از روسیه چه سوغاتی بیاوریم؟

سوغات روسیه

سوغاتی‌های کشور روسیه و صنایع دستی آن بخشی از تاریخ و فرهنگ این کشور پهناور را به شما نشان داده و داستان هنر عامیانه این سرزمین را برای شما تعریف می‌کند و شما را به سفری در زمان‌های دور برده تاریخ بی مثال این کشور پهناور را به رخ همگان می‌کشد. اگر روسیه را انتخاب کرده باشید ، حتما سلیقه خاصی دارید و احتمالا همین سلیقه را در خرید سوغات هم به کار می برید.

سوغات روسیه
سوغات روسیه

بهترین سوغاتی های روسیه

کشور پهناور روسیه برخی از دیدنی ترین مناظر جهان را در دل خود جای داده و هر سال گردشگران بسیاری از سراسر جهان به آن سفر می کنند. خوشبختانه سفر به آن برای ایرانی ها هم آسان است و البته هزینه های آن نیز خیلی گران نیست، در نتیجه روسیه به ویژه شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ در فهرست مقاصد برتر گردشگران کشورمان نیز قرار گرفته اند، ما معمولا در سفرها خریدهایی می کنیم تا بعدها با تماشایشان خاطرات سفر زنده شود و یا آن ها را به دوستان و آشنایانمان هدیه می دهیم تا بدانند در طول سفر به یادشان بوده ایم.

عروسک ماتروشکا

ماتروشکا شناخته شده ترین و محبوب ترین سوغاتی است که می توانید از روسیه به ارمغان بیاورید. این عروسک  مجموعه ای از عروسک‌های چوبی رنگی است که در اندازه‌های کوچک‌تر در درون یکدیگر قرار می‌گیرند و تعداد این عروسک‌ها معمولا از سه تا ده عدد متغیر است، اما در بعضی موارد نادر می‌تواند به 50 و حتی بیشتر برسد و عروسک سنتی نشان دهنده یک زن در لباس روستایی روسی به همراه روسری است که نام آن برگرفته از نام ماترونا ( Matryona )که نامی محبوب در بین دهقانان قدیم روسیه بوده است گرفته شده و همچنین از کلمه مادر الهام گرفته و اشاره به نقش مادری در خانواده دارد که در روسیه بسیار قابل احترام است.

و باید بدانید که افسانه ای وجود دارد که در آن گفته شده که یک هنرمند روسی با الهام از “فکوروما” ( Fukuruma ) که یک عروسک ژاپنی بوده آن را ساخته و در روسیه محبوب کرده است و این عروسک هم اکنون در سرتاسر روسیه و فروشگاه‌های اسباب بازی یا سوغاتی فروشی به چشم می‌خورد و قیمت بعضی از آنها ممکن است به خاطر تزیینات و رنگ‌هایی که در آنها به کار رفته گران تر باشد.

عروسک ماتروشکا
عروسک ماتروشکا
کهربا

کهربا رزین فسیل شده از درختان مخروطی منقرض شده باستانی است و برای زیبایی طبیعی و ویژگی‌های جادوییش بسیار مشهور است و می‌تواند از رنگ قهوه‌ای تیره تا لیمویی کم رنگ باشد و جواهری است که بیشتر در منطقه دریای بالتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد است که در زمان‌های قدیم مردم به خواص جادویی و شفابخش کهربا اعتقاد داشتند و جواهر و لوازم خانگی را از آن می‌ساختند و هم اکنون در سنت پترزبورگ شما می توانید از اتاق معروف کهربا در کاخ کاترین بازدید کنید و آن را به صورت جواهر و یا لوازم تزیینی از فروشگاههای مخصوص سوغاتی بخرید.

کهربا
کهربا
شال‌های پاولو پوساد

یکی از محبوب ترین صنایع دستی روسیه است که در هر سوغاتی فروشی و یا در غرفه هوای آزاد به چشم می‌خورد این شال معروف  که یک هدیه کامل از روسیه به شمار می‌رود و یک مورد ضروری در کمد لباس هر زن خواهد بود و در حین سفر به مسکو و دیگر شهرها شما ممکن است بسیاری از دختران جوان و زنان روس را به ویژه در فصلهای سرد با این شال ببینید، که شالی باطرح گل‌های بزرگ و رنگارنگ است.

شال‌های پاولو پوساد
شال‌های پاولو پوساد
ظروف خولخوم

ظروف خولخوم روسی، ظروفی چوبی هستند که رنگ زمینه طلایی و طرح‌های زیبای سنتی بر روی آنها به چشم می‌خورد که عناصر اصلی این طراحی‌ها، گل، شاخه و دانه‌های قرمز رنگ تمشک هستند و همچنین از این طراحی‌ها بر روی خیلی از اشیا و وسایل دیگر مانند گل سرهای زنانه نیز استفاده می‌شود که خرید آنها می‌تواند برای هر گردشگری بسیار جذاب و خاطره انگیز باشد.

خولخوم روسی
خولخوم روسی

در سفر به روسیه بسیار مهم است که قبل از سفر به این کشور شناخت کلی از این کشور پیدا کرده باشید، تا بتوانید حداکثر استفاده را از سفر خود داشته باشید.

برای خواندن نکات لازم قبل از سفر به روسیه کلیک کنید.

و همچنین جاذبه های دیدنی این کشور بزرگ و زیبا اینجا کلیک کنید.