زیباترین مکان های گردشگری سوئیس

مکان های گردشگری سوئیس

سوئیس را می‌توان به یک نقاشی اروپایی تشبیه کرد که رنگ آن از فرهنگ‌های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی گرفته شده و نقاش از کوه‌های آلپ و ژورا، درکنار فلات میتلاند به عنوان بوم استفاده کرده است. یعنی در این کشور همزمان زبان‌های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی را می‌شنوید، غذاهای این سه کشور را سفارش می‌دهید، با مردم مسیحی مواجه می‌شوید، اما طبیعت خاص و کوهستانی، شکلات‌های باکیفیت، دانشگاه‌های معروف، ساعت‌های لوکس، لبنیات طبیعی و سیستم بانکداری معتبر را با برند سوئیس در اختیار می‌گیرید.

طبیعت بی‌نظیر سوئیس

در ضمن، اگر سن شما طوری است که کارتون هایدی را در کودکی از تلویزیون تماشا کرده‌اید و با آن خاطره دارید، بد نیست بدانید که این برنامه، برداشتی از یک رمان سوئیسی بوده که قصه آن در کوه‌های آلپ شکل می‌گرفته است. با این تفاسیر و آشنایی مقدماتی، زمان بررسی جاهای دیدنی سوئیس فرا می‌رسد. لیست جاهایی که آنها را با جزییات بررسی می‌کنیم در ادامه آمده است:

آپنزل (Appenzell)

آپنزل (Appenzell) این کانتون (یکی از زیرمجموعه‌های تقسیمات کشوری در بعضی از کشورها) بهترین مکان هم برای عاشقان طبیعت و هم برای علاقه‌مندان به غذا است. آپنزل که بهترین مکان برای به تصویر کشیدن زیباترین چشم‌اندازهای روستایی است و با کوه‌ پایه‌های آلپ احاطه شده، بهشتی برای علاقه‌مندان به پیاده‌گردی یا Hiking است. مسیر‌های پیاده‌روی متعددی در این ناحیه وجود دارد. با این حال اگر به این گونه فعالیت‌های تفریحی علاقه نداشته باشید، می‌توانید با استفاده از ماشین‌های کابلی به قله‌های کوه‌های بلند اطراف بروید.

یکی دیگر از چیزهایی که در سفر به این کانتون از دیدنش لذت خواهید برد، ساختمان‌های قدیمی با نماهای رنگارنگ است که بسیاری از آن‌ها کافه، نانوایی و شیرینی پزی، فروشگاه‌های مخصوص پنیر و رستوران‌ های وسوسه‌انگیز هستند که خوراکی‌ های لذیذ محلی را عرضه می‌کنند. آپنزل به انواع پنیر‌هایش شهرت دارد. پس در سفر به این کانتون، حتما از کارخانه‌های محلی تولید پنیر و مراحل تهیه‌ی آن دیدن کنید. می‌توانید از تور‌های محلی نیز برای این بازدید جالب، کمک بگیرید.

لوسرن (Lucerne)

لوسرن (Lucerne) شهر کوچک و زیبای لوسرن در مرکز سوئیس واقع شده است. کوه‌های بلند و دریاچه‌ی بی‌نظیر لوسرن، به زیبایی آن افزوده‌اند. این شهر مقصد مناسبی برای علاقه‌مندان به پرواز با پاراگلایدر است. مسافران و گردشگران از دیدن تک تک منظره‌های این شهر لذت خواهند برد؛ پل‌های مسقف، تفریح گاه‌های ساحلی و خانه‌های رنگارنگ، لوسرن را به یک مکان دیدنی تبدیل کرده‌است. فروشگاه‌های متعدد فروش سوغاتی در سراسر این شهر ممکن است شما را وسوسه کنند. چنانچه می‌خواهید با یک قایق تفریحی به Mount Rigi و Rütli Meadow سری بزنید، لوسرن بهترین مکان برای شروع حرکت شما است.

