان های سنتی و جنگل ‌های انبوه است. علاوه بر این منطقه ‌ای با عنوان بالی لاگن در این پارک آبی وجود دارد که تالاب آبی پارک است و چشمه و دو سرسره آب و گرداب محبوب گردشگران را دارد. جنگل انبوهی که در این پارک قرار دارد نیز ۵۰۰۰۰ گیاه با ۶۰۰ گونه گیاهی مختلف را در خود جای داده است. در واقع گردشگران با رفتن به این پارک آبی می توانند از امکانات جنگل، ساحل و دریا در یک مکان استفاده نمایند.

پارک آبی نوس آرک در آمریکا

‏ نوس آرک بزرگترین پارک آبی آمریکا است که دارای ۴ ساختمان مجزا بوده و ۲۴۰ هزار متر مربع از بزرگترین پارک آبی جهان در کانادا بزرگتر است. این پارک آبی مجهز به انواع وسایل بازی، دو رودخانه آب روان، موج های غول پیکر، طولانی ترین سرسره آبی، آبشار مصنوعی و غیره می باشد که آن را به یکی از جذاب ترین پارکهای آبی دنیا برای همه گردشگران تبدیل کرده است.

پارک آبی چایم لانگ در چین

بزرگترین پارک آبی دنیا در چین، چایم لانگ بوده که دارای استخر موج، آبشار، رودخانه روان و غیره است، اما موج‌سواری، سرسره های معلق و شیرجه در آب های عمیق این پارک از جمله جاذبه های گردشگری منحصر به فرد آن محسوب می شود که طرفداران زیادی دارد.

پارک آبی ادمونتون در کانادا

پارک آبی ادمونتون در کانادا دومین پارک آبی محبوب جهان به شمار می ‌رود. با توجه به اینکه کانادا در سرتاسر فصول سال آب و هوای سرد دارد، این پارک مسقف است و بنابراین حتی در زمستان هم گردشگران و ساکنین این کشور می توانند برای لذت بردن از تفریحات آبی به این پارک آبی بروند. ظرفیت این پارک ۵ هزار نفر و دمای متوسط آن حدود ۲۸ درجه سانتیگراد است، ظرفیت استخر موج این پارک آبی 3/12 میلیون لیتر آب است، بزرگترین استخر جهان از لحاظ ظرفیت محسوب می ‌شود. آبشارهایی با ارتفاع ۸۳ فوت در این پارک آبی مسقف وجود دارد که از جمله مهیج ترین تفریحات آبی در سراسر جهان به شمار می رود.

پارک آبی شلیتربان در تگزاس آمریکا

یکی از بهترین پارکهای آبی دنیا شیلتربان است، این پارک به عنوان عالی ترین پارک آبی از لحاظ کیفیت در جهان معرفی شده، چون دارای انواع بازی برای همه سنین است. علاوه بر این ماشین هایی برای گشت و گذار در کل طول پارک وجود دارد که خاطرات خوشی برای افراد مجرد و یا خانواده ها فراهم می کند و بنابراین همه این ها دست به دست هم داده اند تا پارک آبی شلیتربان در لیست از بهترین پارک های آبی دنیا قرار گیرد.

پارک آبی کاسکید در پرتوریکو

پارک آبی کاسکید در پرتوریکو نسبت به سایر پارکهای آبی دنیا که تا کنون معرفی کردیم، هیجان انگیزتر نیست اما منظره منحصر به فرد و آبشارهای متنوع و بلند آن به این پارک جذابیت خاصی بخشیده است. بسیاری از افرادی که برای تفریح به پرتوریکو سفر می‌ کنند، معتقدند شنا کردن در این پارک آبی از شنا در آب های آزاد پرتوریکو هیجان انگیزتر و آرامش بخش تر است.

سیام پارک در اسپانیا

سیام پارک یکی از بهترین پارکهای آبی دنیا محسوب می شود که در جزیره تنریف اسپانیا واقع شده است و با توجه به قرار داشتن جزیره تنریف در مجموعه جزایر قناری در آب های اقیانوس اطلس از جمله محبوب ترین مکان های گردشگری به شمار می رود. در طراحی این پارک از سبک معماری تایلند استفاده شده است تا هیجان تفریحات آبی با تماشای معماری ویژه آن لذت بیشتری به گردشگران بدهد.

پارک آبی آتلانتیس آکواونچر در دبی

پارک آبی آتلانتیس آکواونچر در دبییکی از بهترین جاهای دیدنی دبی و یکی از بهترین پارکهای آبی دنیا محسوب می ‌شود که می‌ توانید در آن از انواع بازی های آبی استفاده کنید. لذت سقوط از سرسره های آبی این پارک تکرار نشدنی است، انواع حیوانات آب دوست مانند دلفین و شیر دریایی در این پارک آبی نگهداری می شوند که دوستداران حیوانات می توانند از نزدیک آن ها را تماشا کنند و لذت ببرند. علاوه بر این این پارک آبی ساحلی به وسعت ۵۰۰ متر دارد که برای استراحت فضایی آرامش بخش و مناسب به حساب می آید. برای تفریح خانواده ها در همه ایام سال می توان این پارک آبی را توصیه کرد.

