جاذبه های دیدنی گرگان

جاذبه های دیدنی گرگان

پارک جنگلی ناهارخوران ، طبیعت ژوراسیک گرگان

 

پارک جنگلی ناهارخوران
پارک جنگلی ناهارخوران

اگر حدود ۸ کیلومتر از مرکز شهر گرگان به سمت جنوب این شهر بروید، در دامنه‌های کوه به بهشتی می‌رسید که آب‌وهوای دلچسب و غوغای درختان رنگارنگش هوش از سرتان می‌برد. جنگل ناهارخوران از دل دوران ژوراسیک سر برآورده و به شکل جواهری، حوالی گرگان را زینت داده است. این پارک جنگلی از جذاب‌ترین جاهی دیدنی گرگان است که سهم گردشگری بالایی در این منطقه دارد و مکان مناسبی برای گردشگری و طبیعت‌گردی در نواحی شمالی ایران است. در این جنگل حسابی پیاده‌روی کنید و لحظه‌های خودتان را با آرامش چشمه‌های زلال و طراوت درختان این بهشت شمالی شریک شوید.

 

 

دریاچه توشن ، زلالی آب در آغوش سرسبزی درختان

دریاچه توشن
دریاچه توشن

در بین جاهای دیدنی گرگان ، روستای توشن در النگدره که در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان گرگان واقع شده است را فراموش کنید. در این روستا دریاچه سد توشن با تصویر زیبایی که از طبیعت بکر پیش رویتان می‌گذارد، شما را غرق فضای خلسه‌آور خود می‌کند. خاصیت روستای توشن، سادگی دلفریبی است که در گوشه‌به‌گوشه‌ی آن مشهود است و دریاچه‌ی آن یکی از بهترین جاهایی است که می‌شود برای گشت‌وگذار به سراغش رفت. آببندانی که در این روستا وجود دارد با همدستی سرسبزی جنگل اطرافش، دریاچه‌ای خواستنی در دل طبیعت به‌وجود آورده که بهانه‌ای شیرین برای اتراق و وقت‌گذارانی است.

 

 

جنگل جهان نما ، سفری به بام سبز شمال

جنگل توسکستان ، پبچ‌وخم‌هایی که شما را به طبیعتی رمانتیک می‌رساند

جنگل توسکستان
جنگل توسکستان – عکس از تابناک

در جنوب شرقی گرگان با فاصله‌ای نزدیک به ۱۳ کیلومتر، جاده‌ای منتهی به طبیعتی شمالی نابی جا خوش کرده که زیبایی چشمگیر جنگلی‌اش، چهره‌ی رمانتیک طبیعت را به شما نشان می‌دهد. مسیر جاده‌ی توسکستان که طول آن به ۳۰ کیلومتر می‌رسد، با زیبایی روستایی و جنگلی مزین شده است. در بین جاهای دیدنی گرگان حتماً  سری به جنگل توسکستان بزنید و با راندن در جاده‌ی افسانه‌ای آن که در پاییز زیبایی‌اش به اوج می‌رسد، سفری آرامش‌بخش را تجربه کنید.

 

 

دهکده جهان نما ، کوهستانی به زیبایی آلپ

دهکده جهان نما
دهکده جهان نما

برای تجربه‌ی زندگی در روزگاری که خبری المان‌های شهری نبوده و زندگی روستایی هنوز خلوص اولیه را داشته، دهکده جهان نما در گلستان مقصد معرکه‌ای است. این دهکده در پناه منطقه‌ی حفاظت شده‌ی جهان نما، از آسیب‌های زندگی شهری در امان مانده و زمان و تکنولوژی اثر ناچیزی در این روستای توریستی داشته است. این دهکده در جنوب شهرستان گرگان و جنوب شرقی کردکوی قرار دارد و بکری و لطافت آن شبیه هیچ کدام از روستاهای ایران نیست. وقت‌گذرانی در این ییلاق، در دل رشته کوه‌های البرز، فرصت خوبی است که از زندگی بومی روستایی، طبیعت وحشی و هوای ناب کوهستانی غرق لذت شوید.

 

 

مدرسه عمادیه گرگان ، ردپای علم در تاریخ صفویه

مدرسه عمادیه گرگان | جاهای دیدنی گرگان
مدرسه عمادیه گرگان

در خیابان امام خمینی گرگان، در دل محله‌ای قدیمی، بنایی وجود دارد که از دل تاریخ صفویه بیرون آمده و رنگ و بویی از جنس دانش دارد. مدرسه عمادیه گرگان که به مدرسه آقا حسین عمادیه و دروازه نو هم شناخته شده، توسط روح الله حسینی استرآبادی تأسیس شده است. این بنای مستطیلی با معماری جذاب و سنتی در دو طبقه ساخته شده و در چهار وجه خود، چهار ایوان زیبا دارد. حیاط مدرسه به شکل دلچسبی با درخت، باغچه و حوض تزیین شده و قرینگی بافت بنا، جذابیت سنتی خاصی دارد.

 

آدرس مدرسه عمادیه روی نقشه گوگل

کاخ موزه گرگان ، عمارتی در دل شهر

کاخ موزه گرگان | جاهای دیدنی گرگان
کاخ موزه گرگان

عمارت زیبایی از خاندان پهلوی در گرگان به جا مانده که امروز با مرمت‌هایی تبدیل به موزه گرگان شده است. این عمارت در دوره‌ی رضاخان با معماری دو طبقه به سبک و سیاق اورپایی‌ها بنا شده و با عنوان نخستین موزه شمال لقب گرفته است. بازدید از این موزه برای عموم آزاد است و در پارک شهر گرگان، در میدان ولیعصر واقع شده است. معماری با شکوه این عمارت از ویژگی‌های جذاب موزه به شمار می‌رود.

 

 

آبشار رنگو ، سادگی زیبای طبیعت

در جنوب غربی گرگان آبشار کم ارتفاع اما زیبایی در دل جنگل جا خوش کرده است. طراوت و خنکای آبشار  رنگو طراوت و زیبایی سرسبزی اطرافش را دو چندان کرده است. ساختار این آبشار شکلی نیم دایره‌ای دارد و سادگی دلنشینی به طبیعت بکر منطقه داده است. برای رسیدن به این آبشار زلال، پیاده‌روی دلنشینی منتظرتان است و اما خبری از امکانات خاص گردشگری در این منطقه نیست.

خانه تقوی ها ، جذابیت قاجاری در گرگان

خانه تقوی ها جا مانده از دوران قاجار است که صاحب آن یکی تاجرهای زمان، به نام میرزا محمد تقی تقوی بوده است. مساحت این مجموعه نزدیک ۲۰۰۰ متر است و در حدود ۱۰ حیاط اصلی و فرعی را در خود جا داده است. حیاط‌های بیرونی و اندرونی، حیاط سر طویله، حیاط مطبخ و… از جمله این حیاط‌ها هستند. در ساخت این اثر تاریخی مصالحی همچون گچ، آهک، چوب، آجر و خشت خام استفاده شده است. بخشی از این مجموعه توسط سازمان میراث فرهنگی خریداری شده و باقی در انحصار وارث‌ است.

گرگان بهشتی در استان گلستان، پر از دیدنی‌هایی است که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. جاهای دیدنی گرگان تنوع بالایی دارد که چند نمونه از آن‌ها را برای شما معرفی کردیم. منتظر نظرات و تجربه‌های شیرین شما از مناطق دیدنی این سرزمین بهشتی شمالی هستیم.