تور لحظه آخری شیراز

تورهای لحظه آخری چیست؟

تور لحظه آخری به توری گفته میشود که در حداقل فاصله زمانی تا تاریخ شروع تور قرار گرفته است( که این مدت زمانی معمولا بین 1 تا 2 روز مانده به اتمام تاریخ ثبت نام تور و اجرای آن تور است) و به دلیل عدم تکمیل ظرفیت سهمیه رزرو شده توسط آژانس ها، تور ها با قیمتی بین 10% تا 50% پایین تر از قیمت واقعی خود به فروش می رسند.

تور لحظه آخری
تور لحظه آخری

تفاوت تور لحظه آخری و تور معمولی

احتمالا برای شما سوال پیش بیاید که تفاوت تور لحظه آخرین با تور معمولی چیست؟ به شما این اطمینان را میدهیم که از نظر فنی این دو هیچ تفاوتی با نیز ندارند و تنها به عاملی که در ابتدا ذکر شد تورهای لحظه آخرین ارزان خیس ارائه میگردند . بزرگ ترین حسن این تور ارزان بودن آن است . برای مثال تور استانبول در روز ها معمولی سال بها های متفاوتی داراست البته همین تور زمانی تحت عنوان لحظه آخرین ارائه شود قادر است تا ۵۰ % نسبت به روزهای معمولی ارزانتر باشد و به شما این امکان را می دهد از تور خود با هزینه‌ی پایین لذت ببرید.

شیراز
شیراز

شیراز برای سفر؟

شیراز از آن شهرهایی است که هر گوشه اش یک روایت دارد؛ از زیبایی که باغ های بهشت گونه اش راوی آن هستند تا شعر و ادب که بزرگانی چون حافظ و سعدی به آن جان بخشیده اند. گویی زیبایی روی شیراز در حسن ذوق مردمانش هم بی اثر نبوده است. با این اوصاف برای گردشگران، شیراز بهشتی است که باید غرق در دیدنی هایش شد. پس بهتر است قبل از اینکه بار سفر بست؛ بیشتر از دیدنی ها، بازارها و حتی جاذبه های کمتر شناخته شده اش دانست. با جااینجاس همراه شوید.

تو شیراز کجا رو بگردیم؟

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم؛ شیراز جاذبه های خود را هم از تاریخ وام گرفته است و هم از شعر و طبیعت. برای شهری که مدت ها بر مسند پایتختی ایران نشسته و زاگرس، هوای آن را مطبوع کرده؛ وجود بناهای تاریخی و باغ های چشم نواز چیز عجیبی نیست. در معرفی این جاذبه ها، ما نخست از دیدنی های نام آور شیراز با شما سخن خواهیم گفت و بعد به سراغ آنهایی خواهیم رفت که شاید کمتر یا حتی هرگز نامشان را نشنیده باشید.

باغ های شیراز؛ بهشت روی زمین

خوشا شیراز و وضع بی مثالش! بیراه نیست اگر حافظ این مصرع را در وصف باغ های زیبای شیراز سروده باشد. باغ گلشن یا عفیف آباد در خیابانی به همین نام که یک عمارت قدیمی در میان آن قد علم کرده و نقش عمارت بر چهره حوض بزرگ باغ سایه انداخته است. باغ دلگشا در میان همتایان خود به زیباترین شهرت دارد. درختان نارنج که عطر آنها در بهار از رهگذران دلربایی می کند و آب نماهای زیبا چهره ای ماورایی به این باغ بخشیده اند. باغ ارم در خیابان ارم هم دنیایی است از گیاهان متنوع. درختان بهارنارنج، سروناز و رُز که به دختران شیراز شهره اند، گیسوان خود را بر پیکر باغ رها کرده اند. و باغ جهان نما که عمارت هشت ضلعی در میان آن قرار گرفته و در دوره ای به خاطر زیبایی اش به زینت الدنیا مشهور بوده است.

بناهای تاریخی و آرامگاه ها

یادگارهای به جا مانده از گذشته در شیراز بسیارند. از آرامگاه حافظ که به آن حافظیه هم گفته می شود و در بخش جنوبی دروازه قرآن است، سعدیه؛ مدفن شاعر بزرگ ایرانی و همسایه باغ دلگشا، ارگ کریم خان در شمال شرق میدان شهدا که یادگار بزرگ دوران زندیه است تا تخت جمشید با کاخ های دیدنی اش. البته مجموعه تخت جمشید در مرودشت واقع شده و 60 کیلومتری از شیراز فاصله دارد.