طبیعت گردی در اوکراین

مسیر پیاده روی کوه های کارپات نزدیک مرز کشوری رومانی قرار دارد. ناحیه محافظت شده Marmarosh نیز یکی از مقاصد محبوب گردشگری در اوکراین است. در طول مسیر این صعود به این قله ی  ۱۹۴۰ متری به ویژگی های محیط اطرافتان کاملا آشنا خواهید شد. دره های بسیار عمیق، بی شمار رشته های صخره ای و قله های تیز! محلی با طبیعتی بکر و دست نخورده که در تابستان پر می شود از شکوفه های توت و انواع گیاهان و درختان سرسبز، در زمستان نیز کوه ها و دامنه های آن از برف پوشیده می شوند و منظره ای خیره کننده ایجاد می کنند.

جاذبه های گردشگری اوکراین

مسیر پیاده روی کوه های کارپات، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در اوکراین است

سینویر | Synevyr
هنگامی که وارد پارک ملی حفاظت شده سینویر می شوید، خیال می کنید که به دنیایی افسانه ای قدم گذاشته اید. این منطقه جلوه گاه کامل زیبایی های طبیعت است. سینویر قدرت و رازآلودی سرزمین های غرب اوکراین را به طور تمام و کمال به نمایش می گذارد. دریاچه ای به همین نام نیز با آب های زلال و عمیقش بر روح و جان شما تاثیر می گذارد. این دریاچه در میان انبوه جنگل های مخروطی درون کوه های کارپات پنهان شده است. باید بر چندین قله از رشته کوه کارپات غلبه کنید تا سرانجام بتوانید چشم دریا (نام مستعار دریاچه سینویر) را ببینید. زیباترین کوه ها Horfa و Gorgany هستند که به عنوان سرسخت ترین کوه ها در رشته کوه کارپات نیز شناخته می شوند

جاذبه های گردشگری اوکراین

سینویر قدرت و رازآلودی سرزمین های غرب اوکراین را به طور تمام و کمال به نمایش می گذارد

کوه های پیپ ایوان | Pip Ivan Mountain
هنگامی که به آلپی ترین و خارق العاده ترین روستا به نام Dzembronya می روید. ارزشش را دارد که وارد این مسیر از مسیرهای طبیعت گردی در اوکراین شوید و از پیمودن آن به سمت کوه های پیپ ایولن لذت ببرید.  کوه های پیپ ایوان سومین رشته کوه بلند از مجموعه کوه های کارپات (بعد از Hoverla و Brebeneskul) هستند. این قله به خاطر ویژگی های منحصر به فردش و وجود رصدخانه ای متروکه به نام فیل سفید (Biały Słoń) در آن که در سال هزار و نهصد و سی و هشت توسط لهستانی ها ساخته شد شهرت دارد.

اگر چه امروزه هیچ نوع استفاده علمی از این رصد خانه نمی شود و هیچ تحقیقی در آن صورت نمی گیرد ولی به خاطر چشم انداز بی مانندش از ساختمان اصلی رصدخانه هنوز گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. هر سال در فصل زمستان این رصد خانه کاملا زیر برف مدفون می شود و از فاصله دور شبیه یک فیل به نظر می رسد به همین دلیل نام فیل سفید را بر آن نهاده اند.