سفر به شیراز

بهترین زمان سفر به شیراز کدام فصل است؟

مسجد نصیر الملک در شیراز

بهترین زمان سفر به شیراز چه زمانیه؟ شیراز چه آب و هوایی داره؟ بهترین مکان های گردشگری شهر شیراز چه شهرهایی هستند؟ اگر بار اولتونه که قراره به شیراز سفر کنید احتمالا این سوالات به ذهنتون خطور میکنه. در این مقاله ما قصد داریم تا جواب تمام این پرسش ها رو به شما بدیم تا با داشتن اطلاعات کافی و لازم به این شهر زیبا سفر کنید و از سفرتون لذت ببرید

بهترین زمان سفر به شیراز چه زمانیه؟

میشه گفت که بهترین فصل های سفر به شیراز فصل های بهار و پاییز هست. شیراز شهری چهار فصل به حساب میاد و مسافرت  به سمت این شهر تقریبا توی هر زمانی میتونه جذاب و زیبا باشه، اما در فصل تابستون گرمای اون ممکنه کمی باعث ناراحتی شما بشه. از طرفی اگر در فصل زمستون قصد سفر با استفاده از وسیله نقلیه شخصی خودتون رو داشته باشید، سفرهای جاده ای به سمت این شهر میتونن خطرناک باشند. بنابراین دو فصل بهار و پاییز با آب و هوای معتدلشون بهترین فصل های عزیمت به این شهر زیبا تلقی میشن.

سفر به شیراز در فصل پاییز

احتمالا همه اعتقاد دارن که سفر به شهر شیراز در فصل بهار و در ماه اردیبهشت بهترین زمان سفر محسوب میشه. اما اگر از پاییز زیبای شیراز دیدن کرده باشید مطمئنا به این فرضیه چندان هم پایبند نمیمونید و عاشق زیبایی های این شهر در این فصل میشید. حتی اگر از یک فرد ساکن شیراز هم سوال کنید فصل پاییز را برای مسافرت به این شهر به شما پیشنهاد می ده. آب و هوای شهر توی این فصل معتدل و خنکه، گاهی اوقات بارون با شدت کم شروع به بارش میکنه، طبیعت پاییز شیراز بسیار زیبا و دیدنیه و باغ های زیبا و قدیمی این شهر این شهر مناظر رویایی ایجاد می کنند.

البته زیبایی شهر تنها دلیل بهترین زمان سفر شما به شیراز نیست، بلکه مسافرت به این شهر در این فصل از لحاظ اقتصادی هم میتونه برای شما بسیار به صرفه تر باشه. در فصل بهار با افزایش گردشگری در این شهر قیمت خدمات رفاهی مثل رستوران و هتل بیشتر میشه اما در فصل پاییز اینطور نیست.

سفر به شیراز در فصل پاییزهمینطور در فصل بهار جمعیت مسافران و گردشگران به شدت افزایش پیدا میکنه و شما موقع دیدن جاذبه های گردشگری این شهر مثل حافظیه یا حتی فضای بزرگ تخت جمشید هم با جمعیت بسیار زیادی مواجه میشید. اما در فصل پاییز از این حجم زیاد مسافر کاسته میشه و مسلما گردش شما راحت تر، لذت بخش تر و البته بدون اتلاف وقت خواهد بود.

به همین دلایل خیلی از افراد پاییز رو به عنوان فصل سفر به این شهر حیرت انگیز انتخاب میکنند.

سفر به شیراز در فصل بهار

آب و هوای شیراز در ماه اردیبهشت بسیار زیبا و دلچسب و مطلوب است. در واقع از نظر بسیاری از افراد بهترین زمان سفر به شیراز در فصل بهار و ماه اردیبهشت است. زیبایی و طراوت آب و هوای شیراز در ماه اردیبهشت غیر قابل انکاره و طبیعت اون هم به طرز وصف ناپذیری زیباست. مسلما با یک سفر حتی کوتاه به شیراز در این ماه، یکی از بهترین تجربه های سفر رو به زندگیتون اضافه میکنید و طبیعت زیبا و آب و هوای دل انگیز اون کاری میکنه که از استرس خلاص بشید.

اما باید این رو هم بدونید که از اونجایی که شیراز یکی از شهرهای گردشگری مهم و اصلی در ایرانه، در این دوران به خاطر تعطیلات نوروزی و آزاد بودن وقت دانش آموزان و کارمندان میزان گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند افزایش پیدا میکنه و شهر پر از مسافر میشه.

به دلیل بالا بودن میزان مسافر و گردشگر ایرانی و خارجی در شیراز در فصل بهار، مراکز رفاهی و خدماتی هم از این فرصت استفاده میکنند و میزان قیمت هاشون رو کمی بالاتر میبرند. بنابراین بهتره قبل از عزیمت به شیراز در فصل بهار به این نکات هم توجه کنید.

آب و هوای شهر شیراز به چه صورته؟

تا به حال با هواپیما به شیراز سفر کردید؟ اگر جوابتون بله هست حتما متوجه این شدید که شیراز تقریبا از هر جهت توسط رشته کوه های مختلف احاطه شده. کارشناسان هواشناسی و جغرافیایی و توپوگرافی معتقدند که این عامل باعث به وجود اومدن آب و هوای متفاوت و منحصر به فرد شیراز شده.

