خاص ترین مکان های گردشگری گیلان

قلعه رودخان

بر فراز ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن، بنایی تاریخی در میان درختان سر به فلک کشیده و در ارتفاعی بین ۶۶۵ تا ۷۱۵ متر از سطح دریا خودنمایی می‌کند؛ و آن بنا چیزی جزء «قلعه رودخان» نیست.این قلعه یادگاری‌ست از دوره ساسانیان که در گذشته‌های دور دژ دفاعی اسماعیلیان نیز بوده است. قلعه رودخان نه تنها شما را به سو سوی تاریخ می‌کشاند بلکه چشمان شما را با منظره‌ی روح نواز خود مزین می‌کند.

گیلان در تابستان  20 جای دیدنی گیلان در تابستان

گردنه حیران

«گردنه حیران» منطقه‌ای حیرت انگیز و تماشایی‌ست که با طول ۳۵ کیلومتر در میانه‌های جاده آستارا به اردبیل قرار دارد و به عنوان یکی از زیباترین مسیرهای جاده‌ای ایران شناخته می‌شود. زیبایی‌هایی در این گردنه وجود دارد که قدرت تکلم از توصیفش عاجز است.

جاهای دیدنی گیلان در تابستان  20 جای دیدنی گیلان در تابستان

شیطان کوه

از آن دسته جاذبه‌هایی که در سفر خود به گیلان و مخصوصا لاهیجان نباید از دست بدهید، «شیطان کوه» می‌باشد. در قدیم شیطان کوه به شاه نشین معروف بوده و محلی برای جمع‌کردن آب مورد نیاز مزارع به شمار می‌آمده، اما این روزها آب این استخر، وسعت زیادی پیداکرده و وسطش بنایی تاریخی هم دیده می‌شود.لازم به ذکر است، اگر به دنبال تفریحات دلپذیری چون تله کابین، شهربازی هستید این منطقه را به هیچ وجهه از دست ندهید.

گیلان در تابستان  20 جای دیدنی گیلان در تابستان

ماسوله

«ماسوله»، روستایی تاریخی و پلکانی‌ست که به اولین روستای تاریخی زنده کشور مشهور است. این روستای مه آلود به عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی گیلان شناخته می‌شود و هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی می‌باشد.معماری این روستای تاریخی به این صورت است؛ محوطه جلوی خانه‌ها و پشت‌ بام‌ها هر دو به‌ عنوان پیاده‌رو استفاده می‌شوند و همچنین بافت معماری ماسوله در دوران زندیه شکل‌گرفته و خیابان‌های کوچک و پله‌های بسیار اجازه‌ی عبور هر گونه وسیله‌ی نقلیه را به درون این روستای زیبا نمی‌دهد.

گیلان در تابستان  20 جای دیدنی گیلان در تابستان

آبشار دودوزن

«آبشار دودوزن» از آبشارهای زیبای استان گیلان است که در منطقه کوهستانی و ییلاقی سیاهمزکی قرار دارد. هنوز پژوهش‌های دقیقی در مورد این آبشار صورت نگرفته است و به همین سبب کسی ارتفاع دقیق آن را نمی داند اما عددی برابر ۵۴ متر برای آن ذکر شده است. پوشش جنگلی انبوه، رودخانه‌های پر جوش و خروش، چشمه‌های آب و زیبایی‌های کم نظیر در حوالی این آبشار از جمله دلایلی است که گردشگران را به این منطقه می‌کشاند.

جاهای دیدنی گیلان  20 جای دیدنی گیلان در تابستان

 

تله کابین لاهیجان

تله کابین احرار یا بام سبز در شهر لاهیجان، استان گیلان، ایران و دارای مناظر زیبای طبیعی است. این تله کابین در پی عقد قراردادی بین شهرداری لاهیجان و شرکت احرار در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد. از آن پس توسط شرکت دوپلمایر اتریش و بخش خصوصی شرکت احرار اداره می‌شود.

 20 جای دیدنی گیلان در تابستان

آبشار لاتون

آبشار لاتون در ۱۵ کیلومتری آستارا ، شهر لوندویل و روستای کوته کومه قرار دارد.ارتفاع تقریبی آبشار لاتون ۱۰۵ متر است که از لحاظ ارتفاع، مرتفع ترین آبشار ایران است.علاوه بر آبشار اصلی، آبشار دیگری با فاصله ی ۱۰ متری آن قرار دارد که ۶۵ متر ارتفاع دارد و سر ریز آب آن نسبت به آبشار اصلی بیشتر و عریض تر است.

 20 جای دیدنی گیلان در تابستان

پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان از جاهای دیدنی رشت طبیعتی زیبا را به شما هدیه می کند و می تواند لحظات خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد. پارک سراوان دارای امکانات نسبتا مناسبی برای گردشگران است که آن را به مقصدی محبوب برای خانواده ها و افراد در همه سنین تبدیل کرده است. دریاچه ی زیبا و رودخانه ی خروشان پارک سراوان ، تفاوت مهم آن با دیگر پارک های جنگلی می باشد که با جلوه های خود شما را غافلگیر می کنند.

 20 جای دیدنی گیلان در تابستان