تور گردشگری تایلند

همان طور که می دانید کشور تایلند کشوری است که همه ساله گردشگران بسیاری از سراسر دنیا آن را به عنوان مقصد سفر خود بر می گزینند ما در این مقاله قصد بر این داریم که دلایل این محبوبیت و جذابیت تایلند را در بین تور های مسافرتی برای شما بازگو نماییم. تایلند کشوری است ساحلی که در بین شبه جزیره های هند و چین در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته،پایتخت این کشور بانکوک واز جمله شهر هایی از تور تایلند است که همه ساله گردشگران بسیاری را مجذوب خود می نماید. این کشور به دریا نزدیک و خطوط ساحلی بسیاری دارد و همین امر باعث می شود که ما در تایلند با آب و هوایی بسیار مطبوع ومعتدل مواجه شویم.

در تور تایلند می توانیم از شهر های زیبا ، سرسبزو پر جاذبه ای همچون بانکوک، پاتایا، پوکت، سامویی و چیانگ مای دیدن نموده و نهایت لذت را از زیبایی ها و جاذبه های گردشگری آنها نصیب خود نماییم. تایلند از نظر آب و هوایی به سه فصل گرم و خشک،گرم و مرطوب،و فصل نسبتا سرد تقسیم می شود و بهترین زمان برای انتخاب تایلند فصل سرد آن یعنی بین ماه های نوامبر و فوریه می باشد که هم گرمای کم تری را تحمل نماییم و هم بارش باران کمتر باشد.

مردم تایلند مردمانی بسیار مهربان،خندان ومهمان نواز هستند دین اکثر آنان بودایی و بعضی نیز مسامان هستند. بیشتر مردم این کشور تا حد قابل قبولی به انگلیسی صحبت کردن مسلط می باشند لذا در تور تایلند اگر کمی انگلیسی بدانیم میتوانیم به راحتی از گشت وگذار و ماجراجویی انفرادی و به دور از تورهای داخل شهری خود در تایلند لذت ببریم .

خاک تایلند بسیار حاصلخیز بوده و در مراکز آن برنج کاری رونق فراوان دارد. در تور تایلند شاهد این هستیم که همه روزه و در هر شهر و روستایی پرچم تایلند راس ساعت 8 صبح با احترام و تشریفات خاص خود بر افراشته و در ساعت 6 بعد از ظهر پایین می آید و این نشان از عرق ملی و عشق به وطن مردم این کشور و حمایت آنان از حکومت پادشاهی تایلند می دهد.

اگر قصد سفر به کشورهای ساحلی را دارید، بی شک یکی از زیبا ترین مکان ها تایلند می باشد و بسیار انتخاب مناسبی می باشد. به همین جهت تایلند همیشه جزء اولین انتخاب های گردشگران ایرانی بوده است. از مهم ترین شهرهای تور تایلند که شهرهای توریستی هستند، میتوان به بانکوک، پاتایا، پوکت و سامویی اشاره کرد.

گردشگران در سفر به تایلند می توانند علاوه بر تفریحات ساحلی انتظار مناظر بسیار حیرت انگیز طبیعی و مقبره های شگفت انگیز را داشته باشند. بهترین زمان برای انتخاب تور تایلند در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است و شما می توانید با استفاده از میانگین دما و بارش هر ساله هر یک از شهر های تایلند اطلاعات مفیدی در این زمینه بدست آورید.

اگر علاقه مند به سواحل شنی، ورزش های آبی، حمام آفتاب هستید بهترین زمان برای تور تایلند نوامبر تا آوریل (مهر تا بهمن ماه) که هوا به نسبت به خشک تر می باشد. از ماه می تا اکتبر (اردیبهشت تا اوایل مهرماه) که به فصل سبز شهرت دارد به دلیل بارندگی زیاد معمولا اقامتگاه ها ازرانتر و سواحل خلوت تر می باشد.

