سفر به مالزی

مالزی تقریبا در قلب ناحیه ی شرق آسیا قرار دارد و از دو بخش مالزی شرقی و غربی تشکیل شده است. ناحیه ی غربی شامل 11استان بوده و پایتخت آن نیز در این منطقه قرار دارد. ناحیه شرقی شامل 2 استان بوده بصورت جزیره می باشد. بخش غربی از شمال با تایلند واز جنوب با سنگاپور مرز مشترک دارد وچهارپنجم ساکنان این کشور را در خود جای داده است.

 اماکن دیدنی مالزی

کوالالامپور، پایتخت مالزی در شرق آن واقع شده است. این کلان شهر بزرگ دارای تعداد زیادی آسمان خراش های چشمگیر، مراکز خرید، موزه، سالن های تئاتر، هتل ها و رستوران های بین المللی می باشد. ملاکا یک شهر تاریخی با معماری های منحصر به فرد است. جزیره پنانگ برای داشتن غذاهای دلپذیر معروف است. با بازدید از ارتفاعات کامرون می توانید از آب و هوای سرد، مناظر دیدنی و مراتع و مزارع گل لذت ببرید. لنکاوی، تیومان (Tioman) و جزایر پرهنتیان (Perhentian) از جزایر زیبای دنیا هستند و ردانگ (Redang ) برای غواصان یک مقصد عالی است. مالزی شرقی برای داشتن جنگل های انبوه، غارهای زیبا، قله های مرتفع و اورانگوتان ها و قبایل مختلف معروف است. می توانید با بازدید از شهرهایی مثلKuching و Kota Kinabalu به کشف این جاذبه های طبیعی بپردازید!

 غذاهای مالزیایی

غذاهای مالزیایی ترکیبی از غذاهای خوش رنگ و خوش طعم مالایی، هندی، چینی و پرتغالی است. برخی از غذاهای محبوب مالزی عبارتند از: Dim Sum چینی، کیک تربچه، رشته فرنگی سرخ شده با جوانه لوبیا، ماهی با برنج و …

تور مالزی ارزان،هزینه تور مالزی

غذاهای مالزیایی ترکیبی از غذاهای خوش رنگ و خوش طعم مالایی، هندی، چینی و پرتغالی است

 بهترین زمان برای سفر به مالزی

اگر قصد انجام تفریحات ساحلی را دارید بهترین زمان برای سفر به مالزی با توجه به اینکه مقصد شما در کدام ناحیه از مالزی واقع شده است، متغیر است. مالزی از ماه های “می” تا “سپتامبر” از جبهه جنوب غرب و از “نوامبر” تا “مارس” از جبهه شمال شرق تحت تاثیر بادهای نسبتا سرد موسمی قرار می گیرد و بخش های مختلف کشور فصل های خشک و پر باران را در زمان های مختلف سال تجربه می کنند.

پر باران ترین دوره در سواحل غربی شبه جزیره حدفاصل ماه می تا اکتبر، در ساحل شرقی حد فاصل سپتامبر تا دسامبر و در کوالالامپور حد فاصل آوریل تا نوامبر است. این در حالی است که بخش بورنئو ای مالزی بیش ترین بارش را بین نوامبر تا فوریه دار است. با توجه به آن چه گفته شد بهترین زمان برای سفر به نقاط مختلف مالزی برای عدم مواجهه با فصل بارش؛ حدفاصل جون تا جولای در ساحل شرقی ، حدفاصل نوامبر تا فوریه در ساحل غربی شبه جزیره ، ماه آوریل در سباح و جون تا جولای در سارواک است.

 

تور مالزی ارزان،هزینه تور مالزی

مالزی دارای تعداد زیادی آسمان خراش های چشمگیر، مراکز خرید، موزه، سالن های تئاتر و …می باشد

 

ایمنی و امنیت در مالزی

1- جنوب شرق آسیا در سالهای اخیر از طرف گروههای تندرو هدف برخی حملات و بمب گذاری ها قرار گرفته و به همین دلیل بر ناامنی این منطقه افزوده است. از جمله این حملات می توان به انفجارهای بالی در اکتبر 2002 اشاره نمود.

2- لازم است محل سکونت خود را در مراکز و هتل های شناخته شده ی مالزی انتخاب نمائید و از رفت و آمد در مراکز و مناطقی که می تواند مورد هدف گروههای تندرو قرار گیرد اجتناب ورزید.