آب و هوای شهر شیرازشیراز شهری چهار فصله، این به این معنی هست که در هر فصل شما ویژگی های مخصوص اون فصل رو تجربه خواهید کرد. مثلا تابستون های شیراز میتونه خیلی گرم بشه و باعث مشکل و ناراحتی بشه. مثلا شهر مسجد صورتی به داشتن آفتاب سوزانش مشهوره. بنابراین اگر نسبت به گرما حساسید بنابراین بهترین زمان برای سفر به شیراز برای شما قطعا فصل تابستون نیست.

زمستون های شیراز اونقدرا سرد و استخوان سوز نیست و ممکنه فقط چند روز از این فصل هوا به شدت کاهش پیدا میکنه. بارندگی ها در فصل زمستون در این شهر معمولا خفیف و پراکنده هستند و نهایتا ممکنه تا چند روز، و نه بیشتر از اون ادامه پیدا کنند. بنابراین اگر قصد داشتید که به هر دلیلی در فصل زمستون به شیراز سفر کنید قبل از اون حتما وضعیت پیش بینی آب و هوا رو چک کنید.

بدترین زمان های سفر به شهر شیراز چه زمانیه؟

اگر قصد مسافرت به شهر زیبای شیراز رو داشتید و نتونستید تا پایان خرداد خودتون رو به این شهر برسونید باید سفر رو تا رسیدن به فصل پاییز لغو کنید. چون آفتاب شهر شیراز در همین دوران شروع به تابش میکنه. گرمای شیراز از خرداد ماه اوج میگیره و تا نیمه های شهریور همچنان گرم و سوزانه و ممکنه برای خیلی از گردشگران اذیت کننده باشه و لذت سفر رو از بین ببره. مگر اینکه خودتون از یک شهر با آب و هوای گرم مثل شهرهای جنوبی کشور باشید و به این آب و هوا عادت داشته باشید. اگر به هر دلیلی مجبور شدید که در تابستان به شیراز سفر کنید اقدامات لازم برای جلوگیری از گرمازدگی رو در نظر بگیرید.

همینطور زمستان های این شهر هم نمیتونه بهترین زمان برای سفر محسوب بشه، درسته که زمستون های شیراز خیلی سرد و پر برف نیست اما مسلما آب و هوای مطبوعی برای مسافرت هم به حساب نمیاد. همچنین اگر قصد سفر به شهر شیراز در فصل زمستون رو دارید حتما به فکر اقامتگاه خودتون باشید و اون رو از قبل هماهنگ کنید.

شهر شیرازنکاتی که هنگام سفر به شهر شیراز باید بدونید.

  1. در ایام نوروز بلیط های قطار و هواپیما به مقصد شیراز در همون اولین ساعت های اولیه به سرعت به فروش میرسند. بنابراین اگر قصد دارید که حتما در فصل بهار به شیراز برید از قبل بلیطتون رو رزرو کرده و خریداری کند.
  2. شیراز معمولا گردشگران رو با بارش ها ی ناگهانی غافلگیر میکنه. بنابراین اگر در حال مسافرت به شهر شیراز با چادر مسافرتی هستید حتما احتمال بارش بارون رو هم در نظر بگیرید و یک انتخاب جایگزین مثل محل اسکان رو هم در نظر بگیرید.
  3. هتل های شیراز در زمان پیک ورود گردشگران به قیمت هاشون اضافه می کنند بنابراین این موضوع رو در نظر داشته باشید و هزینه هاتون رو مدیریت کنید.
  4. اگر به دنبال جایی رایگان و یا ارزون تر برای اقامت هستید باید بگیم که پارک های بزرگ شهر مثل پارک نماز و پارک جنت دارای کیوسک های راحت همراه با امکاناتی راحت و مجهز می تونن کیفیت سفر شما رو تضمین کنند. برای اطلاع از مناطق اسکان مسافران در همون ابتدا میتونید از ستادهای اسکان نوروزی در این مورد سوال کنید.

پرسش های متداول

  • بهترین زمان برای سفر به شیراز چه زمانی است؟

طبق تجربه و نظر گردشگران و با در نظر گرفتن آب و هوا و طبیعت این شهر باید گفت که فصل های بهار و پاییز بهترین فصل های مسافرت به شهر زیبا و تاریخی شیراز هستند.

  • بدترین زمان برای مسافرت به شیراز چه زمانی است؟

اگر گرما را دوست نداید ابدا به فکر مسافرت به شهر شیراز در فصل تابستان نیفتید. شیراز تابستان های بسیار گرمی دارد که ممکن است برای همه مناسب نباشه. همینطور سفر به شهر شیراز در فصل زمستون هم توصیه نمیشه.

  • چرا در پاییز به شیراز سفر کنیم؟

آب و هوای شیراز در پاییز معتدل و خنکه و چشم اندازهای طبیعت به شدت زیبا و منحصر به فرد هستند. همچنین ازدحام جمعیت بقیه مسافران هم کمه و با توجه به کاهش قیمت مراکز خدماتی و رفاهی، در هزینه های شما هم صرفه جویی میشه.

  • ارزان ترین زمان سفر به شهر شیراز چه زمانیه؟

اوج مسافرت گردشگران در تعطیلات نوروزی هست و این پیک ورود مسافران باعث میشه تا تمام خدمات از بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس گرفته تا هتل و رستوران ها قیمت هاشون رو افزایش بدن. بنابراین اقتصادی ترین زمینه برای سفر به به شیراز فصل پاییزه.