راهنمای سفر به لندن

|سفر به لندن|

لندن پایتخت انگلستان و پادشاهی متحد بریتانیا است. این شهر همچنین بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر از نظر جمعیت در بریتانیا و بزرگترین ناحیه ی شهری از نظر مساحت در اروپا میباشد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این شهر قدمتی دو هزار ساله دارد و یکی از شهر هایی است که تاریخ ساخت آن به روم باستان بازمیگردد. یکی از ‏مراکز مهم مسکونی این شهر، شهر باستانی لندن است که امروزه دو میلیون نفر را در خود جا داده است. این شهر در ‏سال‌ها پیش با کمک رومی‌ها ساخته شده و بعد از ساخت شهر لندن، این شهر مرکز نهضت‌های بزرگ تاریخ بوده است. ‏

 

  • جاذبه های گردشگری لندن

جاذبه های گردشگری

لندن با جذب 27 میلیون گردشگر در سال، تبدیل به یکی از جذاب ترین مکان های گردشگری شده است. وقتی وارد قلب انگلیس میشوید یکی از هیجان انگیز ترین کار هایی که میتوانید انجام دهید، بازدید از اماکن گردشگری لندن است.

 

کاخ باکینگهام – buckingham palace

کاخ باکینگهام

اقامتگاه رسمی ملکه در لندن، یعنی کاخ باکینگهام 775 اتاق عظیم دارد. اما نکته ی جالب در مورد این کاخ این است که 19 اتاق مجلل و خیره کننده از این کاخ در ماه های فصل تابستان برای عموم قابل بازدید است.این اتاق‌های باشکوه با ارزشمندترین گنجینه‌های مجموعه سلطنتی با نقاشی‌هایی از رامبراند، روبنس و وان دایک تزئین شده‌ است.

 

رودخانه‌ی تایمز- Thames Cruise

River Thames

رودخانه تیمز (تایمز) نیروی حیاتی شهر لندن است، و از سالها پیش ورود صنعت به این شهر را میسر کرده است.رودخانه‌ی تیمز برای رومانی‌ها، پادشاهان انگلیس و همچنین در جنگ‌های جهانی از اهمیت استراتژیکی برخوردار بوده است. اکنون، شرکت‌های زیادی آماده‌ی ارائه‌ی خدمات کشتی‌رانی بر روی این رودخانه هستند. مسیر این کشتی‌ها از مکان‌های دیدنی لندن مثل تاور بریج، خانه پارلمان و چشم لندن نیز می‌گذرد.

 

مادام توسو لندن- Madame Tussauds

Madame Tussauds

این موزه در اصل نمایشگاه دائمی مجسمه های ماری توسو که به دست مادام توسو ساخته شده است، میباشد. مهم ترین بخش این موزه اتاق وحشت است که مجسمه ی جنایتکاران، قربانی انقلاب های فرانسه و افرادی مانند والتر اسکات و هوریشیو نلسون را در بر میگیرد. مجسمه‌های این موزه به گروه‌های مختلفی همچون هالیوود، خاندان سلطنتی و… تقسیم شده و به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که می‌توانید کاملاً از نزدیک با آن‌ها عکس بگیرید.

 

برج لندن- london tower

london tower

گردشگران و بازدید کنندگان از این مکان میتوانند به همراه یکی از افراد گادر یومان یا همان گادر حفاظتی قدیمی ملکه انگلیس به تماشای این برج حیرت آور بپردازد. در این تور با تاریخ ۹۰۰ ساله آن به عنوان یک کاخ سلطنتی، زندان، محل اعدام، خزانه، باغ وحش و حتی انبار مهمات آشنا می‌شوید. می‌توانید برج سفید را تماشا کنید، از اتاق‌های خواب پادشاه قرون وسطایی و گنجینه‌های خیره‌کننده سلطنتی دیدن کنید و خودتان وارد بخشی از تاریخ لندن شوید.

 

  • مراکز خرید در لندن که حتما باید سر بزنید !

مراکز خرید لندن

اگر مکان های دیدنی شهر لندن را نیز در نظر نگیریم با گشت و گذار داخل مراکز خرید این شهر متوجه این بهشت، که برای عاشقان خرید کردن بسیار جذاب و مناسب است، میشوید. این شهر دارای تعداد بسیار زیادی مرکز خرید، بازار و مغازه های بزرگ و کوچک است

 

برنت کراس – Brent Cross

برنت کراس Brent Cross

برنت کراس یکی از بهترین مراکز خرید داخل لندن است. این مرکز خرید در شمال غربی لندن واقع شده و از آن میتوان به عنوان اولین مرکز خرید در انگلیس اشاره کرد. در اواخر قرن ۱۷ و اوایل قرن ۱۸ این مکان با آن درخت کریسمس بزرگ کنار آسانسور یا چراغانی‌های لوکس، رویای شیرین مردم بخصوص کودکان بود. امروزه برنت کراس منزلگاه ۲۰۰۰ برند و مجموعه‌ای از ۱۲۰ مغازه، رستوران و کافه است.

 

 وستفیلد استراتفورد – Westfield Stratford city shopping centre

Westfield Stratford city shopping centre

وستفیلد استراتفورد بزرگ‌ترین مرکز خرید در اروپا و مکمل خواهر خود یعنی وستفیلد در Central Line است. برندهای معروف، فودکورت‌های بزرگ، همگی به این معنا است که یک روز کامل را می‌توانید در این مرکز خرید بگذرانید. در این مجموعه می‌توانید انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، پوشاک و لوازم ورزشی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب منزل و لوازم برقی را تهیه کنید. همچنین چند سینما، سالن بولینگ، مرکز تفریح کودکان، رستوران و کافه نیز وجود دارد.