تنگه هرمز و عجایبش

هرمز تنها یک جزیره نیست بلکه سرزمین شگفتی‌ها است؛ جزیره‌ای سرخ رنگ که از دل دریا بیرون آمده است. جزیزه‌ای هزار رنگ که هر گوشه‌ از آن داستانی برای شنیدن و طرحی برای دیدن دارد. هرمز را باید زندگی کرد خاکش را لمس کرد، طلوع و غروب را از بلندای صخره‌هایش تماشا کرد و تن به امواج دریای بی‌کرانش سپرد. جاذبه‌های گردشگری این جزیره کوه، غار، ‌دره و صخره‌هایی شگفت‌آور هستند که با اجاره خانه در جزیره هرمز و سفر به آن می‌توانید آن‌ها را از نزدیک ببینید و لذت ببرید. هرمز تنها یک جزیره نیست بلکه سرزمین شگفتی‌ها است؛ جزیره‌ای سرخ رنگ که از دل دریا بیرون آمده است. جزیزه‌ای هزار رنگ که هر گوشه‌ از آن داستانی برای شنیدن و طرحی برای دیدن دارد. هرمز را باید زندگی کرد خاکش را لمس کرد، طلوع و غروب را از بلندای صخره‌هایش تماشا کرد و تن به امواج دریای بی‌کرانش سپرد. جاذبه‌های گردشگری این جزیره کوه، غار، ‌دره و صخره‌هایی شگفت‌آور هستند که با اجاره خانه در جزیره هرمز و سفر به آن می‌توانید آن‌ها را از نزدیک ببینید و لذت ببرید.

دره سکوت آرام‌ترین قسمت جزیره هرمز است. این دره به علت داشتن مقدار زیادی نمک، توانایی جذب نیروهای منفی و خنثی کردن بازتاب صدا را دارد؛ نام دره سکوت را به همین دلیل برایش انتخاب کرده‌اند. از آن‌ جایی که در گذشته مردم محلی با ضربه‌های تبر از دل تپه‌ها و کوه‌های دره سنگ‌ نمک استخراج می‌کردند، به آن «تبرزن» هم می‌گویند. الهه نمک که در انتهای دره قرار گرفته یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی هرمز است. صخره‌ای شکل گرفته از نمک که بازدیدکنندگان در همان نگاه اول محو زیبایی‌اش می‌شوند. برای نزدیک شدن به الهه نمک باید کفش‌هایتان را دربیاورید. در نظر داشته باشید که ساختار آن سست و توخالی است. افتادن شما در دل یکی از این حفره‌ها سبب آسیب دیدنتان می‌شود.

 

قلعه پرتغالی‌ها

جزیره جادویی هرمز خوش‌رنگ‌ترین قلعه جهان را دارد؛ قلعه‌ای سرخ‌رنگ با پس‌زمینه‌ آبی آسمان  و دریا و منظره‌ای دیدنی از خانه‌های روستایی جزیره. قلعه پرتغالی‌ها با قدمتی ۵۰۰ ساله در روزگاری که جزیره تحت سلطه پرتغالی‌ها بود، به دستور دریانورد آلفونسو آلبرکرک، ساخته شد. هرچند قسمت زیادی از قلعه تخریب و در زیر خاک جزیره و آب دریا مدفون شده است اما آب‌انبار، کلیسا و قسمتی از سربازخانه باقی‌مانده است که می‌توانید از آنها بازدید کنید.

 

جاذبه توریستی و تفریحی بزرگترین فرش خاکی جهان

بزرگ‌ترین فرش خاکی جهان بر تن یکی از ساحل‌های جزیره هرمز نقاشی شده است، آن هم با خاک رنگی جزیره! این فرش با طرح‌ها و نمادهایی از افسانه‌های محلی، قایق‌های ماهی‌گیری و حیواناتی مانند لاکپشت و آهو، با استفاده از ۱۸ رنگ مختلف، توسط تیم هنرمند آقای مهدی درویشی و با کمک افراد بومی نقاشی شده است. هر سال بیست و هشتم اسفند ماه در کنار این فرش مراسم باشکوهی به مناسبت نوروز برگزار می‌شود.