دیدنیهای تایلند,جاهای دیدنی تایلند

در تور تایلند می توانیم از شهر های زیبا ، سرسبزو پر جاذبه ای همچون بانکوک، پاتایا، پوکت و …دیدن کنیم

نکات سفر به تایلند
در تور تایلند آب آشامیدنی را نمی توان از لوله آب تهیه کرد و باید آب بخرید. البته هتل روزانه دو شیشه آب به اتاق ها میدهد. این آب هزینه ای برای مسافر ایجاد نمیکند. اما اگر آب بیشتر یبخواهد هزینه آن دریافت می شود. در تمام اتاق های هتل تایلند صندوق هایی برای نگه داری وسایل وجود دارد.

برای تحویل گرفتن اتاق در هتل ساعت ۲ بعد از ظهر و زمان تحویل اتاق ۱۲ است.

واحد پول در تایلند:
پول رایج: واحد پول در تایلند bath ( به صورت مخفف bt.bht یا b  )می باشد

بانک ها و امکانات تبدیل: نرخ تبدیل پول در بانک ها بسیار مناسب تر است. پس از آنکه بانک ها تعطیل کردند شما می توانید در هتل، در کیوسک های تبدیل پول یا مغازه های صرافی پول خود را تبدیل کنید. بانک ها و صرافان در شهرهای گردشگری هر پولی را قبول می کنند.

کمپینگ
یکی از جذاب ترین فعالیت های گردشگری در تور تایلند، طبیعت گردی می باشد. چندین پارک ملی با امکانات کمپینگ و نیز چند جزیره وجود دارد. کمپینگ در حیات وحش را توصیه نمی کنیم زیرا دزدی و راه زنی بسیار است.

تایلند،تور تایلند

یکی از جذاب ترین فعالیت های گردشگری در تور تایلند، طبیعت گردی می باشد

آب و هوای  تایلند
تایلند به جز در منطقه شرجی شمالی با بدترین زمستان، آب و هوای خوبی دارد. نوامبر تا فوریه بهترین ماهها در بانکوک هستند که فصل خنک نامیده می شوند. در این فصل دما عالی بوده و رطوبت کمتر است و البته به ندرت نیز باران می بارد.

نوع پوشش در سفر به تایلند
برای آب و هوای استوایی لباس نخی مناسب تر است. یک ژاکت سبک نیز در صورت سفر به تپه ها در زمستان به دردتان می خورد. تنها مکان دیگری که در آن احساس سرما می کنید رستوران های دارای تهویه مطبوع می باشد.

بهتر است از پوشیدن لباس هایی که باعث توجه می شوند اجتناب کنید. تایلندی ها درباره پوشیدگی لباس به جز در سواحل سخت گیر هستند.

شکایات
اگر با هتل، فروشنده، سازمان یا فردی در تایلند دچار مشکل شدید نباید کنترل خود را از دست بدهید. اگر شکایت شما تأثیری روی فرد و مؤسسه مورد نظر نداشت با اداره گردشگری تایلند مشاوره کنید؛ در موارد جدی پلیس گردشگری می تواند در حل مشکل به شما کمک کند.

در هر کجای کشور از هر تلفنی می توانید با ۱۱۵۵ تماس بگیرید؛ این اپراتور انگلیسی زبان نزدیکترین افسر پلیس گردشگری به شما را وصل می کند.

رانندگی در تایلند
شرایط جاده همانند بسیاری از کشورهای آسیایی، رانندگی از سمت چپ انجام می شود. بدلیل ترافیک شدید، شرایط رانندگی در کلانشهر بانکوک دشوار است.

اوج ترافیک در کل روز است و تنها یک وقفه کوچک دارد. در بزرگ راههای اصلی شهر رانندگان بسیار بی دقت رانندگی می کنند و در هر کجای مسیر که بخواهند حرکت می کنند.

وقتی با آداب رانندگی محلی آشنا شوید نیازی نیست که خیلی دقت کنید. همچنین در خیابان های یکطرفه مواظب اتوبوس هایی باشید که از رو به رو به شما نزدیک می شوند.

بر اساس قوانین و مقررات تایلند، برای رانندگی در شهرهای این کشور نیاز به گواهینامه بین المللی دارید.

سوخت: بنزین به صورت عادی و سوپر در دسترس است. پمپ بنزین ها برای صرفه جویی در انرژی پیش از ساعت ۱۰ شب می بندند.