اکو پارک آهایال دژود در برزیل

برزیل همواره منطقه ‌ای مناسب برای گردشگرانی است که به دنبال لذت بیشتر هستند. بنابراین تعجبی ندارد که بهترین پارکهای آبی دنیا در برزیل واقع شده باشند. پارک آهایال دژود یکی از این سرزمین های آبی محسوب می ‌شود که با سرسره های مهیج، تونل های آبی چندگانه، انواع استخر و رستوران های با کیفیت، از جمله جاذبه‌ های گردشگری پربازدید این منطقه محسوب می ‌شود. گذراندن فصل تابستان در این سرزمین آبی تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود.

پارک آبی تایفون لاگون دیزنی فلوریدا

 پارک آبی تایفون لاگون دیزنی در فلوریدا با داشتن جاذبه های تفریحی فراوان مکان مناسبی برای خانواده هاست. در این مجموعه می ‌توان از بازی‌ های آبی متنوع و قایق سواری و تماشای مناظر ویژه آن شگفت زده شد. این پارک آبی که یکی از بهترین پارکهای آبی دنیا به شمار می آید، برای همه سنین جذابیت خاص خودش را دارد و دارای آبشار های متنوع، رودخانه های آرام، استخرهای موج و مناطق مخصوصی برای بازی کودکان است.

پارک آبی ترمازداز لارن جایس در برزیل

پارک آبی در ایالت سائوپائولوی برزیل واقع شده است که بخصوص برای تفریح کودکان مناسب است و به عنوان یکی از بهترین پارکهای آبی دنیا می باشد. آب این پارک دمای مناسبی برای کودکان دارد و فضای آرامش بخشی برای سایر سنین فراهم می کند. انواع بازی های آبی و جاذبه های تماشایی در این پارک آبی در دسترس گردشگران قرار دارد.

پارک آبی رامایانا در تایلند

پارک آبی رامایانا در مساحت ۱۷۰ هزار متر مربع از جمله بزرگترین پارکهای آبی دنیا محسوب می شود و در آسیا رتبه اول را به خود اختصاص داده است. تفریحات این پارک مناسب همه سنین و همه اعضای خانواده است. از جمله امکانات این مجموعه می ‌توان به استخر موج با ساحلی ۱۶۰ متری، آبشار های متنوع، رودخانه های آرام و مناطق مخصوص بازی کودکان اشاره کرد. طبیعت بکر این منطقه، تپه های سرسبز و دریاچه طبیعی موجود در آن موجب شده این فضا به یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری تایلند تبدیل شود.

پارک آبی پارادایس دیلمون در بحرین

 این پارک به بهشت گمشده موسوم است و مساحتی برابر با ۷۷ هزار متر مربع دارد و در سراسر پارک نماد تاریخ اسرار آمیز تمدن دیلمون قابل مشاهده است. همین امر موجب شده در کنار جاذبه ها و بازی های آبی متنوع، معماری زیبای این پارک یک بهشت گمشده در دل منطقه کویری بحرین برای گردشگران فراهم کند.

پارک آبی کاستانیا در برزیل

این مجموعه یکی از بزرگترین پارکهای آبی دنیا است که امکانات کامل و متنوعی را برای گردشگران فراهم کرده است. بازی های مهیج، استخرها، مکان هایی برای پیاده روی، آبشار، استخر های آب گرم، زمین فوتبال و غیره از جمله جاذبه‌ های تفریحی است که در این پارک در اختیار گردشگران قرار گرفته است. علاوه بر این هتل و رستوران نیز برای راحتی گردشگران در این مکان تعبیه شده است.

پارک آبی مایا در مکزیک

 پارک آبی مایا در مکزیک از جمله مجموعه های آبی بزرگ در سراسر دنیا است که در جنگل مایاها قرار گرفته و بنابراین می ‌توانید لحظه های سرگرم کننده و هیجان انگیزی در استخرهای طبیعی این منطقه داشته باشید و از بزرگترین سرسره های آبی آن استفاده کنید.

پارک آبی خلیج کارائیب در کره جنوبی

 این پارک آبی جدا از تفریحات آبی زیادی که دارد، به دلیل وجود چشمه های آب گرم و اتاق هایی برای آرامش و ماساژ معروف است. معماری خاص این مکان نیز به گردشگران این پارک امکان می دهد که در کنار لذت بردن از تفریحات آبی از تماشای معماری منحصر به فرد آن نیز لذت ببرند.