دیدنی های یزد در تابستان

 خنک ترین جاهای دیدنی در یزد

شهر بادگیرها و خانه‌های تاریخی، شهری که مردمانش عاشق دوچرخه اند و راه رفتن در کوچه پس کوچه هایش می‌تواند یکی از مقاصد گردشگری در تابستان باشد. به عقیده بسیاری، یکدستی و یکپارچگی معماری یزد را در کمتر شهری در ایران می‌توان پیدا کرد و دیدن آن معماری باشکوه، خود جاذبه سفر به یزد است.

باغ دولت آباد

یکی از بی نظیرترین باغ‎های ایران باغ دولت آباد است. باغی سرسبز در دل کویر که یادگار اواخر دوره افشاریه است. بزرگترین حسن باغ، وجود بلندترین بادگیر جهان در آن است. بادگیری با ارتفاع ۳۳ متر و هشتاد سانتی متر که با تولید هوای خنک از مهمانان باغ استقبال می‌کند.

این باغ یکی از قدیمی ترین باغ های ایرانی است که ۲۶۰ سال قدمت دارد و در وسعت ۶.۴ هکتاری خود، نشانه هایی از بهشت را جای داده است تا بیننده را به دنیایی دیگر ببرد. زمانی وارد این باغ می شوید احساس نمی کنید که در شهر کویری یزد هستید و بوی گل و گیاهان شما را مدهوش خواهند کرد.

سفری تابستانه در شهر یزد

موزه آب یزد (خانه کلاهدوزها)

یکی از قشنگ ترین خانه‌های یزد، خانه کلاهدوزهاست. خانه کلاهدوزها مثل بیشتر خانه های یزد، خانه ای است باصفا در پنج طبقه که گذر یک رشته کاریز صدها ساله از میان آن، تماشایی ترش کرده. موزه آب موجود در این خانه نیز برای شناخت لوازم حفر قنوات، ابزار و ادوات اندازه گیری حجم آب، وسایل تامین روشنایی در قنات، ظروف نگهداری و حمل آب جای مناسبی است. بازار مسگرهای نیز در نزدیکی موزه آب و خیابان قیام واقع شده است.

سفری تابستانه در شهر یزد

خانه تهرانی ها

از دیگر جاذبه های شهر یزد خانه تهرانی ها است که متعلق به یکی از تجار ایرانی می باشد. خانواده ای تهرانی حدود ۲۵۰ سال پیش در این خانه زندگی می کردند و از تجار فرش در یزد بوده اند. زیبایی این خانه به اندازه ای است که تا مدت ها به عنوان کنسول گری اقتصادی برخی کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گرفته است. ساختمان این هتل دارای حیاط اصلی، نارنجستان و عمارت کلاه فرنگی، سه بادگیر زیبا، تالار بزرگ، چاه خانه، سرداب زیبا و فعال، هشتی و پشت بامی بزرگ و مشرف به بافت تاریخی یزد است.

سفری تابستانه در شهر یزد