3- جيب بري ،‌کف زني ، کيف قاپي ، سرقت مدارک ، موبايل ، رايانه لپ تاپ ، دوربين و ….. با استفاده از غفلت مسافرين در حين خريد در فروشگاهها ، سوپرمارکت ها و اماکن شلوغ  مالزی و نيز صحنه سازي از قبيل ريختن سکه ، انداختن دسته کليد و غيره اطراف سوژه مورد نظر و مشغول کردن وي انجام مي گيرد .

4- بعضا افرادي به محل اقامت اتباع خارجي مراجعه و با اظهار اينکه وي در برخي از مسابقات برنده شده است مبالغي را جهت انجام امور اداري مطالبه و قول مي دهند وجه دريافتي را به همراه جايزه ( که عمدتا رقم قابل ملاحظه اي را اعلام مي نمايند ) مسترد نمايند . روش مذکور از شيوه هاي جديد کلاهبرداري بوده و در صورت برخورد از هرگونه همکاري و پرداخت وجهي خودداري نمائيد .

5- بانوان ايراني که زيورآلات مورد استفاده خود را در معرض ديد عموم قرار مي دهند طعمه هاي مناسبي براي سارقين در مالزی مي باشند .

6- توصيه مي گردد از قدم زدن در مناطق خلوت مالزی و هنگام شب خودداري نمائيد .

7- گزارش هائی مبنی بر سرقت گذرنامه و دیگر مدارک مسافرتی اتباع خارجی دریافت گردیده است؛ بنابراین لازم است هنگام تردد در داخل شهر، در محل های بازرسی، ترمینال ها، فرودگاه و دیگر مراکزی که گذرنامه شما مورد رویت قرار می گیرد، با هوشیاری تمام عمل نمائید.

8- برای استفاده از کارت های اعتباری، باید با هوشیاری هر چه تمامتر اقدام نمائید، چون در صورت سهل انگاری، توسط تبهکاران از کارت های اعتباری شما یا کد آن تصویر برداری شده و با خریدهای کلان، مخارج هنگفتی را بر شما تحمیل می نمایند.
شرایط سفر و اطلاعات سودمند راجع به تور مالزی

1- وضعیت راه ها و جاده ها در این کشور مناسب بوده و امکانات حمل و نقل به نحو مطلوبی موجود است.

2- شهرها به لحاظ ترافیکی با مشکلاتی مواجه هستند؛ لذا در صورت رانندگی در این کشور و بروز حادثه تصادف، توصیه می گردد از حرکت دادن وسیله نقلیه خودداری کنید و تا آمدن پلیس و تهیه گزارش، صحنه تصادف را ترک نکنید.

3- در بدو ورود به این کشور چنانچه در کوآلالامپور اقامت نمودید، سعی کنید در اولین زمان ممکن آدرس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را که به همین منظور در اختیار شما قرار گرفته است، پیدا نمائید تا در صورت وقوع حادثه و یا نیاز به مراجعه، دچار مشکل نشوید.

4- چنانچه در این کشور دچار حوادثی مثل سرقت پول یا مدارک مسافرتی شدید، ضروری است قبل از هر کار موضوع را به اطلاع پلیس محل برسانید و گزارش پلیس را در این رابطه دریافت نمائید. بدیهی است گزارش رسمی پلیس، به شما امکان خواهد داد موضوع را در نهاد های مربوطه به نحو موثرتری پیگیری نمائید.

 تور مالزی ارزان،هزینه تور مالزی

مالزی شرقی برای داشتن جنگل های انبوه، غارهای زیبا، قله های مرتفع و قبایل مختلف معروف است

دانستنیهای سفر به مالزی

– ساعت رسمی مالزی 8 ساعت جلوتر از زمان مبداء گرینویچ است که در مقایسه با ایران در شش ماه اول سال شمسی زمان در مالزی 3.5 ساعت جلوتر از ایران بوده و در شش ماه دوم سال (بخاطر تغییر ساعت رسمی در ایران) این اختلاف 4.5 ساعت می باشد.

– فاصله هوایی تهران تا کوالالامپور 7 ساعت است.

– زبان مالایی زبان رسمی و ملی مالزی است و اکثر مردم قادر به صحبت به انگلیسی هستند.

– تلفن های ضروری با پیش شماره 00603 اگر در خارج از مالزی هستید و پیش شماره 03 از شهرهای دیگر بجز کوالالامپور: