تور لحظه آخری اصفهان

تورهای لحظه آخری چیست؟

تور لحظه آخری به توری گفته میشود که در حداقل فاصله زمانی تا تاریخ شروع تور قرار گرفته است( که این مدت زمانی معمولا بین 1 تا 2 روز مانده به اتمام تاریخ ثبت نام تور و اجرای آن تور است) و به دلیل عدم تکمیل ظرفیت سهمیه رزرو شده توسط آژانس ها، تور ها با قیمتی بین 10% تا 50% پایین تر از قیمت واقعی خود به فروش می رسند.

تور لحظه آخری
تور لحظه آخری

تفاوت تور لحظه آخری و تور معمولی

احتمالا برای شما سوال پیش بیاید که تفاوت تور لحظه آخرین با تور معمولی چیست؟ به شما این اطمینان را میدهیم که از نظر فنی این دو هیچ تفاوتی با نیز ندارند و تنها به عاملی که در ابتدا ذکر شد تورهای لحظه آخرین ارزان خیس ارائه میگردند . بزرگ ترین حسن این تور ارزان بودن آن است . برای مثال تور استانبول در روز ها معمولی سال بها های متفاوتی داراست البته همین تور زمانی تحت عنوان لحظه آخرین ارائه شود قادر است تا ۵۰ % نسبت به روزهای معمولی ارزانتر باشد و به شما این امکان را می دهد از تور خود با هزینه‌ی پایین لذت ببرید.

تورهای لحظه آخری چیست؟

اصفهان به دلیل بناها و شاهکارهای معماری بی نظیرش شهرتی عالمگیر دارد و به لحاظ تاریخی بسیار غنی می باشد. شهر اصفهان در طول تاریخ چند بار پایتخت سلسله های مختلف بوده و به همین دلیل پر از آثار تاریخی زیباست که بازدید از آن ها میتواند بسیار لذت بخش باشد. لازم به ذکر است که بگوییم اصفهان که معروف به نصف جهان است به اندازه ای زیباست که با یکبار سفر به آن نمی توان از تمامی آنچه که این شهر در خود دارد بازدید نمود. در این شهر تنها جاذبه های تاریخی و گردشگری نیست باعث محبوب شهر شده، بلکه مردم خون گرم و فرهنگ اصیل این منطقه سبب جذب مسافران زیادی از سراسر جهان به سمت این شهر می شود.

راهنمای سفر به اصفهان - کجارو

استان اصفهان از لحاظ جغرافیایی در فاصله ۴۳۵ کیلومتری جنوب استان تهران واقع می باشد و از نظر بزرگی و جمعیت، سومین شهر ایران است. این شهر آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری دارد که بعضی از آن ها در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارند. اصفهان در سال ۲۰۰۶ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد و به همین دلیل سالانه مسافران زیادی از سراسر جهان و حتی خود ایران به سمت آن سفر می کنند.

این استان به ۱۴ منطقه شهری تقسیم می شود که به ترتیب از سمت غرب به خمینی شهر، از جنوب به فلاورجان، از شمال به شاهین شهر و از سمت شرق هم به دشت سجزی متصل می گردد.

آب و هوای شهر اصفهان

با توجه به این که اصفهان از لحاظ جغرافیایی در منطقه ی نیمه بیابانی ایران واقع است، شرایط آب و هوایی آن هم از این موضوع متاثر می باشد. این استان در مناطق شمالی و شرقی خود دارای آب و هوای کویری بوده و هر چه به سمت جنوب آن حرکت می کنید، بیشتر شاهد شرایط آب و هوایی خنک هستید.

به طور کلی، آب و هوای این شهر معتدل و خشک است و در آن بارف و باران کمی می بارد. در تابستان در گرم ترین حالت، دمای هوا به ۴۰ درجه سانتی گراد می رسد.

با تمام توضیحاتی که در بالا گفته شد، بهترین زمان سفر به اصفهان فصل پاییز می باشد، در این فصل البته مسافران زیادی هم به اصفهان سفر می کنند و متوسط هزینه ها کمی بالا می رود، اگر می خواهید که در فصل ارزانی به اصفهان سفر کنید پیشنهاد ما زمستان است.

آشنایی با شهر اصفهان - هرآنچه در مورد اصفهان باید بدانیم - چمدون

مختصری از تاریخ شهر اصفهان

اصفهان از آن دسته شهرهایی است که می توان ساعت ها درباره تاریخ آن صحبت کرد، اما اگر به طور مختصر بخواهیم درباره این شهر صحبت کنیم، می توان به بنیان گذار شهر اصفهان که سومین پادشاه سلسله پیشدادیان فردی به نام تهمورث بود نیز نام برد. شهر اصفهان در بیشتر دوره های تاریخی به عنوان مرکز حکومت یا یک شهر مهم از لحاظ سیاسی یا اقتصادی به شمار می رود که از جمله مهمترین دوره های حکومتی که می توان از اهمیت اصفهان در آن ها نام برد، دوره هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان، دوره تاریخی پس از ورود اسلام، دوره سلجوقیان، صفویان، قاجاریان و پهلوی نام برد. جالب است بدانید در زمان های گذشته به دلیل اینکه این شهر محلی برای گردهمایی سپاه ایران به شمار می رفت، به آن اسپهان گفته می شد که بعد از ورود اسلام بنابر دلایل تلفظی نام این شهر کم کم به اصفهان مشهور شد.

مکان های دیدنی اصفحان

میدان نقش جهان: که با نام میدان امام نیز شناخته می‌شود یکی از زیباترین جاهای دیدنی اصفهان است. در واقع، تجمع بسیاری از بناهای باستانی این شهر در میدان نقش جهان است. این میدان زیبا در طول عمرش در حکومت‌های مختلف، فراز و فرودهای زیادی داشته و در بازه‌هایی از زمان مورد بی‌مهری حاکمان قرار گرفته است؛ اما امروزه باشکوه فراوان علاقمندانی در سراسر جهان دارد.