بازل (Basel)

بازل (Basel) یکی از مقاصد توریستی سوئیس که شاید کمتر به آن توجه می‌شود، بازل، سومین شهر پر جمعیت این کشور است. این شهر در نقطه‌ای که مرزهای سوئیس و آلمان و فرانسه به هم می‌رسند، قرار گرفته است. موزه‌های هنر مدرن، معماری رومانسک، رنسانی و معاصر و کارناوالی پر‌جنب‌و‌جوش که همه ساله برگزار می‌شود، از جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا هستند. بازارها و نمایشگاه‌های هنری متعددی در بازل وجود دارد؛ شهری که دو جهان متفاوت را به هم پیوند می‌زند. رود Rhine که در این شهر جریان دارد، آن را به دو قسمت Grossbasel ( بازل بزرگ ) و Kleinbasel ( بازل کوچک ) تقسیم می‌کند.

ماترهورن (The Matterhorn)

ماترهورن روستایی در سوئیس

ماترهورن نام کوهی در نزدیکی مرز سوئیس و ایتالیا است. این کوه بیش از چهار هزار متر ارتفاع دارد و به دلیل شرایط ویژه، هرزچندگاهی جان چند کوهنورد را می‌گیرد. اما رفتار این منطقه با سایر گردشگران کاملا متفاوت و سخاوتمندانه است. شما میتوانید در کنار این کوه به روستای زرمت (Zermatt) بروید و دل طبیعت بکر بالاترین سطح سرویسهای توریستی را دریافت کنید. نکته جالب اینکه برای حفاظت از کیفیت هوا، حضور ماشین در تمامی روستا ممنوع است و سورتمه‌هایی که توسط اسب کشیده می‌شوند وظیفه جابه‌جایی افراد را به عهده دارند. اگرچه ما این ناحیه از سوئد را به عنوان روستا یا دهکده معرفی می‌کنیم، اما کیفیت هتل و رستوران‌های آن با معتبرترین برندهای خیابان‌های پاریس برابری می‌کند.

لوسرن (Lucerne) 

با آسمان آبی، هوای پاک، کوهستان‌های سربه‌فلک کشیده، ساختمان‌های تاریخی و انبوه پل‌های پوشیده‌شده در گیاه؛ لوسرن یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی سوئیس است. نکته جالب اینکه هیچگونه اتومبیلی اجازه حضور در بافت تاریخی شهر را ندارد و با این تدبیر دولت محلی، زمانی که روی سنگفرش‌های لوسرن گام بزنید دقیقا تجربه مردمان سال هشتصد میلادی را تجربه می‌کنید. به دلیل این حال و هوای ویژه، سالانه تعداد زیادی رویداد فرهنگی، فستیوال و کنسرت در این شهر برپا می‌شود و اگر به دنبال حضور در شهری پویا باشید، لوسرن در صدر انتخاب‌ها قرار می‌گیرد. شما در شهر قدم می‌زنید و از هر گوشه نوای موسیقی گوشتان را نوازش می‌دهد، بسته به ذائفه می‌توانید یک نوا را دنبال کنید تا به محل تجمع رسیده و از فضا لذت ببرید.

لوسرن از جاهای دیدنی سوئیس

لوسرن به تنهایی اندازه یک کشور جاذبه دیدنی دارد اما اگر بخواهیم به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم؛ کار به این شکل پیش می‌رود:

سنت موریتز (St Moritz)

سنت موریتز از مکان های دیدنی سوئیس

افرادی که ورزش‌های زمستانی را دوست دارند و طرفدار گردشگری در فصل‌های سرد هستند جایی بهتر از سنت موریتز پیدا نمی‌کنند. این ناحیه دوبار میزبان المپیک ورزش‌های زمستانی بوده و آلفرد هیچکاک بخش‌های ابتدایی فیلم مردی که زیاد می‌دانست را در آن فیلم‌بردای کرده است. دریاچه‌های تمیز، یخچال‌های طبیعی، قله‌های پوشیده از برف، جنگل‌های کوهستانی و روزهای آفتابی از سنت موریتز یک بهشت برفی ساخته است که افراد ثروتمند سراسر دنیا را به خود می‌کشاند. البته، آنهایی که با ورزشهای زمستانی میانهای ندارند نیز در تابستان به سنت مورتیز سوئیس می‌روند تا از ورزش‌های آبی و منظره بکر کوهستان آلپ بهره بگیرند.