جریان برق استاندارد در تایلند
جریان برق استاندارد در تایلند ۲۲۰ ولت است. اغلب اتاق های هتل ها برای ریش تراش دارای پریز برق می باشند. برخی نیز سوکت های ۱۱۰ ولت دارند. پریزها دارای دو پین بوده و باید بسته به محلی که از آن می آیید اداپتور یا ترانسفورمر داشته باشید.

ساعت کاری در تایلند
ساعت کاری ۸:۳۰ صبح تا ظهر و ۱ تا ۴:۳۰ بعداز ظهر، دوشنبه-جمعه برای دفاتر دولتی است. بانکها ۸:۳۰ صبح تا ۳:۳۰ بعد از ظهر تا ۳:۳۰ بعد از ظهر باز هستند. فروشگاه های بزرگ معمولاً هفت روز هفته ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز هستند و در طول فصل های شلوغ تا ۱۱ شب باز هستند.

تایلند،تور تایلند

گردشگران در سفر به تایلند می توانند از مقبره های شگفت انگیز تایلند هم دیدن کنند

مذهب مردم تایلند
در تایلند بیش از ۹۰ درصد جمعیت بوداییان هستند، اما بقیه مذاهب نیز مانند اسلام (بویژه در جنوب تایلند)، مسیحی، هندو و انواع مذاهب روح باور در این کشور حضور دارند.

کد کشور تایلند
کد کشور تایلند ۶۶ است. برای تماس های خارجی از تایلند باید ابتدا ۰۰۱، کد کشور و سپس کد منطقه را شماره گیری کنید.

اگر به کمک تلفن بین المللی نیاز دارید با ۱۰۰ تماس بگیرید. برای اجتناب از هزینه اضافی هتل ها برای تماس های تلفنی از تلفن های عمومی در دفاتر پست سرتاسر کشور استفاده کنید. گزینه دیگر خرید سیم کارت محلی با ارزش اندوخته از مغازه موبایل فروشی است. این سیم کارت ها دارای شماره محلی بوده و دریافت یا تماس های محلی دارای نرخ های محلی می باشند.

جهت اخذ روادید توریستی تایلند به مدارک زیر نیاز دارید:
* اصل و کپی بلیط تایید شده هوایی به مقصد تایلند

*    ۳ قطعه عکس جدید ۶×۴ رنگی تمام رخ و بدون عینک

*   اصل گذرنامه با اعتبار بیش از شش ماه

*  کپی از صفحات دو الی یازده گذرنامه های قدیمی

*   عکس صفحات اعتبار و خروج برای گذرنامه های جدید

*  تکمیل ۳ برگ فرم صدور ویزا ( فرم ویزا باید تایپ شده باشد)

*   یک نسخه کپی از صفحه اول شناسنامه، پرداخت هزینه روادید (وجه قابل پرداخت فقط به واحد پول یورو و به مبلغ ۲۵ یورو است)

*   ارائه اسناد مالی (برای آقایان و فقط ارائه یکی از مدارک ذیل الزامی می باشد): اظهار نامه بانکی (آخرین کارکرد حساب بانکی) یا کپی سند مالکیت منزل یا معرفی نامه شغلی از محل کار.

*  هزینه روادید از کلیه همراهان اخذ می گردد. هزینه های پرداخت شده در صورت رد درخواست متقاضی یا انصراف وی، غیر قابل استرداد می باشند.

*  برای افرادی که درخواست ویزای تجاری جهت کار در تایلند را دارند و دارای مدارک قانونی مرتبط هستند، سفارت تنها قادر به ارائه ویزای یکبار ورود تجاری با اعتبار 3 ماهه می باشد.

*  این افراد و یا شرکتهای مرتبط با آنان، باید به محض ورود به تایلند با مرجع وابسته در تایلند جهت تمدید ویزا و قانونی نمودن اقامت خود در تایلند تماس حاصل نمایند.

*  چنانچه اتباع جمهوری اسلامی ایران از طریق سایر نمایندگی های این کشور در خارج از کشور تقاضای صدور روادید بنمایند، مجوز روادید از طریق وزارت امورخاجه تایلند صادر شده و این امر حداقل دو هفته به طول می انجامد.