شگفت انگیز ترین اکواریوم های جهان

معرفی زیبا ترین اکواریوم های جهان

امروزه بازدید از آکواریوم‌های شهری یا اوشناریوم‌ها، یک فعالیت تفریحی بسیارمحبوب به‌شمار می‌رود و در نقاط مختلف دنیا ساخت چنین آکواریوم‌هایی رو به افزایش است. این آکواریوم ها محل زندگی بیش از ۱۰۰۰۰۰ حیوان آبزی با بیش از ۱۰۰۰ گونه مختلف می باشند. برای آشنایی با بزرگ ترین و شگفت انگیزترین آکواریوم های دنیا با ما همراه باشید.

اکواریوم های جهان
اکواریوم های جهان

. اکواریوم جورجیا

آکواریوم جورجیا واقع شده در ایالت آتلانتا در آمریکا بزرگ‌ترین آکواریوم آبی دنیا است و از جاذبه‌های توریستی ایالت آتلانتا به حساب می‌آید. ظرفیت این آکواریوم بیش از ۵/۸ میلیون گالن آب است که زیستگاه بیش از ۱۲۰ هزار جاندار از ۵۰۰ گونه و نژاد مختلف است. این آکواریوم برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ برای بازدید عموم افتتاح شد و تا سال ۲۰۰۹ بیش از ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت. آکواریوم جورجیا حیوانات نادری را که تنها در چند آکواریوم جهان وجود دارند به نمایش می‌گذارد. این آکواریوم از پنج گالری تشکیل شده که شامل گالری جورجیا، گالری رودخانه، گالری آب‌های سرد، گالری اقیانوس و گالری استوایی است.

اکواریوم جورجیا
اکواریوم جورجیا
اکواریوم جورجیا
اکواریوم جورجیا

. آکواریوم مرکز خرید دبی

دبی مال یا مراکز خرید دبی، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان، بخشی از مجموعه ۲۰ میلیارد دلاری برج دبی است. بخش میانی این مرکز خرید، آکواریوم عظیم آن با ظرفیت نگهداری ۱۰ میلیون لیتر (۶۴/۲ میلیون گالن) آب قرار دارد. این آکواریوم دارای بیش از ۳۳۰۰۰ حیوان زنده از جمله بیش از ۴۰۰ کوسه و سفره‌ماهی است و همچنین رکورد جهانی گینس را برای «بزرگ‌ترین پانل اکریلیک» جهان به دست آورده است. اندازه این پانل ۳/۸ در ۸۸/۳۲ متر و ضخامت آن ۷۵ سانتی‌متر است. برای دیدن دیگر جاذبه های گردشگری دبی کلیک کنید…

آکواریوم دبی مال
آکواریوم دبی مال
. آکواریوم اوشیانا گرافیگ، والنسیای اسپانیا

این آکواریوم که جزء مکان های دیدنی والنسیا تلقی می شود ترکیبی از زیبایی و مدرنیته را برای شما به ارمغان آورده است. این آکواریوم لقب بزرگترین آکواریوم اروپا را یدک می کشد و ترکیبی از انواع اکوسیستم های دریایی رو در خودش جای داده است. بخش های این آکواریوم به شکل منطقه ایی از هم جدا شده اند. بخش های مختلفی مانند قسمت مدیترانه، استوایی، قطبی و … وجود دارند که هر قسمت شامل تعداد زیادی از جانداران دریایی مختص خود می باشند.

آکواریوم اوشن گرافیک والنسیا
آکواریوم اوشیانا گرافیگ

. آکواریوم کوالالامپور

آکواریوم مالزی که در پایتخت این کشور کوالالامپور قرار دارد یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان به شمار می رود. این آکواریوم ۶۰ هزار متر مربع مساحت داشته و ۵ هزار گونه مختلف ماهی و آبزی در آن زندگی می کنند. آبزیان گوناگونی  که تنها در قعر اقیانوس ها یافت می شوند. این آکواریوم زیبا در نزدیکی برج های دو قلوی پتروناس مالزی که یکی دیگر از جاهای دیدنی مالزی می باشد واقع شده است. وجود ویدئو پرژکتور و انواع تجهیزات پیشرفته کمک شایانی در بهتر مشاهده کردن این آبزیان می کند. همچنین خزندگانی مانند قورباغه درختی کمیاب و قورباغه سمی و گربه ماهی بسیار بزرگ، کوسه ماهی شنی، ماهی های پهن و مار ماهی ها نیز در آکواریوم قرار دارند.

آکواریوم کوالالامپور
آکواریوم کوالالامپور