باغ شاهزاده ماهان

باغ شاهزاده ماهان کرمان یکی از بهترین و بی‌نظیرترین باغ تخت‌هایی است که در یک منطقه کویری می‌تواند وجود داشته باشد. این باغ در جنوب شرقی شهر کرمان قرار دارد.

از المان‌های اصلی باغ شاهزاده ماهان می‌توان به عمارت اصلی، عمارت شاه نشین، حوض‌ها، حمام و فواره‌ها و سردر خانه اشاره کرد. عمارت اصلی در نقطه انتهایی باغ واقع شده و برای بازدید از آن باید مسیر زیبای باغ را تا انتها پیش بروید. عمارت شاه نشین نیز در کنار عمارت اصلی قرار دارد اما اکنون از آن به عنوان رستوران استفاده می‌شود. حتما غذا خوردن در جایی که روزی قرار بوده شاهی در آن زندگی کند تجربه جذابی خواهد بود.

باغ شازده به واسطه واقع شدن در دامنه ارتفاعات جوپار بر خلاف مناطق دیگر این شهر آب و هوای مطبوعی دارد. دسترسی به آب قنات تیگران و البته حاصل خیز بودن خاک آن برای رشد درختان، سبب به نمایش در آمدن باغ بسیار زیبایی، در دل کویر شده است. کاشت و رشد انواع مختلف درختان مثمر و غیر مثمر این باغ نتیجه نظام آبیاری کم نظیر در آن می‌باشد.  باغ شاهزاده ماهان در 1390 در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت.

برای دسترسی به باغ شاهزاده ماهان باید از خیابان شهاب کرمان به سمت شهر ماهان حرکت کنید. در این مسیر پس از طی مسافت کوتاهی به باغ خواهید رسید.